Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@10:24:47 GMT

روابط دوجانبه با ایران تقویت می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۱۳۷۶۸

روابط دوجانبه با ایران تقویت می‌شود

نیروی دریایی پاکستان همزمان با پایان بازدید سه روزه ناوگروه این کشور از جمهوری اسلامی ایران و برگزاری تمرین دریایی مشترک، اعلام کرد: دستاورد این سفر موجب تحکیم هرچه بیشتر روابط برادرانه و همکاری‌های دو کشور می‌شود.

به گزارش برنا،  روابط عمومی نیروی دریایی پاکستان روز چهارشنبه در اسلام‌آباد با صدور بیانیه‌ای، اهداف و دستاوردهای سفر اخیر ناوگروه پاکستان شامل ۲ ناو  به ایران و بازدید از بندرعباس را تشریح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: فرمانده ناوگان نیروی دریایی پاکستان و مسوولان همراه دیدارهای مهم و پرباری با مقام‌های نظامی و دولتی جمهوری اسلامی ایران برگزار کردند.

نیروی دریایی پاکستان اعلام کرد که این کشور معتقد به ثبات پایدار در منطقه و مصمم به نقش آفرینی و مشارکت برای برقراری امنیت دریایی است.

براین اساس، هدف از بازدید ناو گروه نیروی دریایی پاکستان شامل کشتی "عظمت" توسعه روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران به ویژه گسترش همکاری‌ها میان نیروی دریایی دو کشور است.

ناوگان پاکستان با نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس تمرین مشترک برگزار کرد که بیانگر عزم دو کشور برای همکاری و مشارکت در تامین صلح و ثبات در منطقه و اطمینان از ایمنی در آب‌های آزاد می‌باشد.

در اطلاعیه نیروی دریایی پاکستان آمده است ناوگان این کشور پیام صلح و دوستی از طرف مردم و دولت پاکستان به ویژه دریابد «امجد خان نیازی» فرمانده نیروی دریایی این کشور را به ملت و نیروی دریایی ایران تقدیم کرد.

فرمانده ناو گروه نیروی دریایی پاکستان از میزبانی نیروی دریایی ارتش ایران با وجود همه گیری کرونا و همکاری موثر با طرف پاکستانی قدردانی کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران پاکستان نیروی دریایی پاکستان جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۳۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد

وزارت امور خارجه آمریکا نگران از تصمیم اسلام‌آباد برای افزایش حجم همکاری‌های اقتصادی با تهران، بار دیگر به تهدید ناکارآمد اعمال تحریم‌ها علیه ایران متوسل شد.

به گزارش مشرق، تارنمای وزارت امور خارجه آمریکا نوشت که ودانت پاتل سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا در نشست خبری دیشب (چهارم اردیبهشت) در پاسخ به سوالی در مورد ساخت بخش پاکستانی خط لوله گاز صلح میان ایران و پاکستان گفت که واشنگتن به همه کشورها اطلاع می دهد که خطر تحریم را در مراودات تجاری با تهران مد نظر داشته باشند.

در جریان نشست خبری دیشب، خبرنگاری از پاتل پرسید: در جریان سفر رئیس جمهوری ایران به پاکستان، ۲ کشور هشت تفاهمنامه امضا و توافق کردند که تجارت دوجانبه را به ۱۰ میلیارد دلار افزایش دهند. یکی از سخنگویان دولت پاکستان نیز گفت که اسلام‌آباد نیازی به معافیت تحریمی آمریکا برای ساخت بخش پاکستانی خط لوله انتقال گاز ندارد. ایالات متحده چه نظری در مورد این توافق ها و اظهارات دارد؟

سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا در پاسخ، ضمن اشاره به استقلال پاکستان در سیاست خارجی خود، گفت: ما به طور کلی خطر احتمالی تحریم ها را به هر طرفی که مراودات تجاری با ایران را مد نظر دارد، اطلاع می دهیم.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیشتر با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس از هدف ‌گذاری افزایش حجم تجارت رسمی ایران و پاکستان به ۱۰ میلیارد دلار و امضای هشت سند همکاری مشترک بین دو کشور خبر داده بود.

حسین امیرعبداللهیان ادامه داد:‌ بررسی موضوعات مختلف اعم از تجارت، انرژی، ترانزیت، علم و فناوری، فرهنگی، گردشگری سلامت و ‌زیارت، همکاری‌ های مرزی، مبارزه با مواد مخدر و تروریسم، امنیتی و قضایی، میان هیات ‌های عالی رتبه جمهوری اسلامی پاکستان و جمهوری اسلامی ایران انجام گرفت.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران در پایان سفر رسمی خود به پاکستان و پس از دیدار با مقام‌ های بلندپایه این کشور و همچنین بازدید از شهرهای لاهور و کراچی، ساعاتی پیش عازم سریلانکا شد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد
  • گام بلند ایران و پاکستان برای ارتقای روابط دوجانبه
  • تاکید بر تقویت همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • گزارش امیرعبداللهیان از روز اول سفر رئیسی به پاکستان
  • تقویت همکاری‌های ایران و پاکستان در حل مشکلات منطقه موثر است
  • رئیس‌ جمهور: زمینه همکاری‌ ایران و پاکستان در حوزه انرژی مساعد است
  • حجم تبادلات تجاری ایران و پاکستان به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • رئیسی: تقویت همکاری‌های ایران و پاکستان به عنوان دو کشور اسلامی مهم می‌تواند در حل مشکلات منطقه موثر باشد
  • در نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و پاکستان چه گذشت؟
  • رئیسی: تقویت همکاری‌های ایران و پاکستان در حل مشکلات منطقه موثر است/قدردانی شریف از رئیسی