Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد درویش در واکنش به خبر شهادت "میکاییل هاشمی و مهدی مجلل" دو محیط‌بان استان زنجان توسط شکارچیان غیرمجاز، طی پیامی این واقعه را تسلیت گفت و بر لزوم شکل گیری عزمی همگانی برای پایان دادن به چنین وقایعی، تاکید کرد.

متن کامل پیام محمد درویش چنین است:

"خبر شهادت محیط‌بانان منطقه فیله‌خاصه زنجان، غم و تاسفی عمیق در روح و روانِ همه دوستداران محیط‌زیست ایران برجای نهاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌ویژه شیوه شهادت آن دو عزیز و اصابت تیرخلاص به پیکر زخمی آن‌ها نشان از درجه‌ای از قساوت و خشونت است که کمتر تاکنون دیده شده است.

یادمان باشد حدود ۱۶۰ محیط‌بان و جنگلبان را در طول چند دهه اخیر از دست داده‌ایم و این رقم در بین همه کشور‌های جهان با توجه به جمعیت ایران و وسعت مناطق حفاظت شده‌اش بی‌رقیب است.

به نظر می‌رسد، روانشناسان، جامعه‌شناسان، مردم شناسان، حقوقدانان و صاحبنظران حوزه تعلیم و تربیت باید به میدان آمده و اجازه ندهند این جنگ خاموش و اعلام نشده در طبیعت ایران تداوم یابد.

این بحران نشانه خطری جدی در کیفیت سلامت اجتماعی جامعه ایران است و این بیماری با مسلح‌ترشدنِ بیشتر محیط‌بانان یابا اعمال جریمه‌های سنگین‌تر حل نخواهد شد. به جای تبعیت از منطق چکمه یا سرنیزه باید بر مبنای فهم بوم شناختی به حراست از زیست‌بوم وطن همت کرده و جامعه محلی را سوار قطار حراست ازطبیعت وطن کرد و نه سنگ‌انداز به مسافران و پاسداران قطار.

در پایان از عموم دست اندرکاران رسیدگی به این مهم خصوصا از مسئولان محیط زیست و دستگاه قضایی تقاضامندم در پاسداشت حرمت این شهدای عزیز و تسلای خاطر بازماندگان و خانواده‌های این دو محیط بان به حق پیوسته، بکوشند و مقصران و مسببان این جنایت هولناک را به اشد مجازات برسانند. "

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهادت محیط بانان زنجانی جنگ خاموش طبیعت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۵۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مداوای بچه کفتار توسط مرد دوست دار محیط زیست

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، رئیس شورای روستای چم‌لپو واقع در شهرستان کهگیلویه گفت: ۳۱ فروردین ماه امسال، یک قلاده کفتار با دو توله‌اش به شالیزارهای روستا آمدند که توسط سگ‌ها مورد حمله قرار گرفته بود. شعبان بال‌افکن افزود: یکی از بچه کفتارها پایش آسیب دید و بچه‌ی دیگر نیز قادر به حرکت و فرار نبود. رئیس شورای چم لپو ادامه داد: بعد از اینکه پای بچه کفتار را ضدعفونی کردم، هر دو بچه را در محلی که زخمی و از مادرشان جدا شده بودند، رها کردم تا مادرش به سراغش بیاد، اما متأسفانه این اتفاق نیفتاد. وی تاکید کرد: بچه کفتارها را دوباره با خود به خانه آوردم تا به‌صورت کامل بهبودی پیدا کنند و بتوانند به طبیعت برگردد. بال‌افکن ابراز کرد: در این مدت سعی کردم با دارو از عفونت زخمش جلوگیری کنم تا بتواند سلامت کاملش را به دست بیاورد. همچنین برای تغذیه به آن‌ها شیر و میوه می‌دهم.  

دیگر خبرها

  • جامعه‌شناسی محیط‌زیست
  • مداوای بچه کفتار توسط مرد دوست دار محیط زیست
  • محیط زیست به مثابه تمام دولت/تلنگری به طرفداران گفتمان سازش/نگرانی تمام‌نشدنی یک واگذاری
  • سلامت جامعه در گرو کاهش مصرف پلاستیک و سیگار
  • تحویل خودرو‌های عملیاتی به محیط بانان کشور
  • رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس بیان کرد؛ نمره ضعیف کشور در برخی شاخص های محیط زیستی
  • تحویل خودرو و تجهیزات عملیاتی به محیط‌بانان
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • تجهیز محیط بانان با به‌روزترین فناوری‌های دنیا
  • ٢۵ خودروی عملیاتی محیط‌بانی رونمایی شد