Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@08:57:16 GMT

تعطیلی کتابخانه‌ها تا اطلاع ثانوی در زنجان

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۱۲۹۵۱

تعطیلی کتابخانه‌ها تا اطلاع ثانوی در زنجان

امیرعلی نیکبخش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: پس از شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های کتابخانه‌ها در فضای حقیقی تعطیل شده و به صورت مجازی در حال انجام است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان افزود: هر چند کتابخانه‌های عمومی استان به صورت فیزیکی بسته شدند، ولی فعالیت کتابخوانی و کتابخانه‌ها در فضای مجازی همچنان ادامه دارد و می‌توان ادعا کرد که حتی کرونا نیز نتوانست کتابخانه و کتابخوانی را معطل خود کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هم‌اکنون حدود 85 هزار نفر در این استان معادل 8.5 درصد جمعیت کل استان، در کتابخانه‌های عمومی عضو هستند، اضافه کرد: این میزان بیشتر از میانگین کشوری است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان تصریح کرد: در استان زنجان 97 باب کتابخانه عمومی وجود دارد که 36 باب از این کتابخانه‌ها در مناطق روستایی واقع است.

نیکبخش افزود: در مدت زمان شیوع ویروس کرونا، خدمات بیشتر به‌صورت غیرحضوری ارائه شده و کسانی که عضو کتابخانه‌ها هستند در فضای مجازی به کتاب‎های مورد نیاز خود دسترسی پیدا کرده و این موضوع باعث کاهش میزان مراجعه به کتابخانه‌ها شده است.

وی با اشاره به اینکه در ماه‌های قبل با عادی شدن شرایط، کتابخانه‌های عمومی با کمتر از ظرفیت خود فعالیت داشتند، اضافه کرد: با قرمز شدن سه شهرستان ابهر، زنجان و خرمدره کتابخانه‌های عمومی در این سه شهرستان تعطیل شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه تعداد کل کتابخانه‌های استان 98 باب است، اضافه کرد: کتابخانه‌های سه شهر قرمز زنجان شامل 50 باب است که تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

نیک‌بخش با اشاره به اینکه ‌خدمات در سایر کتابخانه‌های عمومی استان متناسب با شرایط رنگ‌بندی‌های ابلاغی ارائه خواهد شد، افزود: برای مثال در شرایط قرمز فقط کتابداران در کتابخانه حضور داشته و بقیه فعالیت‌ها به صورت مجازی انجام می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان تصریح کرد: ضدعفونی کردن محیط کتابخانه، رعایت فاصله در فضای کتابخانه، قفسه قرنطینه، لغو تجمعات، تمدید خودکار کارت‌های عضویت، لغو خدمات در بخش نابینایان و ناشنوایان، تب‌سنجی از مراجعان، خدمات مجازی و غیرحضوری و قرنطینه یک هفته‌ای کتاب‌های تحویل‌ گرفته از اعضا از جمله اقداماتی است که در رنگ‌بندی‌های مختلف کرونایی به صورت مشترک انجام می‌شود. انتهای پیام/73005/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: کتابخانه های عمومی زنجان فضای مجازی کتابخانه مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۲۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الهلال از سبیل متنفر است - تا اطلاع ثانوی

به گزارش "ورزش سه"، الهلال که فصل فوق العاده ای را سپری کرده بود و پس از 33 پیروزی متوالی در مسابقات رسمی، امیدوار بود تا بتواند با رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا پنجمین قهرمانی خود در سطح قاره را جشن بگیرید، با سد بزرگی به نام العین روبرو شد و پس از شکست سنگین در امارات، نتوانست نتیجه را در بازی برگشت جبران کند و از دور مسابقات کنار رفت.

شوک بزرگ و 45 دقیقه ای که العین و سفیان رحیمی در استادیوم هزاع بن زاید به الهلال وارد کردند، باعث نابودی این تیم شد. جایی که شاگردان هرنان کرسپو در همان نیمه نخست سه مرتبه موفق به گلزنی شدند و بار خود را برای حضور در فینال بستند. هر چند که الهلال دو گل در نیمه دوم آن بازی به ثمر رساند اما پیروزی 4 بر 2 العین باعث شد تا آبی های ریاض در بازی برگشت کار سختی داشته باشند.

پنالتی که ثانیه 48 بازی برگشت به سود الهلال اعلام شد، امید هواداران این تیم را برای کامبک افزایش داد ولی نماینده امارات بسیار پرتلاش تر بود و در نهایت پیروزی دو بر یک الهلال هم باعث نشد نتیجه بازی رفت جبران شود و این تیم هرنان کرسپو بود که در مجموع دو بازی رفت و برگشت با پیروزی پنج بر چهار راهی بازی فینال شد.

در این مسابقه الهلال موقعیت های بسیار زیادی را هدر داد اما بدون شک مهمترین آنها در دقیقه 90+9 بود، جایی که در میان ناباوری همگان، ستاره صربستانی این تیم که یکی از موثرترین بازیکنان الهلال طی فصل جاری بوده، نتوانست مقابل دروازه خالی گلزنی کند.

در آخرین موقعیت بازی بود که یاسر الشهرانی در موقعیتی مشکوک، توپ را به روی دروازه ارسال کرد. در ابتدا تصور می شد که توپ از خط عرضی عبور کرده و به بیرون رفته است و به همین دلیل بود که خالد عیسی سنگربان العین و مدافعان این تیم به هوای اوت شدن توپ، تلاشی برای تصاحب توپ انجام ندادند.

درست در لحظه ای که توپ بالای سر خالد عیسی آمد، او واکنش بسیار بدی از خود نشان داد و با یک دفع عجیب، توپ را مقابل ساویچ انداخت اما این بازیکن با ضربه ای عجیب به زیر توپ، آن را به آسمان کوبید تا این موقعیت طلایی در میان تعجب همگان از دست برود.

ساویچ که به دلیل عملکرد خوبش در این فصل حسابی مورد توجه هواداران الهلال قرار گرفته بود، از شب گذشته تاکنون به یکی از عوامل حذف تیمش تبدیل شده است. بازیکنی که هواداران به دلیل خوشحالی های بعد از گل او و اصطلاحا چرب کردن سبیل، از محبوبیت بالایی برخوردار بود، حالا در وضعیت متفاوتی قرار گرفته است.

فرصتی که ساویچ از دست داد، شباهت زیادی به گل دوم گوستاوو بلانکو به مس رفسنجان داشت. جایی که حامد لک نیز مانند خالد عیسی تصور می کرد که توپ از خط عرضی عبور کرده ولی چنین نبود و برخلاف ساویچ، بلانکو موفق شد از موقعیت به دست آمده نهایت بهره را ببرد.

دیگر خبرها

  • الهلال از سبیل متنفر است - تا اطلاع ثانوی
  • دستور رئیس‌ جمهور برای اختصاص ۲۰۰ خودرو به کتابخانه سیار
  • حضور زنان در ورزشگاه تبریز تا اطلاع ثانوی ممنوع
  • مسئولین استان نسبت به کتابخانه‌ها متفاوت عمل کنند
  • محور کلاله -گنبدکاووس (حدفاصل پل بایلر) تا اطلاع ثانوی مسدود شد
  • نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است
  • کتابخانه محل مناسبی برای آموزش حقوق شهروندی به کودکان و نوجوانان است
  • جاده هراز تا اطلاع ثانوی بسته است
  • ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد
  • : ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد