Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-25@20:14:27 GMT

هیچ مصوبه ای مبنی بر ممنوعیت سفر دریافت نکردیم

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۱۵۰۰۸

هیچ مصوبه ای مبنی بر ممنوعیت سفر دریافت نکردیم

تین نیوز

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات گردشگری گفت: تاکنون هیچ بخشنامه و دستورالعملی مبنی بر ممنوعیت سفر و تعطیلی دفاتر گردشگری و مراکز اقامتی به انجمن ابلاغ نشده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از صداوسیما با اشاره به اینکه در صورت تصویب ممنوعیت سفر و برگزاری تور‌های گردشگری منافع ملی و سلامتی مردم در اولویت بخش گردشگری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره مصوبه ممنوعیت برگزاری تور‌های خارجی مقصد کشور ترکیه افزود: بر اساس مصوبه برگزاری تور‌های گردشگری کشور ترکیه ممنوع است این مصوبه در حالی است که هیچ کدام از پرواز‌ها به مقصد ترکیه لغو نشده و این مصوبه تنها مربوط به تور‌های گردشگری است.

آقای رفیعی تصریح کرد: چطور ممکن است پرواز و سفر انجام شود، اما تور برگزار نشود هر پرواز و هر مسافری که به مقصد ترکیه می‌رود مرکز اقامت و هتل می‌خواهد پس از کجا می‌توان تشخیص داد که گردشگر است یا خیر.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات گردشگری از مصوبه وزارت کشور انتقاد کرد و گفت: یک وزارتخانه غیر مرتبط مصوبه‌ای را اعلام کرده است که در اصل باید این مصوبه توسط ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ابلاغ می‌شد.

آقای رفیعی افزود: متأسفانه در هیچکدام از مصوبات ستاد ملی کرونا از دیدگاه‌ها و نظرات بخش خصوصی کمکی گرفته نشده است.

وی ادامه داد: چگونه ممکن است که با ممنوعیت تور‌های گردشگری به مقصد ترکیه با وجود باز بودن پرواز‌ها انتظار داشت که شیوع بیماری از این مسیر کنترل شود.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات گردشگری افزود: پیش از آغاز تعطیلات نوروزی هیچ مصوبه‌ای مبنی بر ممنوعیت سفر به انجمن و مسؤولان مرتبط با گردشگری ابلاغ نشد.

آقای رفیعی گفت: معتقدم چنان چه سفر در سبد گردشگری با رعایت دستورالعمل‌ها و نظارت حوزه گردشگری انجام شود نقشی در شیوع بیماری ندارد چنان که شاهدیم شهر‌هایی قرمز شد که هیچکدام مقاصد گردشگری نبود و بسیاری از شهر‌های استان‌های شمالی که مقصد گردشگری نبود امروز درگیر شیوع کرونا است.

وی افزود: مصوبه اخیر وزارت کشور در خصوص ممنوعیت برگزاری تور‌های گردشگری به مقصد ترکیه سبب سردرگمی مردم و دفاتر خدماتی شده است.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات گردشگری گفت: تا زمانی که پرواز‌ها به مقصد کشور ترکیه انجام می‌شود نمی‌توان از کشور مورد نظر انتظار داشت که پول دفاتر و گردشگران را بازگرداند.

آقای رفیعی تصریح کرد: دفاتر خدماتی هتل‌ها و مراکز اقامتی را برای گردشگران رزرو کرده اند و تا زمانی که پرواز‌ها به مقصد این کشور برگزار می‌شود و مصوبه روشن و دقیقی مبنی بر ممنوعیت کامل پرواز‌ها صادر نشود پس گرفتن پول از هتل‌ها و مراکز اقامتی ترکیه مقدور نیست.

وی ادامه داد: هم اکنون پول مردم سرگردان است چطور ممکن است که به دفاتر گردشگری اعلام کنند بلیت برای تور نفروشند، اما برای سفر به ترکیه بلیت هواپیما بفروشند این سردرگمی سبب می‌شود تا مانند سال گذشته مبالغ سنگین مردم تا مدت‌ها پرداخت نشود.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات گردشگری تأکید کرد: مصوبه ممنوعیت برگزاری تور‌های گردشگری به مقصد ترکیه غیر کارشناسی است چطور می‌شود که پرواز به مقصد ترکیه انجام شود، اما تور برگزار نشود شرکت‌های هواپیمایی در پاسخ به دفاتر گردشگری می‌گویند پرواز‌ها انجام می‌شود پس دلیلی ندارد که پول بلیت را برگردانیم بنابراین پول را نمی‌دهند.

آقای رفیعی گفت: در مصوبه باید تمام جوانب را در نظر گرفت اگر گردشگری عامل شیوع کرونا است باید تمام مسیر‌های سفر را ببندید.

وی افزود: دفاتر خدماتی در کشور ترکیه هتل رزرو کردیم بلیت پرواز با هواپیمایی ترکیه را گرفتیم بدون بستن مرز هوایی بازپس گیری پول و هزینه گردشگران و دفاتر خدماتی امکان پذیر نیست.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات گردشگری تأکید کرد: از تمام گردشگران طبق دستورالعمل‌های بهداشتی آزمایش‌های پی سی آر برای تشخیص بیماری کرونا در خروج و ورود به کشور ترکیه انجام شده است.

آقای رفیعی گفت: قبول داریم که رفت و آمد‌ها به هر حال باعث شیوع بیماری می‌شود، اما امروز شاهدیم که تهران در شرایط قرمز قرار گرفته مگر تهران مقصد گردشگری است.

وی تصریح کرد: تا پیش از تعطیلات نوروز در بازار‌ها و مراکز خرید شاهد حضور و حجم زیادی از مردم بودیم بنابراین می‌توان نتیجه گرفت آنچه که امروز در تهران شاهدیم نتیجه اتفاقات پیش از تعطیلات است.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات گردشگری افزود: به هر صورت منافع ملی و منافع مردم بر هر چیز اولویت دارد و چنان چه در مصوبات ممنوعیت سفر و تعطیلی دفاتر در نظر باشد حتما باید رعایت می‌کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: برگزاری تور های گردشگری مبنی بر ممنوعیت مقصد ترکیه دفاتر خدماتی ممنوعیت سفر کشور ترکیه آقای رفیعی پرواز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۵۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمربی الهلال: باختیم ولی سرمان را بالا می‌گیریم

به گزارش "ورزش سه"، ژرژ ژسوس سرمربی پرتغالی تیم الهلال عربستان پس از حذف تیمش از لیگ قهرمانان آسیا، با ارسال پیامی از هواداران الزعیم تشکر و عذرخواهی کرد.

العین امارات عصر سه شنبه در بازی برگشت از مرحله نیمه نهایی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، با وجود شکست 2-1 مقابل الهلال در ورزشگاه کینگدام آرنا، به فینال این پیکارها راه یافت. العین چهارشنبه گذشته در ابوظبی با نتیجه 4 بر 2 الهلال را شکست داده بود.

ژسوس در نشست خبری پس از بازی گفت: از هواداران به خاطر حضور و حمایت‌شان تشکر می‌کنم و از آنها عذرخواهی می‌کنم زیرا با وجود اینکه تیم در نیمه دوم عملکرد فوق‌العاده‌ای ارائه کرد، به اندازه کافی برای رسیدن به فینال تلاش نکردیم.

وی افزود: چندین موقعیت ایجاد کردیم که از آنها استفاده نکردیم و یک ضربه پنالتی صحیح داشتیم که در دقیقه 46 اعلام نشد.

وی ادامه داد: کنو را به زمین فرستادم تا از قد او در خط حمله بهره ببرم تا بازیکنانی داشته باشیم که توانایی رقابت در ضربات هوایی را داشته باشند. ما 10 فرصت گلزنی داشتیم اما از آنها استفاده نکردیم.

وی ادامه داد: برخی از عناصر هجومی تیم مانند میتروویچ و همچنین نیمار را از دست داده ایم و نیاز داشتیم به دنبال راه حل های تهاجمی باشیم بدون اینکه روی هماهنگی تیم تاثیر بگذارد، بنابراین تعویض هایی انجام شد تا فشار هجومی روی حریف افزایش یابد.

ژسوس ادامه داد: ما هنوز دو عنوان قهرمانی پیش رو داریم که می توانیم به آنها دست پیدا کنیم، لیگی که هنوز قطعی نشده است و همچنین جام پادشاهی.

سرمربی الهلال خاطرنشان کرد: بعد از 45 بازی فقط یک بار شکست خوردیم، این موضوع را نباید فراموش کنیم، من بعد از بازی در رختکن به بازیکنان گفتم سر خود را بالا بگیرید، شما هر چه در زمین داشتید ارائه کردید، اما موفق نبودیم.

دیگر خبرها

  • تن‌هاخ: وحشت نکردیم، خیلی خونسرد بردیم
  • راهنمایان گردشگری فقط از طریق  دفاتر اقدام مجاز به برگزاری تور هستند
  • قطر و ترکیه گزارش‌هایی مبنی بر اخراج رهبران حماس از دوحه را رد کردند
  • اجرای مصوبه کاهش مصرف پلاستیک در قزوین
  • سرمربی الهلال: باختیم ولی سرمان را بالا می‌گیریم
  • مصوبه کاهش مصرف پلاستیک اجرایی شد
  • برقراری پرواز‌های حج از خرداد امسال به مقصد عربستان
  • تل آویو: گور‌های جمعی را ما ایجاد نکردیم!
  • معرفی انواع خطوط هوایی و مسیرهای پروازی به ترکیه
  • مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد