Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، رافائل سانتونخا رئیس فدراسیون جهانی بدنسازی در نشست خبری با حضور خبرنگاران اظهار داشت: فدراسیون جهانی بدنسازی (IFBB) در جهت درست حرکت می‌کند. بر همین اساس امیدواریم که مربیان و ورزشکاران سبک زندگی سالم را داشته باشند و کشورهای بیشتر این فرهنگ را اشاعه بدهند. پرورش اندام یکی از راه‌های خوبی است که به ارتقای سلامتی بدن و سیستم ایمنی بدن تلاش کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با اینکه مسابقه و رقابت در رشته پرورش اندام وجود دارد ولی می‌تواند به عنوان یک گزینه خوبی باشد تا خوشبینی و امید در بیشتر جامعه رواج پیدا کند.

رییس فدراسیون جهانی بدنسازی تصریح کرد: پیشرفت‌هایی در بدنسازی ایران انجام شده و از نصیرزاده رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ایران تشکر می‌کنم که به عنوان عضو فعال در کمیسیون دانشگاهی حضور دارند. وی در تلاش هستند تا بدنسازی در بازی‌های دانشگاهی حضور داشته باشد. مسئولان ورزش ایران نیز سعی دارند تا رشته پرورش اندام در بازی‌های آسیایی حاضر باشد. از این رو از ورزش ایران تشکر می‌کنم که برای توسعه بدنسازی حرکت رو به جلو دارند.

سانتونخا در مورد اینکه پرورش اندام ورزش سلامتی برای ورزشکاران است، تاکید کرد: ورزش بادی بیلدینگ و پرورش اندام برای رسیدن به سلامتی است و باید تمامی پروژه‌های مربوط به ضد دوپینگ را داشته باشیم تا قهرمان سالم هم داشته باشیم. چون هدف ورزش برای سلامتی است که قهرمانان بعد از بازنشستگی به آسیب‌های مصرف دوپینگ دچار نشوند و از بین نروند.

وی با اشاره به اینکه ایران می‌تواند میزبان مسابقات پرورش اندام باشد، گفت: تمامی مسئولان ورزش و دولت ایران برای گرفتن پروژه میزبانی مسابقات پرورش اندام قهرمانی 2023 جهان حمایت می‌کنند و در حال نهایی شدن است. امیدوارم ورزشکاران و مربیان کشورهای مختلف به ایران بیایند، چون این کشور میزبان فوق العاده‌ و بسیار میهمان نواز است. 

وی ادامه داد: از ورزشگاه آزادی تهران بازدید داشتم و ورزش ایران زیرساخت‌های خوبی دارد تا به صورت رسمی مسابقات جهانی میزبانی کند. برای آمادگی ایران برای رقابت‌های پیش‌رو جلساتی هم با مسئولان ایران داشتیم.

 رییس فدراسیون جهانی بدنسازی با اشاره به اینکه همکاری خوبی با فدراسیون پرورش اندام ایران داریم، تصریح کرد: فدراسیون ایران ارتباط بسیار خوبی با خبرنگاران، سازمان‌های بین‌المللی و خبرگزاری‌های رسمی دارد و در پوشش مسابقات و فعالیت‌های پرورش اندام پیشرفت خاصی داشته است.

سانتونخا در خصوص اینکه سال 2020 سال شیوع ویروس کرونا بود، خاطرنشان کرد: بهترین‌های جهان و  خیلی از کشورهای قدرتمند در دنیا به طور کلی فعالیت‌های خود را قطع کردند. به همین دلیل حضور ورزشکاران ایرانی هم در مسابقات وجود نداشت. ولی امیدوارم در سال 2021 دوباره برای کشورهای مختلف این اتفاق بیفتد تا ورزشکاران بتوانند در رویدادهای مهم بین‌المللی شرکت کنند.

در ادامه این کنفرانس خبری در پاسخ به این سوال که پست و سمت امید جبلی داور بین‌المللی پرورش اندام کشورمان در فدراسیون جهانی بدنسازی چیست؛ پاول فیبورن رییس کمیته داوران فدراسیون جهان اعلام کرد که جبلی نایب رییس کمیته داوران فدراسیون جهانی است و جبلی در مسابقات جهانی همیشه عضو فعال هستند.

رافائل سانتونخا در پاسخ به سوال خبرنگار ورزشی فارس در خصوص اینکه آیا او به فوتبال علاقمند است و هوادار کدام تیم است، گفت: به طور حتم طرفدار فوتبال هستم و هوادار دو آتیشه اتلتیکو مادرید هستم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اتلتیکو مادرید ورزشی پرورش اندام رییس فدراسیون سانتونخا رئیس جهانی بدنسازی فدراسیون جهانی بدنسازی پرورش اندام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۵۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضای ورزش آذربایجان غربی به ١٠٧ هزار مترمربع افزایش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، علی مطهری عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در رابطه عملکرد مجموعه تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی در بخش فضاهای ورزشی گفت: با آغاز دولت سیزدهم نهضت ساخت فضاهای ورزشی آغاز و این مهم به طور جدی در استان آذربایجان غربی پیگیری شده است.

وی افزود: در طی دولت مردمی سیزدهم بیش از ١٠٧ هزار متر مربع به فضاهای ورزشی استان آذربایجان غربی اضافه شده است.

مطهری در این رابطه ادامه داد: تعداد ٧ باب سالن ورزشی در طی دو سال اخیر به فضاهای ورزش دانش آموزی استان اضافه شده که با احتساب این رقم، تعداد سالن‌های ورزشی مجموعه آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی به ١٢٠ باب رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی به اجرای طرح شهید سلیمانی در استان نیز اشاره کرد و گفت: با اجرای طرح شهید سلیمانی در کشور یک تحول بزرگ در موضوع فضاهای ورزشی اتفاق افتاده که استان آذربایجان غربی یکی از پیشروان این موضوع در سطح کشور است.

مطهری گفت: ٨٦ زمین چمن مصنوعی، ٤٢ کلاس درس تربیت بدنی، یک زمین چمن طبیعی و یک زورخانه دانش آموزی در طی دو سال اخیر در سطح استان احداث و ایجاد شده است، همچنین کف پوش ٣٠ سالن ورزشی تعویض شده و ١٩ مورد ایمن سازی و بهسازی سالن‌های ورزشی صورت گرفته است.

کد خبر 6081344

دیگر خبرها

  • رشته‌های نوپا آینده ورزش کشور را رقم می‌زنند
  • معرفی ظرفیت‌های کردستان با استفاده از حوزه ورزش
  • معرفی ظرفیت‌های کردستان بهره گیری از ظرفیت حوزه ورزش برای
  • زمینه رشد ورزش «دارت» در کشور فراهم می‌شود
  • انتخابات هیات بدنسازی و پرورش اندام آذربایجان شرقی تجدید می شود
  • مرگ قهرمان پرورش اندام در حین مسابقه
  • فضای ورزش آذربایجان غربی به ١٠٧ هزار مترمربع افزایش یافت
  • مالکان سرخابی‌ها سوم اردیبهشت مشخص می‌شوند
  • برگزاری نخستین جلسه شورای استعدادیابی کمیته ملی پارالمپیک
  • رسمی؛ اتلتیکو مادرید به جام جهانی باشگاه‌ها 2025 راه یافت