Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: برخورداری از بالاترین استاندارد بهداشتی یکی از حقوق اساسی هر انسانی (فارغ از نژاد، دین، عقاید سیاسی و وضعیت اجتماعی و اقتصادی) است که باید دولت ها در این زمینه تلاش مشترک داشته باشند.

دکتر"محمد جعفری" با گرامیداشت روز جهانی بهداشت اظهار کرد: در سال جاری تمرکز این روز بر روی هدف ایجاد جهانی برابر و سالم‌تر برای همه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه داشتن سلامتی موضوع بسیار مهمی است و یکی از دغدغه‌های هر فرد و هر جامعه‌ای محسوب می‌شود به همین دلیل بزرگداشت روز جهانی بهداشت از اهمیت بسزایی برخوردار است، افزود: روز جهانی بهداشت، به عنوان فرصتی برای تمرکز جهانیان روی جنبه‌های مهم بهداشت جهانی محسوب می‌شود.

جعفری با اشاره به اینکه شعار امسال روز جهانی بهداشت "ایجاد جهانی عادلانه‌تر و سالم‌تر برای همه" انتخاب شده، تصریح کرد: با توجه به فراگیری ویروس کشنده کرونا در سطح جهان، سازمان جهانی بهداشت بیشترین تمرکز خود را روی این امر قرار داده که همه افراد از شرایط زندگی و کار مناسب برای داشتن سلامتی برخوردار باشند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل بیمه سلامت استان کرمان، وی با اشاره به اینکه کرونا باعث شدت بیشتر فقر در کشورها شده که این موضوع باعث شکاف بیشتر در دریافت عادلانه خدمات سلامت می شود، بیان کرد: برخورداری از بالاترین استاندارد بهداشتی یکی از حقوق اساسی هر انسانی (فارغ از نژاد، دین، عقاید سیاسی و وضعیت اجتماعی و اقتصادی) است که باید دولت ها در این زمینه تلاش مشترک داشته باشند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به اقدامات بیمه سلامت در جهت دسترسی عادلانه بیمه شدگان به خدمات بیمه ای گفت: پوشش هزینه ای تشخیصی و درمانی بیماران مبتلا به کووید 19 از جمله داروهای گرانقیمت مثل رمدسیور، پوشش هزینه ترک اعتیاد همه بیماران حتی بیماران سازمان های بیمه گر دیگر، پوشش هزینه بیماران زندانی، اتباع خارجی مجاز، و حتی پوشش هزینه درمان افراد مجهول الهویه که در مراکز بستری تحت مراقبت، جراحی یا مداوا قرار می گیرند از جمله این اقدامات بوده است.

وی افزود: پوشش هزینه های داروهای بیماران خاص و صعب العلاج و بیماری های نادر و متابولیک بعضاً تا 100 درصد هزینه دارو و خدمات، پوشش 100 درصد هزینه دیالیز و خدمات جدید در تعهد از جمله پوشش هزینه کاردرمانی، گفتار درمانی و شنوایی سنجی معلولین از جمله خدماتی است که بیمه سلامت با هدف سلامت محوری انجام داده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بيمه سلامت روز جهانی بهداشت پوشش هزینه بیمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۵۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت

 اربابی گفت: حدود ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت هستند که حدود ۶۵ درصد جمعیت استان را شامل می‌شوند و از این تعداد حدود ۳۸۴ هزار نفر بیمه رایگان دریافت کرده اند.

مدیرکل بیمه سلامت استان با بیان اینکه پوشش بیمه همگانی در خراسان جنوبی تقریباً تکمیل شده ولی هنوز امکان دارد فرد فاقد پوشش بیمه‌ای وجود داشته باشد، افزود: تمامی افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان و همچنین سامانه خدمات شهروندی بیمه سلامت به آدرس:https://csp.ihio.gov.ir از پوشش بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

به گفته وی هم استانی‌ها برای اطمینان از داشتن بیمه پایه خدمات درمانی خود می‌توانند کد دستوری #۱۶۶۶* را شماره گیری کنند.

وی به سامانه ۱۶۶۶ برای پاسخگویی به سوالات هم استانی‌ها اشاره کرد و افزود: مردم اگر بیمه نداشتند، نگران نباشند چراکه سازمان بیمه سلامت با تمهیداتی که اندیشیده، همه اقشار حتی اتباع خارجی را هم بیمه می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت از پوشش بیمه‌ای رایگان برای افراد دهک‌های یک تا پنج جامعه خبر داد و گفت: باتوجه به دریافت اطلاعات این افراد از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افراد مشمول دهک‌های یک تا پنج به صورت متمرکز و سیستمی بیمه سلامت رایگان شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر 7 سال استان کرمانشاه رایگان شد
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه
  • تمدید خودکار بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • تمدید سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت
  • پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای‌عالی بیمه
  • آدرس غلط سازمان غذا و دارو با طرح شائبه لوکس بودن داروی هموفیلی‌ها
  • آدرس غلط سازمان غذا و دارو با طرح شائبه لوکس بودن داروی هموفیلی ها
  • پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای عالی بیمه
  • قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت