Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@06:55:15 GMT

تغییر وضعیت کرونا از حالت پلکانی به آسانسوری

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۱۱۷۴۷

تغییر وضعیت کرونا از حالت پلکانی به آسانسوری

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمیدرضا رحیمی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:  طبق اعلام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال حاضر وضعیت کل کشور به‌کلی تغییر کرده و در موج چهارم کرونا با وجود شیوع کرونای انگلیسی شاهد جهش‌های آسانسوری هستیم و همچون ۳ موج قبلی پلکانی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در خصوص گلایه مردم در رابطه با برخی اختلاف‌نظرها، افزود: تصمیم‌گیری‌ها وزارتی نیست و ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم می‌گیرد، وظیفه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه‌های علوم پزشکی ایجاد یک جبهه متحد در کنار هم برای مقابله با ویروس کرونا است.


مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در حال حاضر نباید گلایه بابت کم‌کاری‌ها داشته باشیم و از تمامی مجموعه‌ها و رسانه‌ها می‌خواهیم در مسیر غلبه بر موج چهارم بحران کرونا در کنار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه‌های علوم پزشکی باشند و تحقق این مهم نیازمند یک مشارکت همگانی است.


دکتر رحیمی در پایان گفت: مردم از ۳ حرف ت، (تماس نزدیک)، (تراکم و تجمع) و حضور در مکان با (تهویه نامناسب) پرهیز کنند و معتقدیم که اگر ۷۵ درصد مردم به این اصول کلیدی بهداشتی رعایت کنند بیماری کرونا کنترل می‌شود.

انتهای پیام// ف.غ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی مشهد شیوع کرونا بیماران کرونایی علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۱۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای بانوی مرگ مغزی در مشهد به پنج بیمار زندگی بخشید

      به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هزار و چهارصد و هشتاد و سومین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، زنده یاد ام البنین حق بین، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.   دکتر ابراهیم خالقی افزود: یک کلیه این بانوی مرگ مغزی در بیمارستان منتصریه به مردی ۳۸ ساله ساکن نیشابور که سال ها از نارسایی کلیه در رنج بود، اهدا و پیوند شد.   مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کبد این بانوی مرگ مغزی به بانوی ۶۰ ساله ساکن تربت حیدریه که سالها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، در بیمارستان منتصریه پیوند شد.   خالقی افزود: همچنین قرنیه‌های این بانوی مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.   واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال‌شرق کشور را زیر پوشش دارد، از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

دیگر خبرها

  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی
  • ارتباط ۳۵ ساله نهاد نمایندگی رهبری با دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • تزریق ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی
  • اعضای بانوی مرگ مغزی در مشهد به پنج بیمار زندگی بخشید
  • طرح سلامت شهری در استان اصفهان اجرایی می‌شود
  • سرطان روده بزرگ سهم ۱۰درصدی از کل سرطان‌ها دارد
  • ارائه عنوان بهترین مقاله در کنگره پزشکی هسته‌ای آمریکا به عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • پرداخت ۱۲۵ میلیارد تومان مطالبات کادر درمان بوشهر
  • تجهیز بیمارستان صحرایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد