Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-23@11:08:53 GMT

احتمال افزایش وام مسکن ملی وجود دارد؟

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۱۲۲۱۰

احتمال افزایش وام مسکن ملی وجود دارد؟

 احتمال افزایش وام مسکن ملی از ۱۰۰ میلیون تومان به ۱۵۰ میلیون تومان وجود دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، تابش  رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: درحال حاضر وام ساخت مسکن روستایی ۵۰ میلیون تومان است که البته به این عدد وام بلاعوض هم اضافه می‌شود، اما این تسهیلات برای ساخت مسکن در روستا‌ها هم کافی نیست،به همین دلیل پیشنهاد افزایش ۲۰ درصدی وام مسکن روستایی را به هیئت دولت دادیم و امیدواریم موافقت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: به ازای هر واحد احداثی شهری ۱۰۰ میلیون تومان و مسکن روستایی ۸۰ میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده که وام بلاعوض هم در شهر و هم روستا ۲۰ میلیون تومان است. همچنین برای واحد‌های تعمیری شهری و روستایی ۳۰ میلیون تومان و بلاعوض هم ۱۵ میلیون تومان پرداخت شده و می‌شود. همچنین سقف وام بلاعوض برای اسکان موقت در شهر‌ها ۲۰ میلیون تومان و در روستا‌ها ۱۵ میلیون تومان است.

تابش اظهار داشت: تاکنون که کمتر از ۵۰ روز از این زلزله گذشته است برای کلیه واحد‌های احداثی و ۴ هزار و ۲۵ واحد تعمیری پرونده پرداخت تسهیلات تشکیل شده است و تاکنون برای ۸۱۰ واحد احداثی و هزار واحد تعمیری مبلغ ۵۳ میلیارد تومان وام بلاعوض برای اسکان موقت داده‌ایم.

وی افزود: با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته برای بک هزار و ۲۶۲ واحد احداثی در شهر و روستا و ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری و ۲ هزار و ۳۰۰ واحد معیشتی اقداماتی انجام شد و تاکنون اعتبارات در نظر گرفته برای تسهیلات احداثی، تعمیری و معیشتی ۲۷۰ میلیارد تومان، برای وام بلاعوض احداثی تعمیری معیشتی و اسکان موقت ۱۳۰ میلیارد تومان و اعتبارات عمرانی ۲۰ میلیارد تومان است که مجموع این اعتبارات در نظر گرفته شده برای شهرستان دنا ۴۲۰ میلیارد تومان است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیان کرد: طبق هماهنگی‌های انجام شده برای تامین ۱۰۱ هزار و ۴۴۰ واحد مسکونی در ۳۱ استان کشور در سال‌های ۹۷، ۹۸ و ۹۹ تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان برنامه و بودجه و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منعقد شده که در سال‌های ۹۸ و ۹۹ در مجموع ۵۱ هزار و ۴۹۴ واحد مسکونی برای محرومان مناطق روستایی با اعتبار ۴ هزار و ۲۳۷ میلیارد تومان به پایان رسیده و امسال ۴۹ هزار و ۹۴۶ واحد با اعتبار ۳ هزار و ۲۱۴ میلیون تومان تکمیل و ساخته می‌شود.

لازم به ذکر است که در این نشست جواد حق شناس معاون بنیاد مسکن از احتمال افزایش وام مسکن ملی از ۱۰۰ میلیون تومان به ۱۵۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: با توجه به پیگیری‌های انجام شده از سوی وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با افزایش وام مسکن ملی به ۱۵۰ میلیون تومان موافقت شده و در مرحله اجرا قرار دارد.

پربیننده ترین تیبا ۱۰ میلیون گران شد +جدول فوری/ همسان سازی حقوق کارکنان خدمات کشوری فوری / وام رمضانی ۷ و ۱۴ میلیون تومانی یک خانه ۷۰ متری در تهران چند؟ فوری / این کار را نکنید یارانه تان قطع می‌شود!

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: وام مسکن برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۲۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزار واحد نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی بهره برداری شده است

وحید داعیمدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: از کل واحد‌هایی که تاکنون عملیات اجرایی آنها آغاز شده است، ۸۵ هزار و ۹۸۰ واحد حمایتی شامل ۴۲ هزار و ۲۸۳ واحد در قالب انبوه سازی و ۴۳ هزار و ۶۹۷ واحد در قالب گروه ساخت، ۲۳ هزار و ۹۸۴ واحد بازآفرینی، ۲۷۰ هزار و ۹ واحد خودمالک و ۲۶ هزار و ۹۳۶ واحد روستایی در خراسان رضوی است.

وی، کل برنامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی به خراسان رضوی تاکنون برای نهضت ملی مسکن را ۳۶۳ هزار و ۹۲۴ واحد ذکر کرد و گفت: پارسال در حوزه تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن بود که در این راستا ۲۰ برابر طرح "مسکن مهر" دولت قبل، زمین برای این نهضت در استان تامین شد.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی اظهار کرد: در حوزه آماده سازی زمین، مجموع قرارداد‌هایی که با دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف به منظور تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در سال ۱۴۰۲ در استان منعقد شد، سه هزار و ۱۲۰ هکتار بود که به لحاظ مقیاس کار، ۱۸ برابر آماده سازی زمین در زمان اجرای طرح مسکن مهر در این استان بوده است.

داعی اقدام مهم دیگر این دستگاه اجرایی در حوزه نهضت ملی مسکن را دریافت کمک بلاعوض از وزارت متبوع دانست و گفت: پارسال پنج هزار میلیارد ریال از وزارت راه و شهرسازی برای کمک به تامین خدمات زیربنایی و روبنایی سایت‌های نهضت ملی مسکن و مسکن مهر در خراسان رضوی اختصاص یافت.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ در کنار تولید مسکن به ارتقای شاخص‌های خدمات شهری به ویژه محیط شهری نیز توجه ویژه شد به طوری که ۴۳ هکتار زمین با کاربری خدماتی در شهر‌های مختلف استان به دستگاه‌های اجرایی واگذار شد تا بتوانند ساخت و ساز را در آنها انجام داده و خدمات لازم را به مردم ارایه دهند که این واگذاری زمین در راستای ارتقای شاخص‌های خدمات شهری هشت برابر واگذاری‌ها در این بخش در سال ۱۴۰۱ بود.

وی اضافه کرد: در حوزه بازآفرینی شهری یا محلات هدف، بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی، ۲ اقدام مهم در سال ۱۴۰۲ در خراسان رضوی انجام شد، نخست این که در ابتدای سال، مطالعات محلات هدف بازآفرینی در ۵۱ شهر استان انجام و در مراجع ذیصلاح مصوب شده بود، اما این تعداد در پایان سال به ۹۶ شهر رسید به طوری که در طول سال مطالعات محلات هدف بازآفرینی ۴۴ شهر دیگر استان نیز انجام شد.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: مطالعات محلات هدف بازآفرینی ۵۱ شهر استان خراسان رضوی از سال ۱۳۸۵ تا سال ۱۴۰۲ انجام گرفته بود لذا در یک اقدام و فعالیت فشرده طی سال گذشته مطالعات محلات هدف بازآفرینی ۴۴ شهر توسط این اداره کل انجام شد.

داعی اظهار کرد: اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی برای ایجاد تحرک در تولید مسکن در بافت‌های فرسوده شهری، پارسال علاوه بر بسته تشویقی شورای عالی شهرسازی و معماری، بسته تشویقی بومی را برای همه ۹۶ شهر استان تهیه کرد به طوری که هم اینک همه شهر‌های استان دارای بسته تشویقی بومی برای تولید مسکن در بافت‌های فرسوده هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ‌تأیید درخواست متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن ممسنی و رستم
  • آغاز ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان بوشهر
  • ۵۷۵ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند آماده بهره‌برداری است
  • زمین ۱.۸ میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شد
  • احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل
  • جوابیه وزارت راه و شهرسازی به یک گزارش
  • اراضی بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد پروژه‌های مسکن ملی تامین شد
  • در دام دلالان خرید و فروش «امتیاز نهضت ملی مسکن» نیفتید
  • هزار واحد نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی بهره برداری شده است
  • تکمیل و تحویل ۲۴۱ هزار و ۵۲۵ واحد روستایی توسط بنیاد مسکن