Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا مرتضوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فعالیت و تعطیلی اصناف شهرستان نیز براساس دستورالعمل‌های ستاد مدیریت کرونا خواهد بود.

وی اظهار داشت: بر اساس اطلاعیه قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا مقررات وضع شده در حکم قانون است ضمن آنکه مسوولان و مردم موظف به تبعیت از آن هستند.

مرتضوی یادآور شد: همه دستگاه های اجرایی نیز در اجرا و تحقق عملی دستورالعمل‌ها باید نهایت تلاش خود را بکار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار سنقر وکلیایی با بیان اینکه اجرای این طرح بطور یقین با هدف صیانت از سلامت مردم اجرا می‌شود، گفت: مشاغل گروه های ۲و ۳ و ۴ به جز مشاغل سطح یک شامل مراکز عرضه کننده مایحتاج ضروری مردم، دستگاه‌های خدمات‌رسان ضروری، مراکز امداد و نجات، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مراکز درمانی و سلامت شامل بیمارستان‌ها و مطب‌ها و مراکز تامین زیرساخت‌های آب، برق، گاز و تلفن، مراکز تولیدی فرآورده های لبنی، حمل و نقل عمومی و مسافربرهای برون شهری، خدمات الکتریکی تعطیل خواهند بود.

مرتضوی اضافه کرد: برگزاری جلسات در صورت لزوم و ضرورت حداکثر با حضور ۱۵ نفر و با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار خواهد شد. وی ادامه داد: ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی و خروج خودروهای شخصی با پلاک بومی از شهرستان ممنوع است.  
وی افزود: با اجرای طرح در صورت تغییر وضعیت شهر از وضعیت قرمز به نارنجی رفع محدودیت‌ها انجام خواهد شد، در غیر این صورت محدودیت‌ها تمدید می‌شود.

مرتضوی با تاکید بر اینکه روند اجرای محدودیت های جدید به صورت هوشمند انجام خواهد شد گفت: انتظار است مردم فهیم شهرستان در اجرای محدودیت ها همکاری داشته و با رعایت پروتکل و دستورالعمل های بهداشتی، زدن ماسک، و عدم تردد غیر ضروری در بیرون از منزل در راستای سلامت جامعه و بازگشت شهرستان به شرایط عادی یاریگر باشند البته امیدواریم با همکاری مردم بزودی از وضعیت قرمز عبور کنیم.
 

رنگ بندی شهرهای استان کرمانشاه

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه درباره آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان پیشتر گفته بود: هم اکنون از ۱۴ شهرستان استان، ۹ شهرستان کرمانشاه، گیلانغرب، صحنه، هرسین،  سنقر و کلیایی،  کنگاور، اسلام آبادغرب، پاوه و سرپل ذهاب در وضعیت قرمز قرار دارند.

«بهمن روشنی» افزود: براساس رنگ بندی جدید شهرستان های جوانرود، روانسر، دالاهو و قصرشیرین در وضعیت نارنجی و شهرستان ثلاث باباجانی در وضعیت زرد قرار دارد.

این در حالی است که تا ابتدای نوروز امسال ۶ شهرستان استان در شرایط زرد و هشت شهرستان در وضعیت آبی بودند و هیچ شهرستانی نارنجی یا قرمز نبود.
به گزارش ایرنا، همه فعالیت‌های کشور اعم از تولیدی، توزیعی و صنفی با توجه به رنگ بندی شهرستانها در گروه‌های چهارگانه قرار داده شده‌اند.
براساس این تقسیم بندی در شرایط قرمز، صرفا گروه‌های شغلی اول مجاز به فعالیت هستند، در شرایط نارنجی، گروه‌های اول و دوم مجاز به فعالیت بوده و در شرایط زرد، سه گروه اول می‌توانند فعالیت داشته باشند.
گروه اول شامل مشاغل تولیدی و توزیعی در زمینه‌های اقلام غذایی مانند سوپرمارکت‌ها، نانوایی‌ها، ‌ قطعات‌ یدکی‌ خودرو، تعمیرگاه‌های‌ خودرو، داروخانه‌ها، مراکز بهداشتی‌و درمانی و… هستند که می‌توانند در همه شرایط حتی وضعیت قرمز با رعایت پروتکل های بهداشتی به فعالیت ادامه دهند.
در گروه مشاغل دوم مانند فیلمبرداری‌ها و آتلیه‌های عکاسی، مشاوران املاک، کافی‌شاپ‌ها، مراکز طبخ و توزیع غذا، رستوران‌ها، ظروف یک‌بار مصرف، لوازم ورزشی، طلافروشی‌ها، مصالح ساختمانی و ابزار و یراق، مبل و صندلی، آموزشگاه‌های رانندگی، سمساری و … در شرایط قرمز امکان فعالیت نداشته و در بخش مواد غذایی صرفا می‌توانند به عرضه بیرون‌بر اقدام کنند.
گروه‌های شغلی سوم مانند تالارهای پذیرایی، استخرهای سرپوشیده، باشگاه‌های ورزشی، قهوه‌خانه‌ها، آموزشگاه‌های موسیقی و زبان، موزه، سینما، تئاتر و مهدکودک‌ها در شرایط قرمز و نارنجی تعطیل بوده و باید از فعالیت دست بکشند.
گروه چهارم شغلی نیز شامل گیم‌نت، مراکز تفریحی آبی، باغ‌وحش و شهربازی در شرایط قرمز و نارنجی و زرد باید تعطیل باشند.  

سنقر و کلیایی با ۹۲ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال شرق کرمانشاه واقع شده و دارای ۲۲۰ روستا در قالب هشت دهستان و ۲ بخش مرکزی و کلیایی است.

برچسب‌ها ویروس کرونا کووید-19 سنقر کرمانشاه بهداشت و سلامت محدودیت های کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کووید 19 سنقر ویروس کرونا کووید 19 سنقر کرمانشاه بهداشت و سلامت محدودیت های کرونا اخبار کنکور شرایط قرمز محدودیت ها وضعیت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۴۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اولین جلسه شورای اداری شهرستان تبریز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی فرماندار شهرستان تبریز در اولین جلسه شورای اداری این شهرستان در سال جدید ضمن قدردانی از سبزقامتان سپاه پاسداران به دلیل حمله موفقیت آمیز جمهوری اسلامی ایران به رژیم کودک‌کش صهیونیستی اظهار کرد: امروز مقام معظم رهبری در عرصه‌های بین المللی و داخلی عزت را به مردم تزریق کردند و با دستورات خود سبب خلق حماسه در جهان شدند.

فاتح با اشاره به شعار سال مبنی بر سال جهش تولید با مشارکت مردم گفت: برخی موارد از جمله تامین زیرساخت‌های اساسی تولید، تامین منابع مالی، قیمت گذاری، فعال سازی واحدهای بازاریابی و فروش و ترویج کالای ایرانی باید مدنظر تمامی دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

وی به تشکیل کار گروه اجتماعی در شهرستان تبریز اشاره کرد و گفت:موضوع جوانی جمعیت یکی از اقدامات این کارگروه است که به کارمندان دارای سه فرزند به تعداد ۴۵۰ نفر پاداش سفر کربلا با ۱۰۰ دینار اعطا می‌شود.

فرماندار شهرستان تبریز در ادامه به سایر برنامه‌های شهرستان اشاره کرد و گفت: توجه به سند سالمندان، جشنواره بهبود کیفیت نان، همایش بهشت ماندگار، نهضت ویژه قیر رایگان، استفاده از ظرفیت‌های مولدسازی و طرح نور نیروی انتظامی از جمله مهمترین برنامه‌های این شهرستان در ماه آتی است.

فاتح همچنین به برگزاری رویداد ورزشی نوروزگاه در ۱۱ رشته برای زنان ورزشکار به میزبانی تبریز اشاره کرد و گفت: این رویداد با شرکت ورزشکاران ۱۲ کشور جهان و با حضور ۹۰۰ مهمان خارجی و با حضور همسران روسای جمهور به میزبانی تبریز در خردادماه امسال برگزار می‌شود.

فرماندار شهرستان تبریز در جلسه شورای اداری از عوامل برنامه تریبون آزاد صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی به ویژه تهیه کنننده و کارگردان این برنامه فاخر و برتر تجلیل کرد.

دیگر خبرها

  • برگزاری اولین جلسه شورای اداری شهرستان تبریز
  • برگزاری نخستین جلسه شورای اداری شهرستان تبریز
  • حمله ایران به اسرائیل عزت‌آفرین بود
  • آماده‌باش کامل اورژانس ۱۱۵ شهرستان ایرانشهر
  • پیام ویژه تهران برای واشنگتن چه بود؟ | خط قرمز جدیدی که ایران ترسیم کرد
  • شاخص کیفی ۲۱ شهر سالم و پاک است / هوای قزوین و شهرکرد بر مدار قرمز و نارنجی
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در اصفهان/ بارش‌ها در راهند
  • ریزش ۲۷۹۱ واحدی شاخص کل بورس/ ۴۶۸ نماد در وضعیت قرمز
  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی ویژه روز ارتش در ساری
  • کارگروه عفاف و حجاب شهرستان میاندوآب