Web Analytics Made Easy - Statcounter

صندوق بین المللی پول (IMF) در گزارشی اعلام کرد که قیمت نفت ممکن است در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰، ۴۱.۷ درصد افزایش یابد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، صندوق بین المللی پول (IMF) در گزارشی اعلام کرد که قیمت نفت ممکن است در سال 2021 نسبت به سال 2020، 41.7 درصد افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ماه ژانویه، این صندوق پیش بینی کرده بود که قیمت نفت در سال 2021 بیش از 20 درصد افزایش خواهد داشت.

نویسندگان این گزارش خاطر نشان کردند که قیمت نفت در سال 2021 می تواند به 58.5 دلار در هر بشکه برسد. در عین حال، پیش بینی برای سال 2025 کاهش قیمت به 50.7 دلار در هر بشکه است.

آژانس بین‌المللی انرژی: نفت جهانی تا سال 2025 به بشکه‌ای 70 دلار می‌رسدبریتیش پترولیوم: تقاضای نفت جهانی دیگر افزایش نمی‌یابد

بر اساس این گزارش، عمدتا این امر به دلیل تعادل موقت عرضه و تقاضا بوده است که امسال مطابق پیش بینی آژانس بین المللی انرژی مبنی بر کاهش مداوم ذخایر نفتی پیش بینی می شود، در حالی که تقاضای نفت (عرضه) در سال 2021 برابر 96.4 میلیون بشکه در روز است.

بنابراین، طبق پیش بینی ها، میانگین قیمت هر بشکه نفت در سال جاری 58.52 دلار و در سال آینده 54.83 دلار در هر بشکه خواهد بود. سال گذشته به 41.29 دلار در هر بشکه رسیده بود.

این صندوق همچنین خاطر نشان کرد که به دلیل اخبار خوب در مورد واکسن و بهبود سریع اقتصادی در آسیا، قیمت های نفت بین اوت 2020 و فوریه 2021، 39 درصد افزایش یافت.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صندوق بین المللی پول صندوق بین المللی پول دلار در هر بشکه درصد افزایش قیمت نفت بین المللی نفت در سال سال 2021 پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۲۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی قیمت دلار ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ / تتر کاهشی شد

به گزارش صدای ایران، قیمت دلار روز سه‌شنبه ۲۸ فروردین با افزایش ۲۵۰ تا ۳۰۰ تومانی بازگشایی شد. این اسکناس در پایان معاملات نقدی چهارمین روز هفته در پله سوم نیمه کریدور ششم به کار خود پایان داد.

بازار ارز از هیجان خالی شد
نکته قابل توجه در بازار ارز روز سه‌شنبه آرامش در اخبار سیاسی و موضوع عدم صدور قطعنامه علیه ایران از سوی شورای امنیت بود. همین امر پالس مثبت به بازار ارز داد. معامله‌گران معتقدند در صورتی که سیگنال‌های بعدی حاکی از آرامش‌ سیاسی نباشد، بازارهای مالی از روند اخبار تاثیر فوری می‌گیرند.


کارشناسان اقتصادی معتقدند هیجان و فشار فروشی در بازار وجود ندارد. آنها می‌گویند با توجه به نقدینگی و اخبار سیاسی دلار در کف قیمت قرار دارد و در شرایط فعلی اقتصاد، قیمت دلار اگر پایین‌تر از محدوده فعلی قرار بگیرد دور از واقعیت‌های اقتصادی است.

در روند افزایشی دلار،‌ تتر کاهشی شت
قیمت درهم در آخرین معامله سه‌شنبه ۲۸ فروردین با قیمت ۱۷ هزار و ۹۰۰ تومان معامله شد و رشد ۳۰۰ تومانی داشت. تتر  با وجود افزایش قیمت دلار کاهش هزار و ۵۰۰ تومانی داشت و با رقم ۶۶ هزار و ۸۵۰ تومان معامله شد.

قیمت پوند انگلیس با افزایش هزار و ۲۰۰ تومان روی رقم ۸۱ هزار و ۹۳۰ تومانی معامله شد. یورو با افزایش ۹۰۰ تومانی با رقم ۶۹ هزار و ۹۶۰ تومانی معامله شد.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی قیمت دلار ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ / تتر کاهشی شد
  • پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
  • برنت ۹۰ دلار و ۷۲ سنت شد
  • پیش‌بینی‌ نفت ۱۰۰ دلاری با حمله رژیم صهیونیستی به ایران
  • هشدار افزایش بهای جهانی نفت به فراتر از ۱۰۰ دلار در صورت تشدید تنش ها در خاورمیانه
  • افزایش ۰.۵۰ درصدی قیمت جهانی طلا
  • افزایش قیمت نفت به دنبال حمله ایران به صهیونیست ها
  • افزایش قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل/ قیمت هر بشکه به ۱۰۰ دلار می‌رسد؟
  • افزایش قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل | قیمت هر بشکه به ۱۰۰ دلار می رسد؟
  • حمله ایران به صهیونیست ها قیمت نفت را بالا برد