Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-16@13:57:21 GMT

تولید نفت روسیه کاهش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۱۲۹۴۹

تولید نفت روسیه کاهش می‌یابد

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از تاس، دولت روسیه در آخرین الحاقیه خود به طرح توسعه انرژی این کشور پیش بینی کرد که تولید نفت، گاز و ذغال سنگ در این کشور برای سال 2021 و 2022 کاهش خواهد یافت. 

بر اساس این  گزارش دولت روسیه انتظار دارد برای سال جاری نسبت به پیش بینی قبلی 43 میلیون تن پایین‌تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که دولت روسیه پیش‌تر پیش بینی کرده بود که برای سال 2022، 558 میلیون تن نفت تولید خواهد کرد اما در آخرین گزارش خود این رقم را به 548 میلیون تن کاهش داده است. 

دولت روسیه همچنین معتقد است که تولید گاز طبیعی در این کشور نیز کاهش خواهد یافت، اما در عین حال گفته که تولید گاز مایع‌شده در این کشور تغییری نخواهد کرد و در سال 2021 معادل 30.1 میلیون تن خواهد بود. 

بر اساس طرح توسعه دولت روسیه قرار است تا سال 2035 تولید LNG در این کشور سه برابر شده و به 140 میلیون تن در سال برسد. 

میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه، در ماه مارس گفته بود که روسیه به دنبال افزایش صادرات LNG هم هست؛ چراکه انتظار می‌رود شاهد رشد پایدار تقاضای LNG در بازار باشیم. 

در حالی روس‌ها از کاهش تولید نفت خود خبر می‌دهند که به شدت در نشست اخیر گروه اوپک پلاس تلاش کردند تا برای کمی افزایش تولید مجوز بگیرند. برای ماه آوریل روس‌ها می‌توانند تولید نفت خود را 130 هزار بشکه در روز افزایش دهند و این در حالی است که قرار شده دیگر اعضای گروه اوپک پلاس تولید نفت خود را ثابت نگه دارند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: روسیه نفت تولید گاز دولت روسیه تولید نفت میلیون تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۲۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش 40 درصدی مالیات عملکرد تولید به معنای افزایش جذابیت این بخش است

رضا وفایی یگانه، سرپرست معاونت اقتصادی و کسب و کار اتاق تعاون ایران گفت: از آنجائیکه لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم در راستای حمایت از تولید و مشارکت مردم در اقتصاد کشور است، باید مجلس در اسرع وقت به بررسی این لایحه و تصویبش بپردازد. پیش شرط اجرای بندهای این لایحه در راستای حمایت از سرمایه گذاری های مولد، تصویب آن در مجلس است که امیدواریم به زودی انجام شود.

وفایی در مورد لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم تصریح کرد: در این لایحه که توسط دولت به مجلس ارائه شده، پیشنهادات خوبی آمده است. کاهش 40 درصدی مالیات عملکرد تولید به معنای افزایش جذابیت این بخش است. به این ترتیب، انگیزه مردم را برای سرمایه گذاری در بخش های مولد اقتصاد بالا می بریم که اتفاق خوبی است.

وی ادامه داد: افزایش مالیات سرمایه و دارایی نیز قابل دفاع است. زیرا سرمایه گذاری های غیرمولد که هدف سرمایه گذار واسطه گری و کسب سود است را از جذابیت می اندازیم.

سرپرست معاونت اقتصادی و کسب و کار اتاق تعاون ایران خاطرنشان کرد: لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم در درازمدت به رشد اقتصادی منجر می شود و فواید زیادی برای کشور دارد. دولت طی چند سال گذشته تلاش های زیادی در راستای تحقق بندهای این لایحه انجام داده است. این اقدام برکات زیادی برای کشور خواهد داشت.

وفایی در خصوص این موضوع که لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم به عنوان مهم ترین اقدام دولت در راستای تحقق شعار امسال مطرح است، تصریح کرد: این گزاره درست است. مردم سرمایه هایی دارند و می خواهند آن ها را در بخش های سودده سرمایه گذاری کنند. هر اندازه بتوانیم این سرمایه ها را به سمت بخش های تولیدی سوق دهیم، برای کشور مفید است و زمینه ای برای تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم ایجاد می کند.

وی ادامه داد: یکی از مهم ترین مشکلات در عرصه اقتصادی کشور این است که بخش های غیرمولد انگیزه بیشتری برای سرمایه گذاری ایجاد می کنند. پیشنهاداتی که در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم آورده شده است، از جمله کاهش 40 درصدی مالیات عملکرد تولید و افزایش مالیات بر سرمایه و دارایی ها در نهایت به جذب سرمایه ها به بخش های مولد منجر می شود. این به معنای، مشارکت مردم در اقتصاد خواهد بود.

سرپرست معاونت اقتصادی و کسب و کار اتاق تعاون ایران خاطرنشان کرد: از آنجائیکه لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم در راستای حمایت از تولید و مشارکت مردم در اقتصاد کشور است، باید مجلس در اسرع وقت به بررسی این لایحه و تصویبش بپردازد. پیش شرط اجرای بندهای این لایحه در راستای حمایت از سرمایه گذاری های مولد، تصویب آن در مجلس است که امیدواریم به زودی انجام شود.

وفایی گفت: توقع داریم همان طور که دغدغه حمایت از تولید در دولت وجود دارد، مجلس نیز درباره این موضوع حساسیت لازم را داشته باشد و بررسی این لایحه را در اولویت قرار دهد.

لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم با هدف ایجاد جذابیت برای بخش های تولیدی و از جذابیت انداختن فعالیت های سوداگرانه و مخرب در کشور به مجلس ارائه شده است. دولت در حال چاره اندیشی برای سرمایه های راکد است. به نحوی که آن ها را به بخش های مولد سوق دهد و از رکود سرمایه جلوگیری کند.

واقعیت این است که در شرایط فعلی، رکود سرمایه سود بیشتری دارد. دولت پیشنهادهایی در زمینه اعطای مشوق های هدفمند مالیاتی به سرمایه گذاری های مولد مطرح کرده است. همچنین در این لایحه پیشنهاد در نظر گرفتن مشوق برای سرمایه گذاری های خرد مردمی مطرح شده است.

به زعم کارشناسان، مسیر رسیدن به توسعه سرمایه‌گذاری های مولد و رشد اقتصادی از رهگذر افزایش جذابیت پروژه‌های تولیدی می گذرد. در این میان مهم‌ترین مشوق در دسترس دولت برای توسعه اقتصادی، اعطای مشوق‌های مالیاتی است. از همین رو و با درک اهمیت اصلاح معافیت‌های مالیاتی، دولت سیزدهم به سمت اصلاح قوانین مالیاتی رفته و لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم مطرح شده است.

حالا نوبت مجلس است که با درک ضرورت حمایت از تولید و از رونق انداختن اقدامات سوداگرانه به تصویب لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم بپردازد. به این ترتیب، بستر قانونی برای جذب سرمایه ها به بخش های مولد ایجاد می شود.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • تحقق شعار سال و کاهش 40 درصدی مالیات بخش تولید با لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم
  • پیمان‌ سپاری ارزی، به کاهش صادرات منجر شد
  • خبر خوش وزیراقتصاد برای تولید کنندگان در سال جاری
  • کاهش نرخ مالیات بر واحدهای تولید برای سومین سال پیاپی
  • دایره شوم تولید تورم و پیامدهای آن
  • افقه در گفت و گو با قدس: مجلس برای تحقق شعار سال لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم را تصویب کند
  • سیستم حمل و نقل در قزوین مناسب نیست
  • عزم جدی دولت سیزدهم در کاهش ظرفیت خالی پتروشیمی‌ها/ ۶ درصد از ظرفیت خالی تولید فعال شد
  • کاهش 40 درصدی مالیات عملکرد تولید به معنای افزایش جذابیت این بخش است
  • قاضی پور: مردم با واقعیت زندگی می‌کنند نه با شعار