Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@04:24:20 GMT

حوزه هنری بوشهر آماده تولید تله تئاتر است

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۱۲۲۷۱

حوزه هنری بوشهر آماده تولید تله تئاتر است

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، امید پارسایی فر رئیس حوزه هنری استان بوشهر در نشست با هنرمندان تئاتر با اشاره به محدودیت‌های کرونایی و نبود امکان اجرای تئاتر بیان کرد: به دنبال راه‌هایی هستیم که هنر‌های نمایشی در شرایط کرونا زنده بماند و به کار خود ادامه دهد.

او افزود: حوزه هنری استان بوشهر آمادگی تولید تله‌تئاتر را با مشارکت هنرمندان و سایر دستگاه‌ها دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این وسیله تئاتر به رسانه‌های تصویری راه پیدا می‌کند و هنرمندان این عرصه که به دلیل کرونا بیکار شده‌اند، پویا می‌شوند.

رئیس حوزه هنری بوشهر با اشاره به تاریخ و فرهنگ غنی استان بوشهر تاکید کرد: فرهنگ و آیین این استان، سرشار از موضوعاتی است که اگر به هنر‌های نمایشی و تولیدات هنری راه یابد، مخاطبین بسیاری را به‌سوی خود جلب می‌کند.

پارسایی فر همچنین هنر انقلاب اسلامی را سرشار از امیدواری خواند و گفت: پرداختن به «تئاتر مقاومت» و حماسه‌های دفاع مقدس و ایثار استان، یکی از رسالت‌های درخشان ما است که باپشتکار و تمام توان به آن می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید

نامزدهای چهره برتر هنر انقلاب اسلامی بوشهر معرفی شدند هنر باید نسبت به مسائل جامعه واکنش نشان دهد

او همچنین بیان کرد: حوزه هنری از هنرمندی که به موضوعات بسیار مهم «خانواده» و «اخلاق» با ساختار هنری قوی بپردازد، حمایت می‌کند.

رئیس حوزه هنری بوشهر، به فعالیت‌های دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد هم اشاره کرد و ادامه داد: در سه سال گذشته آثار خوبی در این دفتر تولید شد و در جشنواره‌های ملی مقام آوردند.

پارسایی فر، با اشاره به برنامه حوزه هنری برای تقویت هنر تعزیه استان، عنوان کرد: دغدغه‌ کنونی در زمینه تعزیه، انتقال تجارب تعزیه‌گردان‌ها و معین البکا‌های نسل گذشته به نسل جدید و همچنین صحت متون تعزیه است که باید در نشست‌های تخصصی به آن پرداخت.

او بابیان اینکه استفاده از تجارب تعزیه‌گردانان مطرح کشور برای تقویت تعزیه استانی اهمیت دارد، گفت: توجه بیشتر به تعزیه استان با استفاده از کارشناسان تاریخی و مذهبی، تقویت بازیگری و موسیقی در این زمینه، ضروری است.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تئاتر نمایش هنر حوزه هنری هنرمندان بوشهر آیین های بوشهر حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۲۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌سازی ۵۴۴ هکتار زمین در استان بوشهر برای طرح نهضت ملی مسکن

ارسلان مالکی معاون وزیر و مدیرعامل سازمان ملی زمین در جلسه شورای مسکن استان بوشهر میزان اراضی تامین شده در استان را بیش از ۲ هزار هکتار معادل بیش از ۵۰ هزار واحد مسکونی عنوان کرد.

معاون وزیر راه وشهر سازی، گفت: براساس اطلاعات سامانه طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۷۱ هزار متقاضی واجد ۳ شرط و همچنین ۱۷ هزار متقاضی دارای ۴ شرط برای دریافت واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن هستند که ثبت نام کرده اند.

مالکی با بیان اینکه دسترسی به مسکن مسئله‌ای مهم و اساسی برای مردم است، تاکید کرد: آمار‌ها حاکی از آن است که بین ۵۰ تا ۷۰ درصد درآمد خانوار‌ها صرف هزینه مسکن می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • جاده ریز به دژگاه و دوراهک در جنوب استان تکمیل می‌شود
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • ۲ اثر به جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد راه یافت
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه
  • آماده‌سازی ۵۴۴ هکتار زمین در استان بوشهر برای طرح نهضت ملی مسکن
  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد
  • رشد ۵۰ درصدی آثار هنری شرکت کننده در جشنواره بین المللی امام رضا
  • دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار می‌شود
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی-هنری در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • تئاتر بچه‌های مسجد فرآیندمحور است/ دنبال چیدن میوه آماده نیستیم