Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@23:51:38 GMT

قصد سازمان ملل برای کاهش صلحبانان در سودان جنوبی

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۱۲۴۷۴

قصد سازمان ملل برای کاهش صلحبانان در سودان جنوبی

هیات سازمان ملل در سودان جنوبی (UNMISS) روز سه‌شنبه از برنامه خود برای کاهش سربازان تا ۷ درصد در سال جاری، به خاطر کاهش خشونت در این کشور جنگ‌زده خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، "دیوید شیرر"، رئیس یونیمیس گفت این کاهش همچنین نتیجه عقب‌نشینی سربازان سازمان ملل از اردوگاه‌هایی است که غیرنظامیان طی ۶ سال جنگ داخلی این کشور، خواستار حفاظت شده بودند و حالا کنترل آن‌ها را به "جوبا" (پایتخت سودان جنوبی) می‌سپارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیرر در آخرین کنفرانس مطبوعاتی خود پس از ۴ سال فعالیت در سمت ریاست یونیمیس اظهار کرد: طی سال آینده، کاهش صلح‌بانان نظامی و پلیس ما تا حدود ۷ درصد، محقق می‌شود.

وی افزود این تصمیم همچنین از نتایج "کاهش خشونت" به دنبال امضای توافق صلح در سال ۲۰۱۸ است.

یونیمیس در حال حاضر دارای ۱۴ هزار و ۵۰۰ صلح‌بان نظامی و ۲ هزار صلح‌بان پلیس در سودان جنوبی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صلح بانان سازمان ملل متحد سودان جنوبي سودان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۲۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۴درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای

رییس پلیس راهور فراجا از کاهش ۱۴.۳ درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای در سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار سید تیمور حسینی با اشاره به عملکرد مناسب دستگاه‌های مسئول در طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ اظهار داشت: اتفاقات خوبی در اجرای طرح نوروزی افتاد و برنامه ریزی خیلی خوب و دقیقی از طرف همه سازمان‌هایی که سهم، نقش و مسئولیت داشتند از جمله همکاران خوبمان در مجموعه سازمان راهداری، هلال احمر، اورژانس، امداد خودروها و همچنین پلیس راهور که توانستیم اتفاقات خوبی را در ایام نوروز رقم بزنیم.

وی گفت: یکی از اتفاقات خوب و قابل توجه طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ کاهش ۱۴.۳ درصدی جان‌باختگان در تصادفات جاده‌ای بود که نسبت به سال گذشته اتفاق افتاد.

سردار حسینی تصریح کرد: البته مجموع تصادفات شهری و جاده‌ای ۹.۴ درصد کاهش دارد ولی در تصادفات جاده‌ای خوشبختانه شرایط نسبتاً خوبی را داشتیم که با همین برنامه‌ریزی و با همین حضور مناسب همه دستگاه‌های اجرایی بتوانیم در سال ۱۴۰۳ شاهد شرایط مناسب‌تری نسبت به سال گذشته باشیم.

رئیس پلیس راهور فراجا تاکید کرد: شرط اول و آخر موفقیت این است که ما بتوانیم مشارکت مردم را داشته باشیم و در این راستا ما برای اینکه بتوانیم به درستی موضوع نظم و انضباط ترافیکی را مستقر کنیم حتماً باید اقدامات خود در قالب اقدامات سلبی به شکل تنبیه و مجازات متخلف و اقدامات ایجابی از طریق آموزش، فرهنگ‌سازی و ارتباط مستمر و تنگاتنگ با رسانه باشد.

وی افزود: انتظار داریم از همه بخش‌هایی که در این موضوع نقش و سهم دارند به ویژه سازمان صداوسیما که امسال را یک سال متفاوت در نظر بگیرند برای اینکه همه این بخش‌ها بتواند در موضوع سلامت مردم در شد آمدی و همچنین در حوزه رانندگی آموزش‌های لازم انتقال پیدا کند.

دیگر خبرها

  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی
  • کاهش شدت وزش باد در ایلام/آغاز بارش‌ها از هفته آینده
  • کاهش ۱۴درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای
  • کاهش پرونده‌های رسوبی در سازمان قضایی نیروهای مسلح
  • پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • هشدار زرد؛ وزش باد شدید در مناطق جنوبی کشور تا هفته آینده
  • «کاهش نرخ تولد» در کره جنوبی رکورد زد
  • کاهش قیمت تخم مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار
  • پهن شدن فرش صورتی رنگ در باغ‌های خراسان جنوبی
  • پیچیدن عطر گل محمدی از گلستانهای خراسان جنوبی