Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-25@08:52:30 GMT

لغو تور‌های گردشگری ترکیه به آژانس‌ها ابلاغ شد

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۱۳۳۶۵

لغو تور‌های گردشگری ترکیه به آژانس‌ها ابلاغ شد

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه این سازمان در لغو پرواز‌ها به مقصد ترکیه تابع ستاد ملی کنترل بیماری کروناست، گفت: تصمیم لغو تور‌های گردشگری به مقصد ترکیه به آژانس‌های گردشگری ابلاغ شد.

به گزارش ایلنا، حسن ذیبخش، مدیر روابط عمومی و سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در ارتباط با تصمیم ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مبنی بر تداوم پرواز‌ها به ترکیه و لغو تور‌های گردشگری به مقصد این کشور گفت: همانطور که از پیش اعلام کرده بودیم، سازمان هواپیمایی کشوری در این رابطه تابع ستاد ملی کنترل بیماری کرونا است و هر تصمیمی در این ستاد اتخاذ شود را اجرا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: روز گذشته لغو تمام تور‌های گردشگری به مقصد کشور ترکیه اعلام شد و آژانس‌های گردشگری موظف شدند هزینه تور‌های فروخته شده را به مردم بازگردانند. این تصمیم پیرو مصوبه پیشین ستاد ملی کنترل بیماری کرونا گرفته شد، مصوبه‌ای که بنا بر آن بازپرداخت هزینه خرید بلیت به مسافران بدون جریمه در شرایطی که پرواز‌ها به علت مقابله با کرونا لغو شوند، اجباری است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری همچنین گفت: با توجه به مصوبات ستاد ملی کنترل بیماری کرونا، سازوکار‌های لازم برای پایش مسافران و مقابله با کرونا در مرز‌های هوایی با همکاری وزارت بهداشت پیشبینی شده و در حال اجراست. همچنین تست PCR با دقت بالا در فرودگاه امام خمینی (ره) انجام می‌شود.

گفتنی است، ستاد ملی کنترل بیماری کرونا پس از بررسی پیشنهاد وزارت بهداشت برای لغو پرواز‌ها به ترکیه در جلسه فوق‌العاده کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی این ستاد، پیشنهاد‌های زیر را به رییس جمهور ارائه کرد که مورد موافقت رییس جمهور نیز قرار گرفت:

۱ـ با توجه به تبعات سوء توقف تردد از مرز‌های هوایی و زمینی با ترکیه، موضوع بسته شدن مرز‌ها در شرایط فعلی منتفی شود.

۲ ـ جمعیت هلال احمر نسبت به انجام تشدید کنترل مسافران ورودی از کشور ترکیه در مرز‌های زمینی هوایی اقدام عاجل کند.

۳ ـ وزارت بهداشت با همکاری وزارت امور خارجه و وزارت راه نسبت به تعیین مراکز آزمایشگاهی مورد تأیید در خارج اقدام و اطلاع‌رسانی لازم از طریق وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و امور خارجه به شهروندان و شرکت‌های هواپیمایی انجام تا افراد با گواهی سلامت وارد کشور شوند.

۴ ـ وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ظرف روز جاری لغو تور ترکیه را به تمام شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ کند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: آزاده نامداری توافق ایران و چین تور ترکیه سفر به ترکیه کروناویروس ستاد ملی کنترل بیماری کرونا سازمان هواپیمایی کشوری تور های گردشگری پرواز ها لغو تور مرز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۳۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین‌نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند

محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور تصویب نامه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ هیأت وزیران در خصوص آیین نامه طبیعت‌گردی که در ۱۲ ماده تنظیم شده را به وزارت‌خانه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جهاد کشاورزی، کشور و صنعت، معدن و تجارت و سازمان حفاظت محیط زیست ابلاغ کرد.

بر اساس این آیین نامه «پارک‌های طبیعی، اثر طبیعی ملی، پناهگاه حیات وحش و مناطق حفاظت شده (اراضی تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست)»، «اراضی جنگلی، مراتع، بیابان ها، کویر‌ها و ... (مناطق تحت مدیریت سازمان منابع طبیعی)»، «زمین‌بوستان‌ها (ژئوپارک‌ها) (اراضی تحت نظارت سازمان زمین شناسی)» و «محدوده‌های میراث طبیعی ملی و محدود‌های تاریخی - طبیعی (اراضی تحت نظارت وزارت میراث فرهنگی)» مناطق مجاز برای طبیعت گردی محسوب می‌شوند.

کارگروه‌های ملی و استانی طبیعت گردی به ریاست نماینده وزارت میراث و با حضور نماینده سازمان حفاظت محیط زیست (معاونت محیط زیست طبیعی)، نماینده وزارت جهاد کشاورزی (رئیس سازمان منابع طبیعی)، نماینده وزارت صمت (رئیس سازمان زمین شناسی)، کارشناس طبیعت گردی، دستیار وزیر گردشگری در امور مردمی سازی و نماینده دستگاه‌های ذی ربط حسب موضوع مورد بررسی در کارگروه تشکیل می‌شود.

این کارگروه دستورالعمل بیراهه نوردی (آفرود سواری) در عرصه‌های طبیعی و نیز تهیه پیوست‌های فرهنگی برای ساماندهی تور‌های طبیعت گردی را تدوین می‌کند.

مسئولیت صدور مجوز فعالیت‌های طبیعت گردی به مؤسسات گردشگری به وزارت میراث فرهنگی و گردشگری واگذار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم
  • آیین نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند
  • آیین‌نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • معرفی انواع خطوط هوایی و مسیرهای پروازی به ترکیه
  • روسیه کنترل یک روستای دیگر در دونتسک را به دست گرفت
  • روسیه کنترل یک روستا دیگر در دونتسک را به دست گرفت