Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@22:19:13 GMT

واکنش وزیر جنگ اسرائیل به حمله به کشتی ایرانی

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۱۳۸۱۲

واکنش وزیر جنگ اسرائیل به حمله به کشتی ایرانی

 

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) با طفره‌روی از پاسخ به سؤالی درباره حمله این رژیم به کشتی ایرانی «ساویز» در دریای سرخ به طور غیرمستقیم تهدیداتی را علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که گانتز در پاسخ به سؤالی درباره حمله رژیم صهیونیستی به کشتی ایرانی ساویز حاضر به اظهارنظر درباره آن نشد و به طور کلی گفت: «دولت اسرائیل باید از خود دفاع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در هر مکانی که با چالش عملیاتی مواجه شویم یا ضرورت عملیاتی وجود داشته باشد، اقدام خواهیم کرد».

پیش از این روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز با اشاره به سکوت مقام‌های رژیم صهیونیستی درباره حادثه حمله به کشتی ساویز گزارش کرد که یک کشتی ایرانی بر اثر عملیات رژیم صهیونیستی با استفاده از مین دریایی دچار حادثه شده است.

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز در این‌باره گفت: «کشتی تجاری ایران با نام ساویز روز سه شنبه ١٧ فروردین حدود ساعت شش صبح به وقت محلی در دریای سرخ و در نزدیکی سواحل کشور جیبوتی بر اثر انفجاری که منشأ و شیوه شکل‌گیری آن در دست بررسی است دچار آسیب جزیی شده است».

خطیب‌زاده در ادامه توضیح داد: «بر اساس اعلام قبلی رسمی و هماهنگی‌های انجام شده با سازمان بین‌المللی دریانوردی به عنوان نهاد مرجع، کشتی غیر نظامی ساویز برای برقراری امنیت دریانوردی در مسیر خطوط کشتیرانی و مقابله با دزدان دریایی در منطقه دریای سرخ و خلیج عدن مستقر شده بود. این کشتی عملا به عنوان ایستگاه لجستیکی (پشتیبانی فنی و تدارکات ) ایران در دریای سرخ عمل می‌کند لذا مشخصات و ماموریت این کشتی قبلا به صورت رسمی به آن سازمان اعلام شده بود».

وی همچنین افزود: «بر اثر حادثه رخ داده خوشبختانه هیچ‌گونه خسارت جانی وارد نشده است و بررسی‌های فنی در مورد چگونگی حادثه و منشأ آن در حال انجام است و کشورمان کلیه اقدامات لازم از طریق مراجع بین‌المللی را انجام خواهد داد».

منبع: تابناک

کلیدواژه: اعمال ماه شعبان نشست وین سند همکاری 25 ساله ایران و چین کارت اعتباری سهام عدالت بنی گانتز اسرائیل کشتی ایرانی اعمال ماه شعبان نشست وین سند همکاری 25 ساله ایران و چین کارت اعتباری سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۳۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلفات گسترده رژیم صهیونیستی در حمله ایران به اسرائیل +فیلم

ایتمار بن گویر، وزیر امنیت رژیم صهیونیستی در مصاحبه با شبکه راشا تودی به تلفات گسترده رژیم صهیونیستی در حمله ایران اعتراف کرد.

سرویس جهان مشرق - پس از چند روز سانسور اخبار تلفات و خسارات حمله موشکی ایران به سرزمین های اشغالی توسط رسانه های رژیم صهیونیستی، ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی اسرائیل در مصاحبه با شبکه راشاتودی، به تلفات گسترده صهیونیست‌ها اشاره کرد.

بن گویر در مصاحبه خود با شبکه راشا تودی میگوید:

«ما روزهای بسیار سختی را پشت سر می‌گذاریم. بعد از مواجهه با حمله هفت اکتبر، ما مورد یک حمله گسترده قرار گرفتیم و در حمله ایران، دو پایگاه اصلی نیروی هوایی ارتش نابود شد و سربازان زیادی کشته شدند»

«نیروهای امنیتی و بخشی از فرماندهان ارتش با حمایت احزاب چپ، امنیت اسرائیل فدای مصالح انتخاباتی بایدن کرده اند همانطور که قبلا گفته ام به نظر من لازم است پاسخ ما به ایران در اسرع وقت و همه جانبه باشد و لزومی ندارد متناسب با حمله ایران باشد» (پاسخ ما میتواند شدید تر باشد)

این اظهارات بی سابقه و بسیار مهم وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در حالی مطرح شده است که مقامات و رسانه های عبری زبان به منظور پنهان کردن عمق خسارات و تلفات ناشی از حمله 26 فروردین ایران به سرزمین های اشغالی سانسور خبری شدیدی اعمال کرده اند.

دیگر خبرها

  • صد رحمت به توپ میرزا آقاسی!
  • بررسی واکنش کاربران فضای مجازی به اقدام اسرائیل
  • واکنش بلینکن به حمله منتسب به رژیم صهیونیستی علیه ایران
  • وزیر تندرو اسرائیل درباره حادثه اصفهان : ضعیف و مسخره / نخست وزیر سابق: هیچ کس اینگونه اسرائیل را رسوا نکرده / آژانس : آسیبی به تاسیسات هسته ای ایران نرسیده
  • وزیر تندرو اسرائیل درباره حادثه اصفهان : ضعیف و مسخره / آژانس : آسیبی به تاسیسات هسته ای ایران نرسیده
  • امیرعبداللهیان در نیویورک: درصورت خطای اسرائیل، پاسخ فوری خواهیم داد | حجاب زن ایرانی، مشکل ما در منطقه نیست
  • واکنش چین به حمله ادعایی رژیم صهیونیستی
  • تلفات گسترده رژیم صهیونیستی در حمله ایران به اسرائیل +فیلم
  • وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی: پیش از هرگونه حمله باید خوب فکر کنیم/ ایران به حمله ما واکنش نشان خواهد داد
  • گفتگوی بلینکن با امیر قطر درباره حمله ایران به اسرائیل