Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، دادخدا سالاری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان از شناسایی و انهدام باند ارتشاء و رشاء در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمان خبر داد و با اشاره به دستگیری ۸ نفر از معاونان، کارکنان و فعالان حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: این افراد با رصد و نظارتی اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) در مجموعه اداره کل اطلاعات استان کرمان و دستورات قضایی بازپرس ویژه رسیدگی به مفاسد اداری به دلیل اتهاماتی از جمله دریافت رشوه، سواستفاده از جایگاه شغلی و استفاده از رانت دولتی دستگیر و در بازداشت به سر می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار کرد: تعدادی از کارکنان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و فعالان حوزه توزیع لاستیک تعاونی ناوگان حمل و نقل، با تشکیل باند ارتشاء و اختلاس ضمن سوء استفاده از جایگاه شغلی و تبانی با تعدادی از عاملان فروش لاستیک، مسئولان انجمن صنفی و شرکت‌های حمل و نقل کالا اقدام به صدور حواله برای افراد مورد نظر خود کرده و در ازای آن مبالغی را دریافت کرده و یا تعدادی از لاستیک‌ها را به عنوان سهم خود برداشته و در بازار آزاد به فروش می‌رسانده اند.

سالاری با تاکید بر اینکه اقدامات اعضای این باند موجب لطمه به حیثیت نظام اداری و ایجاد نارضایتی در بین رانندگان ناوگان حمل و نقل جاده‌ای شده است، اظهارکرد: اعضای این باند همچنین با سوء استفاده از اهرم‌های نظارتی از جمله کمیسیون ماده ۱۲ (بررسی تخلفات شرکت‌های حمل و نقل کالا ومسافر)، کمیسیون ماده ۱۰ (تخلفات رانندگان) و کمیسیون‌های تمدید یا صدور مجوز‌های شرکت‌های باری و مسافری اقدام به اخذ رشوه‌های کلان از متولیان شرکت‌های مذکور می‌کرده اند.

او با اشاره به اینکه در این پرونده اتهاماتی از جمله رشاء و ارتشاء، استفاده از رانت دولتی و پولشویی مطرح است، تصریح کرد: اداره کل اطلاعات استان کرمان با همکاری و پشتیبانی دستگاه قضایی در راستای مبارزه بی امان با مفاسد اداری و اقتصادی موفق به شناسایی و برخورد با این باند شده است.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری کرمان حمل و نقل مفاسد اقتصادی حمل و نقل جاده ای استان کرمان اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۰۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش ۳۵۰ نفر نیروی راهداری درجنوب کرمان

علی عبدالهی گفت: تعداد ۳۵۰  نفر نیروی راهدار در قالب ۴۰ اکیپ راهداری بوسیله ۳۰۰ دستگاه ماشین آلات راهداری سبک و سنگین در ۲۵ راهدارخانه حوزه شمال استان به صورت ۱۰۰ درصد آماده باش کامل قرار گرفتند تا ضمن امدادرسانی به مسافران از صدمات احتمالی سیل پیش رو به جاده‌ها و پل‌ها جلوگیری کنند.

وی افزود:  پس از اعلام سازمان هواشناسی مبنی برهشدار سطح قرمز و احتمال وقوع سیل در مناطق غربی و شرقی استان کرمان، کلیه راهداران استان به حالت آماده باش درآمدند تا با استفاده از تجهیزات و ماشین آلات راهداری و همچنین کسب اطلاعات آنلاین از سامانه‌های نظارت تصویری و سامانه‌های هوشمند جاده‌ای مرکز مدیریت راه‌های استان، در پیشگیری از تخریب و یا انسداد احتمالی راه‌ها درقالب نیروی واکنش سریع عمل کنند.

عبدالهی در جریان نشست وبینار ستاد بحران حوزه راهداری استان که با حضور معاونین، روسای ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ۲۰ شهرستان و بخش حوزه شمال استان برگزار شد، گفت: بنا به پیش بینی اداره کل هواشناسی استان طی ۴۸ ساعت آینده، حدود ۲۰۰ میلی لیتر امکان بارندگی وجود دارد و شرق تا غرب استان را در برمی گیرد، بر همین اساس شهرستان‌های ریگان و گنبکی بیشترین بارندگی و پس از آن حوزه مرکزی و شهرستان‌های غربی بیشترین بارش را خواهند داشت.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان افزود: تجربیات سیلاب در اوایل بهار طی سال‌های گذشته نشان می‌دهد سفر‌های غیرضروری و توقف مسافران در مسیر‌های مستعد سیل و پل‌ها، جان بسیاری را گرفت، لذا از هم استانی‌های گرامی خواهشمندیم اکیدا" از سفر‌های غیرضروری طی ۴۸ ساعت آینده پرهیز کنند و در صورت الزام به سفر حتما" قبل از سفر از طریق (سامانه تلفنی و اپلیکشن ۱۴۱ اطلاعات راه ها) از وضعیت مسیر مورد نظر خود آگاهی پیدا کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • مسدودی ۳ محور در جنوب استان کرمان
  • دستگیری باند کلاهبرداران اسکیمری در کرمانشاه
  • بیش از ۴ هزار کیلومتر راه‌های استان ایلام خط کشی شد
  • آماده باش ۳۵۰ نفر نیروی راهداری درجنوب کرمان
  • دستگیری باند سارقان کابل برق در تالش
  • دستگیری باند جویندگان گنج در رودبار
  • دستگیری اعضای باند خانوادگی سرقت در زنجان
  • دستگیری باند ۵ نفره سارقان و ۴ مالخر تجهیزات داخل خودرو در اصفهان
  • دستگیری اعضای باند سارقان خودرو در شیراز
  • تردد بیش از ۵۰۱ هزار و ۷۰۰ خودرو در جاده‌های زنجان