Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@05:36:30 GMT

پروازهای ترکیه، تجاری و اقتصادی است نه گردشگری

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۱۵۲۰۶

پروازهای ترکیه، تجاری و اقتصادی است نه گردشگری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، محمد اسلامی، در حاشیه نشست هیئت دولت با بیان اینکه هیچ آژانسی اجازه ندارد خلاف مصوبه ستاد ملی کرونا عمل کند، گفت: ستاد ملی کرونا، اعزام تور به ترکیه را ممنوع اعلام کرده و با متخلفان احتمالی برخورد قانونی می‌شود.

وی با اعلام اینکه پروازهای بین ایران و ترکیه براساس تبادلات تجاری و اقتصادی کسب و کارهای مختلف انجام می‌شود، افرود: مسیر ترکیه یک نقطه اتصال به سایر کشورهای جهان برای کسب و کارهای مختلف است، بنابراین در ستاد ملی کرونا ممنوعیتی برای آن ذکر نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر راه و شهرسازی با تاکید براینکه پرواز به ۴۰ کشور به درخواست ستاد ملی کرونا ممنوع اعلام شده در خصوص پروازهای ترکیه نیز، توضیح داد: به دلیل مبادلات اقتصادی و تجاری بین ایران و ترکیه، هفته‌ای حدود ۲۰۰ پرواز انجام می‌شود که نیمی از آن را شرکت‌های ایرانی و نیمی دیگر را شرکت‌های ترکیه‌ای انجام می‌دهند و مصوبه ستاد ملی کرونا، این است که باید، حتماً از مسافران تست پی سی آر گرفته شود.

به گفته این مقام مسئول افزایش کنترل‌های کرونایی و افزایش ظرفیت ادارات بهداشت مرزی هم، از مصوبات ستاد ملی کروناست، بنابراین هلال احمر هم به تیم‌های کنترلی افزوده شد.

اسلامی با اشاره به اینکه از گذشته وزرات بهداشت موظف به معرفی آزمایشگاهای معتمد جهت دریافت تست و صدور گواهی تست منفی پی سی آر برای مسافران بوده است، افزود: امیدواریم این امر سریع‌تر محقق شود تا بتوان به گواهی‌های پی سی آر بیشتر اعتماد کرد. موضوع مهمتر این است که ظرفیت درخواست تست کرونا در پایانه‌ها و فرودگاهای کشور متناسب با تعداد مسافران افزایش یابد، زیرا گرفتن تست با یک یا دو کارمند از هواپیماهایی با ظرفیت ۳۰۰ تا ۴۰۰، خود باعث ازدحام جمعیت و شیوع کرونا می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه از آغاز ثبت نام سامانه املاک و اسکان از هموطنان از فردا خبر داد و گفت: این سامانه با هدف جلوگیری از برهم زدن بازار مسکن راه اندازی شده است.

کد خبر 5184050

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد اسلامی وزارت راه و شهرسازی ویروس کرونا ترکیه قیمت مرغ ویروس کرونا شاخص کل بورس قیمت نفت بانک مرکزی ایران قیمت دلار صندوق بین المللی پول وزارت صنعت معدن و تجارت تولید نفت سند همکاری ایران و چین قیمت سکه بهار آزادی وزارت جهاد کشاورزی بورس تهران سازمان هواپیمایی کشوری ستاد ملی کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۵۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری روابط تجاری ایران و پاکستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آقای رئیسی، امروز دوشنبه، پیش از عزیمت به پاکستان و سریلانکا، با بیان اینکه این سفر به دعوت رؤسای جمهور دو کشور دوست انجام می‌شود، تصریح کرد: کشور پاکستان از جمله کشور‌های مهم جنوب آسیا و دارای روابط دیرینه تاریخی و تمدنی با ایران است که همواره روابط سیاسی و اقتصادی و نیز همکاری‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای مورد توجه دو کشور بوده است.

رئیس جمهور با توجه به نگاه مشترک جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در زمینه حقوق بشر، دفاع از مردم مظلوم فلسطین و مبارزه با تروریسم، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در جهت سیاست همسایگی و توسعه روابط با کشور‌های اسلامی و همسو، علاقه‌مند به ارتقای روابط با کشور پاکستان است و در این سفر، موضوعات مختلفی از جمله اقتصادی و تجاری، انرژی و مسائل مرزی با دولت پاکستان، مورد بحث و گفتگو قرار خواهد گرفت.   آقای رئیسی با بیان اینکه سطح روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان به میزان سطح روابط سیاسی نیست، از هدف‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری مبادلات تجاری و اقتصادی با توجه به ظرفیت‌های قابل توجه دو کشور در این زمینه خبر داد و گفت: مردم پاکستان، مردمی مؤمن، متدین و علاقه‌مند به ارزش‌های انقلاب اسلامی، به‌ویژه به امام خمینی رحمه الله علیه و رهبری معظم انقلاب اسلامی هستند و محبت و ارادت خود به ایران اسلامی را بار‌ها به اثبات رسانده‌اند؛ ما امنیت این کشور را امنیت خود می‌دانیم و معتقدیم تثبیت و ارتقای امنیت نقاط مرزی به نفع دو ملت خواهد بود.   رئیس جمهوری اسلامی ایران، همچنین توسعه روابط اقتصادی و تجاری با سریلانکا را از جمله اهداف سفر خود به این کشور عنوان کرد و با توجه به رشد قابل توجه همکاری‌های دو کشور در حوزه فنی و مهندسی، ابراز امیدواری کرد که این سفر، نقطه عطفی در ارتقای سطح روابط میان ایران و سریلانکا باشد.

دیگر خبرها

  • اردوغان: دیگر روابط تجاری با اسرائیل نداریم
  • تصمیم مهم اردوغان درباره رژیم صهیونیستی ؛ روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • اردوغان : روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • اردوغان: روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • هیات اقتصادی و تجاری هرمزگان عازم چین می‌شود
  • هیئت اقتصادی و تجاری هرمزگان عازم چین می‌شود 
  • اردوغان: عراق یک مرکز تجاری مهم برای ترکیه است
  • راه‌آهن: به‌تازگی قطار تجاری از افغانستان وارد ایران نشده است
  • هدف‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری روابط تجاری ایران و پاکستان