Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون کل وزارت بهداشت به تشریح جزئیات ممنوعیت فعالیت مشاغل گروه ۲ و ۳ در شهرهای قرمز و نارنجی پرداخت.

دکتر ایرج حریرچی درباره ممنوعیت فعالیت اصناف در مناطق قرمز کشور، گفت: متاسفانه و با کمال تاسف از امروز ۲۵۷ شهر کشور شامل تمام مراکز استان‌ها قرمز شدند و مجموع شهرهای قرمز و نارنجی کشور به بیش از ۸۵ درصد رسید و شهرهای آبی ما فقط به تعداد ۱۱ شهر است که کمتر از چند دهم درصد شهرها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متاسفانه برخی از محدودیت‌هایی که باید در شهرهای قرمز و نارنجی اعمال شود، هنوز به طور مناسب خصوصا در این دوره اعمال نشده است.

جزییات تعطیلی ۲ هفته ای مشاغل گروه ۲ در شهرهای قرمز

حریرچی با اشاره به برخی از این محدودیت ها، گفت: به عنوان مثال مشاغل گروه دو در شهرهای قرمز حتما باید به مدت دو هفته از روز اعلام، تعطیل باشند. این مشاغل شامل بوستان‌ها و مراکز تفریحی به طور کامل، پاساژهای سرباز و سربسته، بازارهای سرپوشیده، مراکز خرید و فروش بزرگ که اصطلاحا به آن‌ها مال می‌گویند و بازارهای موقت شامل بازارهای روز و محلی.

وی تاکید کرد: همچنین مراکز شماره گذاری اتومبیل، آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، مراکز فروش لوازم آرایشی و بهداشتی، مراکز فروش فرش، موکت و لوازم خانگی و حوله و پرده و مبلمان و لوستر و درب و پنجره و تزیینات ساختمان، مراکز فروش کادویی، اسباب بازی، سرگرمی، لوازم‌التحریر، ظروف، کتاب، محصولات فرهنگی، مراکز فروش انواع پوشاک، کیف، کفش و ...، آتلیه‌های عکاسی، آژانس‌های مشاور املاک، مراکز تهیه، توزیع و طبخ مواد غذایی شامل رستوران، کافی شاپ و... باید در شهرهای قرمز کلا تعطیل باشند و پذیرش مشتری نباید داشته باشند.

حریرچی ادامه داد: مراکز فروش ملزومات و تجهیزات بدنسازی و ورزشی، فروشندگان طلا و جواهر و...، فروش کالاهای دست دوم و سمساری و آموزشگاه‌های رانندگی و... همه در شهرهای قرمز باید تعطیل باشند. اینها مشاغل گروه دو هستند که باید در شهرهای قرمز تعطیل باشند.

وی گفت: نظارت بر این تعطیلی‌ها برعهده وزارت بهداشت است، دستگاه مسئول وزارت صمت است و اتحادیه‌ها و انجمن‌های صنفی مربوطه همکار این موضوع هستند. از مردم خواهش می‌کنم که هر جا که تخلفی اتفاق می افتد، به وزارت صمت و دستگاه‌های نظارتی اطلاع رسانی کنند.

مشاغلی که در شهرهای نارنجی باید تعطیل شوند

حریرچی گفت: لیست مشاغل گروه سه که در شهرهای نارنجی باید تعطیل باشند، شامل تالارهای پذیرایی، استخرهای سرپوشیده و باشگاه‌های ورزشی، چایخانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها و... که در کل ساعات شبانه روز باید تعطیل باشند. همچنین آموزشگاه‌های موسیقی و زبان با حضور ده نفر و موزه‌ها و تئاتر و مهدهای کودک که باید در شهرهای نارنجی تعطیل شوند.

وی تاکید کرد: ما به عنوان دستگاه ناظر گلایه داریم که هنوز در شهرهایی که از چند روز قبل قرمز اعلام شدند، خصوصا مراکز استان‌ها و به خصوص تهران هنوز بسیاری از پاساژها باز هستند، رستوران‌ها و بنگاه املاک و... که باید تعطیل باشند، باز هستند.

حریرچی گفت: از مردم می‌خواهیم که به دستگاه‌های نظارتی از سوی سامانه‌ها موارد تخلف را اعلام کنند و دستگاه‌های مسئول هم حتما اعمال قانون خواهند کرد.

/ایسنا 

بیشتربخوانید:کرونا به ایران رسید/ دو نفر در قم فوت کردند

از صفر تا صد ورود کرونا به ایران

۱۸ نفر در ایران به کرونا مبتلا هستند/ ۴ نفر فوت کردند

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: شهرهای قرمز و نارنجی باید تعطیل باشند باید در شهرهای شهرهای قرمز مراکز فروش مشاغل گروه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۰۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سینماهای ایران در این تاریخ‌ها تعطیل است

سینما‌های سراسر کشور به مناسبت ایام عزاداری شهادت امام علی (ع)، از دهم تا چهاردهم فروردین مشمول تعطیلی‌هایی است.

بر مبنای این گزارش، سینما‌های سراسر کشور در روز جمعه - دهم فروردین‌- از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۷:۳۰ فعالیت‌های عادی خود را دارند و از ساعت ۱۷:۳۰ تا پایان شب تعطیل هستند.

برای روز شنبه-یازدهم فروردین‌-، سینما‌های سراسر کشور در تمام مدت شبانه‌روز تعطیل هستند.

در روز یکشنبه-دوازدهم فروردین‌- سینما‌ها از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۷:۳۰ فعالیت معمول خود را دارند و پس از این ساعت تا پایان شب، تعطیل هستند.

سینما‌های سراسر کشور در روز دوشنبه- سیزدهم فروردین - در تمامی ساعات شبانه‌روز تعطیل هستند.

برای روز سه‌شنبه- چهاردهم فروردین‌- نیز سینما‌ها از ساعت ۱۱ صبح تا۱۷:۳۰ فعالیت دارند و پس از این ساعت تا پایان شب تعطیل هستند.

از صبح چهارشنبه-پانزدهم فروردین‌-، فعالیت سینما‌ها به حالت عادی بازمی‌گردد و سانس‌های فیلم از ساعت ۱۱ صبح تا ۲۴ برقرار است.

نکته قابل‌توجه اینکه فعالیت سینما‌ها در روز‌های جمعه-دهم فروردین-، یکشنبه- دوازدهم فروردین- و سه‌شنبه- چهاردهم فروردین‌-، به‌عهده سینما‌ها است و ضروری است مخاطبان، قبل از رفتن به سینما، نسبت به فعالیت آن سینما طی آن روز، اطمینان به عمل آورند. بسیاری از سینما‌ها ترجیح داده‌اند تا فعالیت خود را طی این پنج روز تعطیل کنند و فیلمی نمایش ندهند.

اکنون فیلم‌های تمساح خونی، بی‌بدن، آپاراتچی، پرویزخان، ایلیا جستجوی قهرمان، نوروز، آسمان غرب و روشن به روی پرده است. استقبال مخاطبان از فیلم‌های نوروزی، چندبرابر بیشتر از مدت زمان مشابه سال گذشته است که انتظار می‌رود فرآیند استقبال، پس از تعطیلات لیالی قدر نیز روی دور صعودی بماند.

منبع: ایرنا

tags # سینما سایر اخبار (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ آیا حیوانات هم از آمیزش جنسی لذت می‌برند؟ اگر ماه به زمین برخورد کند چه می‌شود؟ (عکس) انسان‌های امروز چقدر شبیه نئاندرتال‌‌ها هستند؛ از دماغ بزرگ تا کشیدن سیگار!

دیگر خبرها

  • تصویر کمتر دیده شده از سعید راد و ملک مطیعی قبل از ممنوع الفعالیتی
  • صدور سه هشدار هواشناسی برای شهرهای مختلف کشور
  • هوای اهواز بر مدار نارنجی است / شاخص کیفی ۲۱ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • ناسالم بودن هوا در برخی شهرهای خوزستان برای گروههای حساس
  • بارش برف و باران در تمام ایران / هشدار قرمز و نارنجی هواشناسی برای این استان‌ ها
  • بازگشایی راه‌های گلستان/ صدور هشدار نارنجی برای فعالیت‌های دریانوردی
  • توسعه مشاغل خانگی راهی برای ایجاد اشتغال و رونق تولید 
  • سینماهای ایران در این تاریخ‌ها تعطیل است
  • فعالیت های دریایی در مازندران ممنوع شد
  • برنامه تعطیلی سینما‌ها در شب‌های قدر