Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی آورده است اوضاع حقوق بشر در انگلیس «به سرعت در حال حرکت به سمت لبه پرتگاه» است.

به نوشته روزنامه «گاردین»، این سازمان در گزارش سالانه خود نوشته است، رفتار سیاست‌مداران انگلیسی در برپا داشتن و حفظ قوانین حقوق بشری «موجب نگرانی جدی» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش، ضعف مقامات انگلیس در مقابله با ویروس کرونا، حمله به حق اعتراضات مردمی (از طریق ارائه لایحه‌ای علیه برگزاری تجمعات)، تبعیض پلیس انگلیس علیه سیاه‌پوستان و شهروندان دارای تابعیت آسیایی و تداوم فروش تسلیحات به عربستان سعودی، برجسته شده‌اند.

انگلیس از نظر وضعیت شیوع ویروس کرونا، یکی از بدترین شرایط موجود در اروپا را دارد. تاکنون نزدیک به 75 هزار نفر در این کشور در اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند. در این میان، بی‌توجهی دولت انگلیس به مراکز نگه‌داری سالمندان و افراد ناتوان، ساکنین آن‌ها را به یکی از قربانیان عمده ویروس کرونا تبدیل کرده است.

از سوی دیگر، هفته گذشته وزیر کشور و نخست‌وزیر انگلیس اعتراض مردم بریستول به لایحه افزایش قدرت سرکوب پلیس را شرم‌آور توصیف کرده و «حمایت مطلق» خود از نیروهای پلیس را اعلام کردند.

لایحه «پلیس، جرائم، محکومیت و دادگاه‌ها» معروف به لایحه «نظم و قانون»، همه ساله در پارلمان انگلیس ارائه می‌شود اما امسال با توجه به قتل یک زن جوان توسط مأمور پلیس این کشور، بر حساسیت آن افزوده شده است.

عباراتی که بیش از هر چیز توجه منتقدان را جلب کرده است، جرم‌انگاری «ایجاد سر و صدا» و ایجاد «مزاحمت‌های جدی» است. در این لایحه برای ایجاد مزاحمت از طریق سر و صدا، تا ده سال حبس در نظر گرفته شده است.

«کیت آلن» مدیر بخش انگلیس سازمان عفو بین‌الملل درباره این گزارش به گاردین گفت: «بریتانیا سال‌ها است که در زمینه حقوق بشر در مسیر اشتباه حرکت می‌کند و حالا این وضعیت با شتاب بالایی در حال وخیم‌تر شدن است».

آلن در ادامه گفت: «دولت [انگلیس] پس از اشتباهات مرگبار مکرر در خلال همه‌گیری ویروس کرونا، اکنون به‌طور شرم‌آوری در تلاش است حق قانونی ما در به چالش کشیدن تصمیماتش، هرچقدر هم که ضعیف باشند، از ما دریغ کند».

این مقام عفو بین‌الملل افزود، مخالفت دولت انگلیس با انجام تحقیقات مستقل درباره نحوه مدیریت شیوع ویروس کرونا «نمایشی تکان‌دهنده از بی‌میلی دولت در درس گرفتن و اِعمال فوری آن‌ها است. باید تحقیقاتی انجام شود که تا عمق قضیه را بررسی کند».

آلن همچنین دو قانون‌گذاری در انگلیس که پلیس، جاسوسان و نظامیان انگلیسی را از رسیدگی به اتهامات قتل، شکنجه و تجاوز مصون نگه‌می‌دارد را محکوم کرد.

وی همچنین تداوم فروش سلاح به سعودی‌ها از یک سو و قطع کمک‌های بشردوستانه به مردم یمن از سوی دیگر را مایه تأسف دانست.

اخیراً «دومینیک راب»، وزیر امور خارجه انگلیس در یک فایل صوتی که به بیرون درز کرده به مقام‌های این کشور گفته انگلیس باید هنگام تجارت با سایر کشورها بی حقوق بشر اعتنا نکند.

انگلیس یکی از تأمین‌کنندگان سلاح‌های عربستان سعودی در جنگ یمن است. انگلستان از زمان آغاز جنگ یمن مجوز فروش میلیاردها دلار تسلیحات اعم از جنگنده، بمب و موشک به عربستان را صادر کرده است.

این در حالی است که بسیاری از گروه‌های حقوق بشری از انگلستان خواسته‌اند فروش سلاح به عربستان سعودی و امارات را متوقف کند.

ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است.

این حملات به نابودی زیرساخت‌های یمن و گسترش فقر، بیکاری و گسترش بیماری‌های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است. کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در جهان توصیف می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: حقوق بشر عفو بین الملل سقوط عربستان سعودی عفو بین الملل ویروس کرونا حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۱۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند تخصیص اعتبارات باندهای دوم خراسان‌جنوبی شتاب می‌گیرد

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: روند تخصیص اعتبارات باندهای دوم استان شتاب می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی و به نقل از روابط عمومی استانداری، جواد قناعت، امروز_ چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در خصوص دیدار خود با مسعود شکیبایی‌فر رئیس امور راه و ترابری و مدیریت عمران شهری و روستایی سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار کرد: با عنایت به اینکه خراسان‌جنوبی در مسیر دو کریدور اصلی شمال به جنوب و شرق به غرب کشور واقع شده، موضوع کیفیت محورهای مواصلاتی در راستای ارتقای ایمنی سفر مسافران و گردشگران، برای ما از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی تصریح کرد: این دیدار با هدف پیگیری دو موضوع اساسی تخصیص اعتبارت باندهای دوم استان و اجرای طرح بازآفرینی شهری انجام شد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به نتایج مطلوب این نشست، اظهار داشت: در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از وضعیت موجود باندهای دوم، محورهای مواصلاتی و راه‌های روستایی استان، درخواست مساعدت و تخصیص اعتبارات باندهای دوم و مصوبات سفر رئیس جمهور در این زمینه، ارائه شد.

وی ادامه داد: روش‌های تأمین مالی تکمیل باندهای دوم و استفاده از ظرفیت‌های قانونی همچون تهاترها و ماده ۵۶ در این زمینه، به جهت سرعت بخشیدن به روند اجرای کار از دیگر مباحث مطرح شده در این دیدار بود.

قناعت تأکید کرد: رئیس امور راه و ترابری و مدیریت عمران شهری و روستایی سازمان برنامه و بودجه کشور این قول مساعد را داد که حداکثر تلاش را برای تخصیص اعتبارات باندهای دوم استان داشته باشد.

به گزارش ایمنا، در این دیدار که معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیرکل راه و شهرسازی استان حضور داشتند، بر اساس گزارشی که کارشناسان دفتر راه و ترابری سازمان برنامه و بودجه کشور ارائه کردند، استان خراسان‌جنوبی بیشترین عملکرد را در حوزه باندهای دوم و پروژه‌های افتتاحی در سطح کشور داشته است.

کد خبر 747580

دیگر خبرها

  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد 
  • روند تخصیص اعتبارات باندهای دوم خراسان‌جنوبی شتاب می‌گیرد
  • عفو بین‌الملل: آلمان ارسال تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند
  • تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قرارداد کار معین در سال ۱۴۰۳
  • انتقاد شورای اروپایی و سازمان ملل از قانون ضد مهاجرتی انگلیس
  • سرکوب دستمزد کارگران و لطمات بزرگی که به کشور تحمیل شده
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران
  • بورل: شورای اروپا درباره تشدید تحریم ایران رایزنی می‌کند
  • حمله نژاد پرستان انگلیسی به زنان محجبه