Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سالی سرشار از اتفاقات و رویدادهای تلخ و شیرین و بدیعی را پشت سر گذاشتیم و تمام روزهای سال را با حضور مهمان ناخوانده‌ای به نام کرونا طی کردیم. اوج و فرود نمودار آمار مبتلایان را دیدیم، روزهای سیاه با آمار حدود ۵۰۰ فوتی را پشت سر گذاشتیم و به شرایط پایدارتری رسیدیم؛ حضور سایه نحس کرونا در تک تک لحظات و خاطرات یک ساله ما ملموس بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرایط کرونایی بالتبع در تمامی مناسبات ‌ملی و رویدادهای سالانه کشور اثرگذار بود و سالی متفاوت را برای ایرانیان رقم زد، استان اصفهان هم در این میان پیشامدهای متفاوتی را تجربه کرد که در تقویم تاریخ کشور ثبت شد.

اما مردمانی که قحطی و جنگ و سیل و زلزله را دیدند و همه را با سربلندی پشت سر گذاشتند، می‌دانند کرونا هم مانند دیگر دشواری‌ها پایانی دارد و خاطرات صحنه‌های ناب رادمردی و سخاوت آن‌ها در این روزهای سخت است که برای آیندگان باقی می‌ماند.

 

می‌توان گفت که جهان سیاست که در کشور ما به عنوان یکی پرخبرترین حوزه‌ها شناخته می‌شود نیز سال کرونایی نادری را پشت سر گذاشت و از راهپیمایی خودرویی گرفته تا لغو نمازجمعه‌های سراسر کشور را به چشم خود دید.

در این گزارش «ترین‌های سیاسی» استان اصفهان در سالی که گذشت را گردآوری کردیم و شما می‌توانید با کلیک بر روی تیترها، آن اخبار را به شکل کامل بخوانید:

۱- حماسی‌ترین: راهپیمایی متفاوت ۲۲ بهمن

 

از هفته پیش از دهه فجر طبق معمول همیشه دشمنان و مخالفان جمهوری اسلامی شروع به شایعه پراکنی‌هایی در خصوص آمار کرونا و بحث راهپیمایی کردند و به دنبال این بودند که بگویند حکومت جمهوری اسلامی به فکر سلامت مردم نیست ولی با شروع دهه فجر شاهد بودیم که سلامت مردم مهم‌ترین موضوع برای مسؤولان است و در همین راستا بحث راهپیمایی ماشینی و موتوری مطرح شد و بر خلاف تصور عده ای مردم ولایتمدار اصفهان به بهترین شکل ممکن حضور خود را با وجود محدودیت‌های کرونایی نشان دادند.

۲- پرحاشیه‌ترین: شعار علیه دولت

 

در راهپیمایی ۲۲ بهمن مردم حضور خود را به بهترین شکل ممکن نشان دادند ولی ساعاتی پس از اتمام راهپیمایی فیلم‌هایی در فضای مجازی دست به دست می شد که با انتقادات زیادی مواجه بود؛ ویدیو منتشرشده از گروهی موتور سوار بود که انتقادات خود به دولت را به شکل نادرستی بیان کردند و این حرکت از سمت ارگان‌ها و عامه مردم با واکنش های متفاوتی روبرو شد.

۳- جهادی‌ترین: پیش رو در طرح شهید سلیمانی

 

با همه گیری ویروس کرونا تمام ارگان‌ها و نهادها به نوعی با این ویروس درگیر شدند و هرکدام از آن‌ها در حد خودشان برای بهبود اوضاع جامعه فعالیتی انجام دادند؛ سپاه پاسداران نیز خود را از این قاعده مستثنا ندانست و یه یاد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی قرارگاه شهید سلیمانی را راه اندازی کرد و در طی این حرکت در استان اصفهان تا تاریخ ۷ اسفند ۹۹ نزدیک به ۷۴ درصد از جمعیت استان را مورد غربالگری قرار دادند و در کنار طرح غربالگری بسته های معیشتی-بهداشتی را به نیازمندان اهدا کردند.

۴- فخرآورترین: شهادت دانشمند شهید محسن فخری زاده

 

۱۳۹۹/۹/۹ در حالی که هنوز داغ ترور ناجوانمردانه حاج قاسم سلیمانی در دلمان آرام نگرفته بود خبر تازه ای شنیدیم، ترور دانشمند شهید محسن فخری زاده.

شهید محسن فخری زاده از دانشمندان پرافتخار هسته‌ای و دفاعی کشورمان نزدیک به ۳ دهه در فهرست ترور گروه‌های تروریستی و رژیم صهیونیستی قرار داشت. در سالهای اخیر بارها عملیات‌های تروریستی علیه وی کشف و خنثی شده بود. به همین دلیل مسوولان شهری یک روز را در مهاباد اردستان، زادگاه این شهید دانشمند، عزای عمومی اعلام کردند.

۵- صریح‌ترین: طرح شفافیت آرای نمایندگان

 

پس از گذشت حدود ۸ ماه از آغاز به کار رسمی دوازدهمین دوره از مجلس شورای اسلامی، نوبت به بررسی طرح اصلاح موادی از آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی تحت عنوان طرح شفافیت آرای نمایندگان رسید.

کلیات طرح شفافیت آرای نمایندگان در روز ۱۵ بهمن پس از طرح در صحن مجلس شورای اسلامی، با ۱۵۳ رأی موافق، ۶۳ رأی مخالف و ۱۲ رأی ممتنع از ۲۳۴ نماینده حاضر در جلسه علنی، رد شد.

۶- جنجالی‌ترین: تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه

 

گزارش کمیسیون صنایع و معادن مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از شرکت فولاد مبارکه اصفهان در نشست علنی ۲۴ دی ماه ۹۹  مورد بررسی وکلای ملت قرار گرفت و نمایندگان نهایتا پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان طرح، با ۱۹۸ رای موافق، ۲۸ رای مخالف و ۸ رای ممتنع از مجموع ۲۴۵ نماینده حاضر در جلسه با این تحقیق و تفحص موافقت کردند.

۷- ناراحت‌کننده‌ترین: دعوت از یک جاسوس در دانشگاه صنعتی

 

حضور فردی به نام «کاوه مدنی» با اتهام جاسوسی به عنوان مهمان در برنامه ای از طرف تشکل انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان در تاریخ  ۴ دی اعتراض بسیاری از دانشجویان و سایر فعالان فضای مجازی را به دنبال داشت و این اتفاق در دانشگاه های اصفهان بی سابقه نیست. دانشگاه های اصفهان در این سال‌ها تبدیل به جولانگاه محکومان امنیتی شده است.

۸- افتخارآمیزترین: کسب مدال نقره مسابقات فیزیک دانشگاهی جهان توسط دانشجویان صنعتی

 

تیم دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان در یازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی فیزیک دانشگاهی سال ۲۰۲۰ موفق به کسب مقام دوم و برنده مدال نقره شد، در این دوره از مسابقه که در تاریخ ۶ نوامبر ۲۰۲۰ به صورت آنلاین و در کشور آمریکا برگزار شد، ۳۴۶ تیم از دانشگاه‌های سراسر دنیا به رقابت پرداختند.

۹- نفس‌گیرترین: اعلام حمایت مجلس از دادستان اصفهان برای مقابله با مسببان آلودگی هوا

 

زمستان سال گذشته آلوده‌ترین روزهای اصفهان را تجربه کردیم و این مسأله با توجه به تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها که همیشه ابتدایی‌ترین راهکار مسؤولان برای کنترل آلودگی هوا بود، کمی عجیب به نظر می‌رسید.

زمزمه‌هایی از سوخت مازوت در اصفهان نیز به گوش می‌رسید که توسط چندین نفر تکذیب شد اما عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خطاب به دادستان اصفهان درخصوص آلودگی هوای استان اصفهان ناشی از سوخت مازوت نامه‌ای ارسال کرد و از دادستان اصفهان برای مقابله با مسببان آلودگی هوا حمایت کرد.

۱۰- انتخاباتی‌ترین: شروع فرآیند انتخابات شورای شهر

 

پس از ۵ روز تأخیر نسبت به تقویم اجرایی انتخابات، چهارشنبه ۲۷ اسفندماه معتمدین محلی و اعضای منتخب معتمدین برای تشکیل هیأت اجرایی انتخابات شهرستان اصفهان انتخاب شدند.

پنجشنبه ۲۸ اسفندماه ئیس هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان آغاز فرآیند تأیید صلاحیت نامزدها برای انتخابات شورای شهر را اعلام کرد.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/ص۳۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: اصفهان خلیج فارس آب مجلس شورای اسلامی استان اصفهان دانشگاه ها پشت سر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۲۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به مرحله جدیدی از تصمیم‌سازیهای سیاسی در خاورمیانه و جهان ورود خواهد کرد

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به عملیات سپاه پاسداران در پاسخ به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی گفت: بعد از عملیات وعده صادق، ایران اسلامی به مرحله جدیدی از تصمیم سازی‌های سیاسی در خاورمیانه و جهان ورود پیدا خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، رضامراد صحرایی در صفحه‌ ویراستی‌اش نوشت: «در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.

مقام معظم رهبری(مدظله العالی): اسرائیل ثابت کرده است که جز زبان زور، چیز دیگری نمی‌فهمد. با او جز با زبان قدرت یک ملت و قدرت یک امت اسلامی در سراسر عالم، نمی‌شود حرف زد. ۱۳۷۰/۰۷/۲۷

وی در ادامه نوشته است: بدون تردید عزت و عظمت روز افزون نظام مقدس جمهوری اسلامی حاصل جانفشانی‌ها و رشادتهای حافظان امنیت و بزرگمردان راه ایثار و شهادت است. شب گذشته بار دیگر دلیرمردان سپاه پاسداران با اقتدا به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و تأسی به رهنمودهای مقام معظم رهبری، در پاسخ به جنایت تجاوز به کنسولگری ایران، اقتدار و سربلندی نظامی میهن عزیزمان را به رخ جهانیان کشاندند و رژیم خبیث صهیونیستی را تنبیه کردند.

هدف قرار دادن مراکز استراتژیک نظامی رژیم رذیله اسراییل با توان نظامی ایران اسلامی و به لرزه در آوردن گنبد دفاعی پوشالی این رژیم به مثابه آیه شریفه" مَثَلُ الَّذِینَ اتَّخَذُوا مِن دُونِ اللَّهِ أَوْلِیَاء کَمَثَلِ الْعَنکَبُوتِ اتَّخَذَتْ بَیْتًا وَإِنَّ أَوْهَنَ الْبُیُوتِ لَبَیْتُ الْعَنکَبُوتِ لَوْ کَانُوا یَعْلَمُونَ" باعث شادی دل خانواده‌های شهدا و ملت شریف و نجیب ایران شد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین در ادامه آورده است: قطعا بعد از افتخارآفرینی شب گذشته، ایران اسلامی به مرحله جدیدی از تصمیم سازیهای سیاسی در خاورمیانه و جهان ورود پیدا خواهد کرد. امروز جای تهرانی مقدم ها...سلیمانی‌ها و همه شهدای ما خالیست. وزارت آموزش و پرورش هم با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تربیت نسل آرمانی نام و یاد سلیمانی‌ها را تا ابد در قلب فرزندان این مرز و بوم  زنده نگه خواهد داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اتمام حجت یک مقام ارشد سپاه با اسرائیل
  • عملیات «وعده صادق»؛ پایان‌بخش شرارت‌های رژیم صهیونیستی علیه ایران
  • صالحی: پاسخ به اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی الزامی است
  • ایران به خطای بزرگ اسرائیل پاسخ داد
  • ایران اسلامی به مرحله جدیدی از تصمیم‌سازی سياسی در جهان ورود می‌کند
  • ایران به مرحله جدیدی از تصمیم‌سازی‌های سیاسی در خاورمیانه و جهان ورود خواهد کرد
  • تغییر نام بزرگراه آزادگان به سرلشکر شهید زاهدی
  • ایران به مرحله جدیدی از تصمیم‌سازیهای سیاسی در خاورمیانه و جهان ورود خواهد کرد
  • تغییر نام بزرگراه آزادگان به «سرلشکر شهید زاهدی»
  • تغییر نام بزرگراه آزادگان به «سرلشکر شهید زاهدی» به تصویب اعضای شورای شهر اصفهان رسید