Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@09:46:49 GMT

گرد و خاک آسمان کردستان فرا گرفت

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۱۰۹۹۶

گرد و خاک آسمان کردستان فرا گرفت

خسرو سیف‌پناهی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیش یابی هواشناسی از امروز جو استان پایدار بوده و به جز افزایش ابر، گاهی وزش باد و ورود گرد و خاک پدیده دیگری را نخواهیم داشت.

وی افزود: به دنبال آن از اواخر وقت امشب تا یکشنبه هفته آینده، به تدریج شاهد گذر موجی از شمال غرب کشور خواهیم بود که موجب افزایش ابر، در بعضی ساعات وزش باد قابل ملاحظه و گاهی اوقات شدید(به خصوص برای بعدازظهر روزهای شنبه و یکشنبه) و در برخی از نقاط استان بارش باران به همراه رعد و برق می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: انتظار داریم بارش‌ها به شکل پراکنده بوده و عمدتاً در مناطق غربی و جنوبی استان و در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده رخ دهد؛ برای سایر نواحی بارش‌ها در حد احتمال برآورد می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته سراب شهرک با دمای منفی چهار درجه سردترین و سلین اورامان با ۲۶ درجه سانتی گراد گرمترین نقطه استان بودند، افزود: حداقل دمای شهرهای کامیاران و مریوان یک، سنندج سه، قروه چهار، سروآباد پنج، بانه هفت، بیجار هشت، دیواندره منفی یک و دهگلان منفی ۲ بود.

سیف‌پناهی گفت: امروز دما در طول روز سه تا پنج درجه افزایش می‌یابد و از فردا پنج‌شبه تا روز شنبه تغییرات دمایی قابل توجهی ندارد.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری و ثبت می‌کنند.

میانگین بارندگی‌های کردستان از آغاز سال زراعی جاری(اول مهر پارسال) تاکنون ۲۷۱ میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته(۳۵۴ میلی‌متر) بیش از ۳۰ درصد و در مقایسه با بلندمدت(۳۰ سال قبل) ۱۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.

برچسب‌ها تغییرات آب و هوا کردستان تغییرات اقلیمی سنندج سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تغییرات آب و هوا کردستان تغییرات اقلیمی تغییرات آب و هوا کردستان تغییرات اقلیمی سنندج سازمان هواشناسی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۰۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار هوای پایدار تا شنبه در گیلان

محمد دادرس، مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: در حال حاضر آسمان استان کمی تا ابری و در بعضی مناطق همراه با بارش باران گزارش شده است.

او افزود: با خروج سامانه بارشی از اواخر وقت امشب تا شنبه هوای پایدار در گیلان خواهیم داشت. 

به گفته مدیرکل هواشناسی گیلان، در این مدت دمای هوای ۳ تا ۶ درجه سلسیوس گرمتر می‌شود و پدیده مه صبحگاهی هم خواهیم داشت.

دادرس تصرح کرد: در حال حاضر دمای هوای رشت مرکز استان گیلان ۱۱ درجه سانتیگراد و رطوبت ۷۵ درصد است.

او همچنین گفت: دریای خزر امروز و فردا مواج و برای فعالیت‌های دریانوردی مناسب نیست، اما از جمعه ۱۰ فروردین ماه مناسب خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • هوای استان سمنان گرم‌تر می‌شود/ شنبه آفتابی در پیش‌رو
  • شرایط جوی زنجان ناپایدار می‌شود
  • بارش پراکنده در شرق کشور ادامه دارد/ شهر‌های شمالی گرم می‌شود
  • استقرار هوای پایدار تا شنبه در گیلان
  • دمای هوای کردستان به محدوده یخبندان می‌رسد
  • وزش باد نسبتاً شدید و بارش های پراکنده در همدان
  • باد شدید و رگبار موقتی پدیده غالب جوی در همدان
  • باد شدید استان قم را در می‌نوردد
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز سه‌شنبه ۷ فروردین
  • بارش ۵۸ میلیمتری باران در تاریک دره نهاوند