Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: امروز مکاتبه‌ای با آستان قدس رضوی انجام دادم در خصوص اینکه با توجه به وضعیت قرمز، حداقل مسیرهای تردد زیارتی حرم مطهر رضوی را از امروز مسدود کنند و خواهش دیگری که داریم این است که رواق‌ها بسته باشد و زائرین در صحن‌ها برای زیارت و نماز حضور داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی قلیان امروز در نشست خبری به مناسبت روز جهانی سلامت که در فضای مجازی و ازطریق پخش زنده اینستاگرام برگزار شد، اظهار کرد: امسال سال دوم است که ما روز جهانی سلامت را به صورت مجازی برگزار می‌کنیم و پیام تبریک را فقط در فضای مجازی برای افراد ارسال می‌کنیم. روز جهانی بهداشت را به تمام مدافعان سلامت در حوزه درمان و حوزه بهداشت تبریک عرض می‌کنم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: علی‌رغم تمام تلاش‌هایی که در کل یکساله گذشته صورت گرفته است، در بعضی از مقاطع هنجارشکنی‌ها و کاهش رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی صورت گرفت. در حال حاضر در دامنه چهارمین موج سهمگین بیماری کرونا هستیم.

وی عنوان کرد: ما سه پیک را پشت سر گذاشتیم و متاسفانه هر موج از موج قبلی شدیدتر بود و در حال حاضر هم شروع موج چهارم در استان خراسان رضوی خبر آن رسما از امروز اعلام شد که مشهد و پنج شهر دیگر به رنگ قرمز در آمده است و ما فقط سه یا چهار شهر زرد و نارنجی داریم.

قلیان در خصوص آمار بستری و مرگ‌ومیر خاطرنشان کرد: روز گذشته قریب به ۲۷۰ نفر مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری شدند و آمار مرگ‌ومیری که در سه ماه گذشته تک رقمی شده بود، از دو روز گذشته دو رقمی شده است.

وی تصریح کرد: شواهد بر این است که با توجه به شدت بیماری و افزایش بیماران و درصد بیمارانی که در مراقبت‌های ویژه قرار دارند، ممکن است با ویروسی وحشی‌تر از ویروس قبلی روبه‌رو شویم که نیاز است اطلاع‌رسانی در سطح استان صورت بگیرد تا مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: با توجه به اینکه در انتهای ماه شعبان هستیم و شاید مردم بخواهند مراسم‌هایی را برگزار کنند، این مراسم‌ها تا جایی که ممکن است نباید برگزار شود. تالارها از امروز بسته خواهد شد و ما هیچ‌گونه عروسی نداریم. البته این دستورالعمل از هفته قبل اجرا شده بود. خواهشی که دارم این است که برای برگزاری مراسم عزاداری باید از مکان‌هایی مانند مساجد پرهیز کنیم.

قلیان ادامه داد: عده کثیری ممکن است مسافرت رفته باشند، خواهشم از این افراد این است که این افراد تا ۱۰ روز حتی اگر بدون علامت باشند، دید و بازدید نداشته باشند.

وی گفت: یک ماه آینده زمان حساسی است به دلیل اینکه شروع ماه رمضان را خواهیم داشت. افطاری‌ها را نباید به صورت عمومی برگزار کنیم. خواهشی که من دارم این است که سفره‌ای چیده نشود و این افطاری‌ها همچون سال گذشته، به سبدهای غذایی تبدیل شود و کمکی به افراد بی بضاعت شود.

قلیان در خصوص طرح هوشمند اظهار کرد: در طرح هوشمند که از ابتدای آذرماه اجرایی شد و دستورالعمل آن ابلاغ شد. در آنجا هر سازمانی در حوزه خودش ناظر و هدایت‌گر خودش است. در طرح هوشمند یک قسمت است که مسئول و ناظر است و یک قسمت است که ضمانت اجرایی را دارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص تشدید نظارت‌ها بیان کرد: از امروز ما نامه به تمام ادارات و سازمان‌هایی که مسئول هستند ارسال کردیم؛ از جمله شهرداری، اتاق بازرگانی، اتحادیه‌های مختلف و اتاق اسناد و در خصوص مراکز آموزشی با آموزش و پرورش مکاتبه شده که به صورت مجازی باید باشد. آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و زبان و... باید بسته باشد. همچنین باید حداقل تردد را در سطح شهر داشته باشیم.

وی در رابطه با بسته شدن رواق‌های حرم افزود: امروز مکاتبه‌ای با آستان قدس رضوی انجام دادم در خصوص اینکه با توجه به وضعیت قرمز، حداقل مسیرهای تردد زیارتی حرم مطهر رضوی را از امروز مسدود کنند و خواهش دیگری که داریم این است که رواق‌ها بسته باشد و زائرین در صحن‌ها برای زیارت و نماز حضور داشته باشند.‌

قلیان در خصوص بسته بودن تالارها ذکر کرد: با توجه به ابلاغیه که به تالارها شده، تالارها نباید باز باشند. رستوران‌ها نباید مهمان داشته باشند و باید به صورت بیرون‌بر باشد. اگر مردم شکایتی دارند، می‌توانند با ۱۹۱ تماس بگیرند که شماره سامانه شکایات مردمی وزارت بهداشت است اطلاع دهند.

حمیدرضا رحیمی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این نشست ضمن تبریک روز جهانی سلامت، گفت: بیش از یک‌سال است که با همه‌گیری کرونا در ارتباط هستیم و این سال فراز و نشیب‌های خیلی زیادی را داشته است.

وی بیان کرد: تا الان پیک قطعی کرونا را در خراسان رضوی و شهر مشهد تجربه کردیم و الان هم در آستانه پیک چهارم هستیم و مدافعین سلامت در حوزه بهداشت و درمان زحمات بسیار زیادی کشیدند. این روز در واقع، روز بزرگی‌ست از این جهت که ما باید قدردان زحمات یکساله این افراد باشیم که ایثارگرانه در طول این یکسال زحمت کشیدند. این افراد تلاش کردند تا پیک‌های بیماری را کنترل کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در حال حاضر وضعیت کل کشور تقریبا تغییر رنگ واضحی پیدا کرده و بیماری گسترش خاصی پیدا کرده است. آقای دکتر نمکی اشاره کردند به این موضوع که در پیک چهارم با توجه به گسترش شیوع بیماری کرونای انگلیسی، جهش‌ کرونا از حیث تعداد بیمار بستری بالا رفته است و این موضوع خیلی خطرناک است. از این حیث دانشگاه علوم پزشکی مشهد برنامه‌ریزی با مدیریت بحران کرده و مصوبات و اقداماتی را آماده کرده است.

رحیمی اظهار کرد: در حال حاضر وظیفه دستگاه وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی ایجاد یک جبهه متحد در کنار هم و منسجم برای مقابله با پیک چهارم است. در حال حاضر نیاز ما، اتحاد و انسجام در جبهه مقابله با کرونا شامل ستاد استانی و ستاد ملی است.

وی ادامه داد: خواهش من به عنوان یک سرباز کوچک در این میدان این است که، همه‌ افراد از جمله رسانه‌ها به عنوان بازوی آگاهی‌بخش رسانه در کنار ما قرار بگیرند. این بحث‌های حاشیه‌ای بیشتر تشویش در افکار ایجاد می‌کند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: امکانات بهداشتی و درمانی در حال حاضر به طور کامل در اختیار ستاد کرونا است. همه دستگاه‌ها پای کار هستند از جمله؛ دستگاه‌های نظامی، انتظامی، شهرداری، آستان قدس رضوی و... . قرار بر این شد که ما تاکید کنیم، مردم از سه حرف "ت" پرهیز کنند؛ تماس نزدیک، محل‌هایی که تراکم و تجمع جمعیت وجود دارد و فضاهایی که تغذیه نامناسب دارد. این سه "ت" در کنار چهار اصل اساسی مبارزه با کرونا که استفاده کردن از ماسک، بهداشت دست، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌هاست، باید بیاید.

رحیمی ادامه داد: اگر مردم این چهار اصل اساسی را سر لوحه کار خودشان قرار دهند، قطع به یقین ما می‌توانیم بیماری را کنترل کنیم اما نیاز به یک کار جمعی و اتحاد مردمی در کنار تیم سلامت و رسانه داریم. یعنی اگر این مثلث مردم، تیم سلامت و رسانه، شکل بگیرد، می‌توانیم این بیماری را مهار کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس همه باهم علیه کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد خراسان رضوی داشته باشند حال حاضر روز جهانی آستان قدس رواق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۴۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از۴۷ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در سیستان و بلوچستان معدوم شد

 مهدی زنگنهمعاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: بیش از ۴۷ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد از ابتدای اجرای طرح سلامت نوروزی و تشدید نظارت‌ها در ماه مبارک رمضان از ۱۵ اسفند ماه تا ۲۵ فروردین، توسط بازرسان بهداشت محیط شناسایی و معدوم شد.

 وی افزود: بازرسان سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از ۱۵ اسفند ماه تا ۲۵ فروردین ماه، ۳۵ هزار بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی انجام دادند و بیش از ۴۷ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته را شناسایی و معدوم سازی کردند.

وی ادامه داد: در این مدت بیش از ۱۴۰ مرکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی به مراجع قضایی معرفی شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان عنوان کرد: جهت سنجش سلامت مواد غذایی در محل عرضه بیش از ۱۰ هزار سنجش، تعداد ۲۷۸ نمونه برداری از مواد غذایی جهت ارایه به آزمایشگاه و از وضعیت بهداشتی مساجد بیش از ۲ هزار بازدید انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • عامل ۸۰ درصد حیوان گزیدگی‌ها در مشهد طی سال گذشته سگ‌ها بودند
  • مجوز دانشکده علوم پزشکی ملایر در آستانه صدور قرار دارد ‌
  • محکومیت چشم پزشک متخلف در مشهد
  • افتتاح مرکز بهداشت شهرستان زارچ
  • کسب رتبۀ سوم کشوری دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • بیش از۴۷ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در سیستان و بلوچستان معدوم شد
  • مترو مشهد مقدس باید پیوست زیارت داشته باشد
  • ۴۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی متخلف در مشهد مهر و موم شد
  • خراسان رضوی صاحب ۶ رتبه برتر اهدای عضو در کشور
  • ۶ رتبه برتر اهدای عضو در کشور به خراسان رضوی تعلق گرفت