Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با گلایه از شهرداری گفت: سهم سهم 5 درصدی آموزش و پرورش از هزینه صدور پروانه‌های ساختمانی برای ساخت مکان‌های آموزشی و تحصیل دانش‌آموزان توسط شهرداری دریافت و به حساب خزانه واریز می‌شود اما به حساب آموزش و پرورش منتقل نمی‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی بعدازظهر امروز در محل استانداری خراسان جنوبی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمید ملانوری استاندار خراسان جنوبی در این شورا گفت: استان خراسان جنوبی دارای ظرفیت‌های خوبی است که باید از آن استفاده کنیم تا بهره‌مندی مردم از ظرفیت‌ها افزایش پیدا کند.

وی افزود: استفاده بهتر مردم از ظرفیت‌ها در گرو خلاقیت‌ها است که در این زمینه از دانشگاه‌ها توقع داریم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: خانواده بزرگ آموزش و پرورش می‌تواند در برنامه‌ریزی‌ها در مسیر توسعه بسیار کمک کند.

ملانوری اظهار کرد: صرفا ساخت مدرسه نمی‌تواند برای توسعه استان مفید باشد و باید به کیفیت نیز توجه کرد.

وی گفت: پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی باید بتوانند ما را در مسیر توسعه کمک کنند و دانش‌آموزان با بررسی ظرفیت‌های استان، برای توسعه ایده ارائه کنند تا آن را به طرح تبدیل کنیم.

سالانه به 10 ایده برتر استان جایژه ویژه خواهیم داد

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: توقع داریم هر پژوهش‌سرا سالانه 20 ایده نو به ما ارائه کند تا موجب توسعه و اشتغال استان شود.

ملانوری افزود: سالانه به 10 ایده برتر استان جایژه ویژه خواهیم داد.

محمدعلی واقعی مدیرکل آموزش پرورش خراسان جنوبی در این جلسه گزارشی از مصوبات جلسه قبلی که در دی‌ماه 1399 برگزار شده بود، ارائه کرد.

در این جلسه مقرر شد دستگاه‌ها و ادارات در تقدیر از معلمان استان، با محوریت معاونت سیاسی استانداری، اقدام کنند.

سهم آموزش و پروش از پروانه ساختمانی مستقیم واریز شود

یکی از گلایه‌های مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، عدم‌پرداخت سهم 5 درصدی آموزش و پرورش از هزینه صدور پروانه‌های ساختمانی از سوی شهرداری بود و اعلام شد: شهرداری بیرجند سهم سال‌های 1398 و 1399 را که مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون تومان می‌شود، پرداخت نکرده است.

واقعی گفت: سهم آموزش و پرورش برای ساخت مکان‌های آموزشی و تحصیل دانش‌آموزان توسط شهرداری دریافت و به حساب خزانه واریز می‌شود اما به حساب آموزش و پرورش منتقل نمی‌شود.

استاندار خراسان جنوبی با گلایه از عدم‌حضور شهردار یا معاون وی در این شورا گفت: این عوارض باید مستقیم به حساب آموزش و پرورش واریز شود و اگر این مبالغ به حساب شهرداری برود، مازاد درآمد و خلاف قانون است.

ملانوری افزود: به تمام شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها اعلام شود تا شماره حساب آموزش و پرورش به شهرداری‌ها اعلام و زمان دریافت هزینه صدور پروانه، مستقیم به حساب آموزش و پرورش واریز شود و شهرداری‌ها نیز بدهی خود را به آموزش و پرورش کامل پرداخت کنند.

اجازه استفاده از سالن‌های ورزشی ادارات به آموزش و پرورش داده شود

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: سالن‌های وزرشی کفایت دانش آموزان را نمی‌کند و ادارات سالن‌هایی دارند که صبح تا عصر بلااستفاده است.

واقعی افزود: دستگاه‌های اجرایی اجازه استفاده از این سالن‌ها را به آموزش و پرورش بدند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: سالن‌هایی که در سطح استان می‌توانید استفاده کنید، شناسایی کنید و در جلسه‌ای با حضور مسئول آن اداره، زمان استفاده را مشخص و تصویب کنید.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: مدارس حاشیه خیابان که فضای مازاد دارند و می‌تواند تجاری‌سازی انجام شود، اجازه اقدام صادر شود.

استاندار خراسان جنوبی در این خصوص گفت: در صورت امکان و کارشناسی انجام و در مصوبه قید شود و مسئولیت کارشناسی زمین‌ها به عهده مدیرکل آموزش و پرورش است چراکه در آینده شاهد کمبود فضای بازی دانش آموزان در مدرسه نباشیم.

اختصاص یک میلیارد و دویست میلیون تومان برای پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی

یکی دیگر از درخواست‌های آموزش و پرورش در این جلسه، اختصاص مبلغ 500 میلیون تومان برای هر یک از پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی بود. در سطح استان 12 پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی وجود دارد.

مقرر شد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون تومان برای 12 پژوهش‌سرای دانش‌آموزی اختصاص دهد تا کار تجهیز شروع شود.

کمبود فضای آموزشی

محمود چاوشان مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه با اشاره به کمبود فضای تحصیل در استان گفت: در مرکز استان 180 کلاس درس کمبود داریم.

وی افزود: در شهرک امام علی(ع) بیرجند حدود دو هزار واحد مسکونی مستقر شدند  که 70 کلاس درس نیاز است.

چاوشان مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی گفت: خیّران فقط در ساخت مدرسه کمک می‌کنند و اگر هزینه زمین را به آن‌ها بگوییم، قبول نمی‌کنند که نیاز است زمین رایگان جهت ساخت مدرسه واگذار شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی پژوهش سراهای دانش آموزی استاندار خراسان جنوبی حساب آموزش و پرورش هزینه صدور پروانه خراسان جنوبی گفت میلیون تومان دانش آموزان ظرفیت ها سالن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۵۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز، بازسازی و خرید ماشین آلات راهداری خراسان جنوبی با اعتبار ۱۳۲ میلیارد تومان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، حسن سپاهی گفت: از محل اعتبارات ۱۴۰۲ برنامه‌ریزی برای بازسازی ۱۴ دستگاه ماشین آلات راهداری و همچنین تعمیر و راه اندازی سایر ماشین آلات با اعتبار ۳۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان انجام شده و خرید انواع ماشین آلات راهداری در مرحله اخذ مجوز‌های قانونی و برگزاری مناقصه است.

رئیس اداره ماشین آلات و تجهیزات راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی به دو هزار و ۸۸ مورد انجام تعمیرات و سرویس ماشین آلات در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در این رابطه ۴۵ هزار قطعه انواع لوازم یدکی مورد نیاز خرید و تعویض شده اند.

سپاهی افزود: برای خرید لاستیک، تأمین روغن، سوخت و سایر اقلام مصرفی ۱۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

به گفته وی تمامی ماشین آلات راهداری مجهز به سامانه‌های ردیاب ماهواره‌ای است که عملکردشان از قبیل سرعت، موقعیت، مسیر حرکت، پایش و کنترل آنها در طول شبانه روز امکان‌پذیر است.

دیگر خبرها

  • تجهیز، بازسازی و خرید ماشین آلات راهداری خراسان جنوبی با اعتبار ۱۳۲ میلیارد تومان
  • پایان هشتمین جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی در خراسان رضوی
  • جذب ۳ هزار نیروی دبیری در خراسان رضوی در سال جاری
  • تجهیز ماشین آلات راهداری با اعتبار هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال
  • ماشین‌آلات راهداری خراسان جنوبی تجهیز و بازسازی شد
  • چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی در بوشهر آغاز شد
  • ۵۴ زمین مینی فوتبال در مدارس استان بوشهر احداث می‌شود
  • بازماندگی از تحصیل، بهانه آموزش‌وپرورش برای حفظ نهضت سوادآموزی/ سوخت‌بری، دانش‌آموزان را برای فرار از مدرسه وسوسه می‌کند
  • سلامت خانواده از آموزش پرورش تا آموزش عالی
  • مسابقه استانی مشاعره دانش آموزی در گناوه برگزار شد