Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@23:38:02 GMT

مشاغل گروه ۲ در شهرهای قرمز باید دو هفته تعطیل باشند

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۱۰۵۵۶

مشاغل گروه ۲ در شهرهای قرمز باید دو هفته تعطیل باشند

معاون کل وزارت بهداشت، در ارتباط با وضعیت فعالیت صنوف در شرایط قرمز کرونایی، نکاتی را متذکر شد.

به گزارش مشرق، ایرج حریرچی، ظهر چهارشنبه هجدهم فروردین ۱۴۰۰ در ارتباط زنده با شبکه خبر سیما، به تشریح وضعیت فعالیت صنوف در شرایط قرمز کرونایی کشور پرداخت.

وی با اشاره به سیر صعودی موارد ابتلا و مرگ و میرهای کرونایی در کشور، موضوع تعطیلی شهرها را مطرح کرد که به ستاد ملی مقابله با کرونا پیشنهاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ببینید: فیلم/ چه میزان واکسن خارجی وارد ایران شده است؟

حریرچی با عنوان این مطلب که مشاغل گروه ۲ در شهرهای قرمز باید به مدت دو هفته تعطیل باشند، گفت: این گروه شغلی شامل اغلب صنوف می‌شوند.

وی افزود: نظارت بر این تعطیلی‌ها بر عهده وزارت بهداشت است و دستگاه مسئول وزارت صمت است.

حریرچی ادامه داد: متاسفانه در شهرهای قرمز به خصوص تهران، این تعطیلی‌ها رعایت نمی‌شود. دستگاه‌های مسئول باید اعمال نظارت داشته باشند.

ببینید: فیلم/ چه کسانی در ستاد کرونا مانع خاموش‌شدن شعله‌های کرونا شدند؟

وی با اشاره به اینکه متأسفانه بعضی از محدودیت‌ هایی که در شهرهای قرمز و نارنجی باید اعمال می‌شد هنوز به طور کامل اتفاق رخ نداده است، گفت: مشاغل گروه دو در شهرهای قرمز باید به مدت دو هفته تعطیل باشند که این مشاغل شامل بوستان‌ها و مراکز تفریحی، پاساژهای سرباز و سربسته، مراکز خرید و فروش، بازارهای کوچک و بزرگ، مراکز شماره گذاری اتومبیل، آرایشگاه‌ها، مراکز فروش لوازم آرایشی، فرش، موکت، کادویی، اسباب بازی، لوازم التحریر، ظروف، کتاب، پوشاک، عکاسی، مراکز مشاوره، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی مانند کافی شاپ و غیره نباید نسبت به پذیرش مشتری اقدام کنند و به مدت دو هفته تعطیل باشند.

وی افزود: نظارت بر تعطیلی بر عهده وزارت بهداشت است و دستگاه مسئول این کار وزارت صمت و اتحادیه‌های ذیربط هستند.

ببینید: فیلم/ احتمال ورود به کانال ۳۰۰ فوتی کرونا در روز

معاون کل وزارت بهداشت، از مردم درخواست کرد تا هرگونه تخلف را به وزارت صمت اطلاع دهند.

حریرچی در خصوص مشاغل گروه سه نیز گفت: این مشاغل شامل تالارها، استخر، باشگاه ورزشی، چای خانه و قهوه‌خانه، آموزشگاه‌های زبان و موسیقی مهدهای کودک و غیره هستند که در شهرهای نارنجی باید تعطیل شوند.

وی افزود: به عنوان دستگاه ناظر گلایه داریم چرا که در شهرهای قرمز هنوز مشاغل تعطیل نشدند و خیلی از پاساژها و رستوران‌ها باز هستند.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا ایرج حریرچی آمار کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا حریرچی ویروس کرونا وزارت صمت تهران وزارت بهداشت سلامت شهرهای قرمز وزارت بهداشت مشاغل گروه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۰۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع رایگان کیسه‌های پارچه‌ای در بازارهای کوثر ویژه هفته نکوداشت اصفهان

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان از توزیع رایگان کیسه‌های پارچه‌ای در بازارهای روز کوثر همزمان با هفته نکوداشت اصفهان خبر داد.

امیرحسین ماه‌آورپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با گرامیداشت هفته فرهنگی اصفهان اظهار کرد: به منظور حفظ محیط زیست توزیع رایگان کیسه‌های پارچه‌ای در بازارهای روز کوثر همزمان با هفته فرهنگی اصفهان انجام می‌شود.

وی افزود: از شهروندان درخواست داریم با استفاده نکردن از کیسه‌های پلاستیکی طبیعت را برای آیندگان خود به ارمغان آورند.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان تصریح کرد: فروش ویژه بعضی کالاهای پرمصرف شهروندان در بازارهای روز کوثر یکی دیگر از برنامه‌های سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان به‌مناسبت هفته نکوداشت اصفهان است.

کد خبر 747534

دیگر خبرها

  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • گشایش نمایشگاه هفته مشاغل در بجنورد
  • توزیع رایگان کیسه‌های پارچه‌ای در بازارهای کوثر ویژه هفته نکوداشت اصفهان
  • بیمه فراگیر خانواده ایرانی برای تحقق توسعه پوشش‌های بیمه‌ای در خوزستان
  • معاون گردشگری وزارت میراث وارد خوزستان شد
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • بازدید دانش‌آموزان مدارس میاندوآب از دانشگاه آزاد اسلامی
  • آشنایی دانش‌آموزان مدارس سما با ایده تحصیلی ـ شغلی