Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرزی بندر آستارا، از رفع تصرف اراضی ملی و تخریب کوره های ذغال غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

محمدجعفر گل محمدی، در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در پی حکم دادستان آستارا، در چهار روز گذشته یگان حفاظت شهرستان طبق ماده ذیل ۵۵ اقدام به رفع تصرف اراضی ملی در این شهرستان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این اراضی در مناطق کانرود، قنبرمحله سیبلی، عباس آباد، کوته کومه و هودول به مساحت ۲۶۹۲ مترمربع می باشد.

وی اضافه کرد: در این راستا چهار نفر به مراجع قضایی معرفی شدند.

گل محمدی، در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه عوامل یگان حفاظت شهرستان در جنگل گردشی در منطقه حد و مرز آستارا - سوها در منطقه گولوک اقدام به تخریب هفت باب کوره ذغال غیر مجاز نمودند و خاطر نشان کرد: جنگل‌ها جزو انفال الهی بوده و متعلق به همه مردم است.

وی تصریح کرد: مأمورین یگان حفاظت شهرستان نیز در بازرسی از خودروها در ایست بازرسی قلعه، یک دستگاه خودرو پیکان وانت با بار جاساز دسته بیل را توقیف کردند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا در پایان اضافه کرد: آحاد مردم و همیاران طبیعت که همپای مأمورین در حریق‌ها و جلوگیری از تصرفات توسط افراد سودجو در صحنه هستند، در صورت مشاهده هرگونه تخلف آن را با شماره ۱۵۰۴ در میان بگذارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۰۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت

به گزارش خبرنگار مهر، حامد صادقی، ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: به همت نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جیرفت و در راستای صیانت و حراست از حقوق بیت‌المال ۱۵ هکتار از اراضی ملی روستای دولت آباد از توابع بخش اسفندقه که چندی پیش توسط افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بود از ید سودجویان خارج شد.

وی با تأکید بر برخورد قاطع با هرگونه زمین‌خواری و تخریب منابع طبیعی افزود: هرگونه زمین‌خواری بر اساس مواد ۶۹۰ تا ۶۹۳ قانون مجازات اسلامی جرم محسوب شده و علاوه بر رفع تصرف، فرد متجاوز به حبس و پرداخت خسارت محکوم خواهد شد.

صادقی، ادامه داد: نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی شهرستان جیرفت به گشت زنی‌های مستمر و شبانه روزی خود در اراضی ملی منطقه ادامه خواهند داد و در صورت مشاهده هر گونه تخریب و تصرف اراضی ملی توسط افراد سودجو با آنها برخورد خواهند کرد.

کد خبر 6086743

دیگر خبرها

  • شناسایی سه هزار مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • اجرای ۲۲ فقره رفع تصرف در استان اصفهان
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • رفع تصرف ۱۲۶ هزار مترمربعی اراضی ملی در خوزستان
  • ۳ هزار مورد تغییرکاربری زمین‌های‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کرمان
  • جلوگیری از ۲۱۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی لرستان