Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران با اشاره به بستری ۲۵ درصد از بیماران کرونایی در ‌بخش مراقبت‌های ویژه، گفت: تنها راه برون رفت از شرایط پیچیده و دشوار کرونایی تعطیلی کامل شهر تهران است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا، علیرضا زالی در جلسه ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران که روز چهارشنبه 18 فروردین ماه با حضور روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در تهران و مسئولان نظامی و انتظامی و نمایندگان دستگاه‌های نظارتی و بهداشتی تهران برگزار شد، ضرورت اجرای قوانین بازدارنده و جدی‌تر برای مهار کرونا را مورد تاکید قرار داد و  شرایط و وضعیت کرونایی تهران را تشریح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به این که علی‌رغم تاکیدات مبنی بر ممانعت از سفرهای نوروزی و بین شهری، همچنان شاهد ترددهای گسترده در ایام تعطیلات بودیم، افزود: نتیجه تراکم و تردد در هفته‌های واپسین اسفند و تعطیلات نوروزی، قرمز شدن شرایط کرونایی تمام مراکز کشور به لحاظ رنگ‌بندی کرونایی است.

زالی شرایط استان تهران به لحاظ چرخش ویروس را پیچیده و نامطلوب توصیف و بیان کرد: امروز تهران در شرایط کاملا قرمز کرونایی به سر می‌برد.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران ادامه داد: به جز قرچک، شهر قدس و ملارد بقیه شهرها و مراکز استان و شهر تهران به رنگ قرمز کرونایی درآمده است.

وی با بیان این که تعداد کلی شهرهای آبی، زرد و نارنجی کشور به کم‌تر از 12 شهر کاهش یافته تاکید کرد: تابلوی استانی، شهری، ‌عمومی و کشوری بسیار نگران کننده است.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران افزود: 105 بیمارستان تخصیص یافته به درمان بیماران کرونایی به 4812 بیمار بستری خدمات ارائه می‌دهند و این درحالی است که از سه‌شنبه موارد بستری به شکل قابل توجهی روبه افزایش است.

زالی با اشاره به بستری 25 درصد از بیماران کرونایی در ‌بخش مراقبت‌های ویژه، افزود: فاصله قابل توجه بین بستری شدگان جدید کرونایی در مقایسه با ترخیص شدگان، نشان از تراز و بالانس منفی کرونا دارد.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: 300 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در انتظار بستری، در بخش اورژانس بیمارستان‌ها هستند!

زالی گستردگی و بازتوزیع پراکنده کرونا در سطح استان تهران را نگران کننده توصیف و تصریح کرد: هیچ نقطه‌ای از مناطق 22‌گانه تهران وضعیت مطلوب‌تری در مقایسه با سایر نقاط کلانشهر پایتخت ندارد.

وی با تاکید بر اینکه تهران از نظر تعداد مبتلایان به کرونا و متوفیان شرایط یکسان‌ و همگنی دارد، اظهار کرد: بدون تردید ویروسی که امروز با آن‌ مواجه هستیم ویروس جهش یافته ای است که مبدا آن، ویروس کلاسیک ووهان نیست.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: چرخش ویروس جهش یافته انگلیسی تابلوی عمومی کشور است.

زالی بالارفتن خوشه‌های خانوادگی بیماری کرونا در تهران را پر اهمیت دانست و ابتلای عمومی اعضای خانواده به ویروس جهش یافته انگلیسی را نشان از سرعت و چرخش بالای ویروس ذکر کرد.

به گفته وی، افزایش میزان بستری شدگان کرونایی امروز نتیجه ازدحام‌ و ترددهای متراکم آخر سال است بنابراین نتیجه سفرهای نوروزی در هفته آینده بیش از پیش بروز خواهد کرد.

زالی هفته آینده را هفته‌ای سخت و طاقت فرسا برای تهران پیش‌بینی و خاطرنشان‌کرد: آثار اصلی کرونا و نادیده گرفتن توصیه‌های پیشگیرانه در هفته‌های آینده مشخص خواهد شد.

وی در ادامه ضمن یادآوری شرایط پیچیده و دشوار تهران، خواستار اعمال محدودیت‌های بیشتر در تهران‌ با هدف کاهش چرخش ویروس کرونا شد.

وی با تاکید بر لزوم اعمال محدودیت‌های جدید، حضور حداقل کارکنان ‌بخش دولتی و خصوصی، تعطیلی جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها و مراسم مذهبی و آیینی بیان داشت: باید محدودیت‌های کرونایی خصوصا در شهرهای قرمز به صورت کامل و با کفایت لازم اعمال شود.

زالی ادامه داد: تنها راه برون رفت از شرایط پیچیده و دشوار کرونایی تعطیلی کامل شهر تهران است و اعمال محدودیت‌های بیشتر و استمرار این محدودیت‌ها تا رسیدن به حد استاندارد ضروری است.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با بیان این که جان شمار زیادی از مردم در معرض خطر ابتلا به کروناست، از شرایط شیوع گسترده کووید19 در کشور و تهران ابراز نگرانی کرد و اعمال تصمیمات سریع و بی‌کم و کاست را مورد تاکید قرار داد.

وی با بیان اینکه تعطیلی کامل تهران با هدف کاهش زنجیره شیوع کرونا مطالبه جدی کادر بهداشت، درمان و مردم است، تسریع روند واکسیناسیون را راهکار مناسبی برای پیشگیری از شکل‌گیری سویه‌های جدید ویروس دانست.

زالی با بیان اینکه بیمارستان‌های خدمت دهنده به بیماران کرونایی درحال آماده باش کامل به سر می‌برند، بازتوزیع منطقی بیماران مبتلا به کووید19در بیمارستان‌های سطح شهر را برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به مردم و کاهش فرسودگی کادر درمان دردستور کار قرار داد.

استفاده از درمان‌های سرپایی، داروهای خوراکی و تزریقی خصوصا در مراحل اولیه ابتلا به کرونا، متوقف کردن کلیه اعمال نیمه ضروری و غیرضروری حداقل به مدت 14 روز با نظر رییس و پزشک بیمارستان، پلاسما درمانی و اختصاص بالاترین سطح پوشش سبد خدمات بیمه‌ای از دیگر مواردی بود که فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران به آن اشاره کرد.

وی در ادامه با یادآوری این مهم که استان تهران به نقطه پرخطر کرونا نزدیک شده است، بر لزوم تعامل و همکاری کلیه نهادهای نظامی، انتظامی، ارگان‌ها و واحدهای بهداشتی و درمانی را با هدف ریشه کنی کرونا تاکید و تصریح کرد: باید مراکز امداد هدایت سه‌گانه بیمار در تهران با هدف باز توزیع مناسب مبتلایان به کرونا‌ بخش دیگری متمرکز شود.

وی در‌بخش دیگری از این جلسه با بیان اینکه تجربیات مقابله با کرونا بیانگر این مهم است که تعطیلی کامل شهر به معنای واقعی می‌تواند با میزان قابل توجهی بار بیماری را بکاهد خاطرنشان کرد: هدف کاهش فعالیت مشاغل غیرضروری خلوت‌تر شدن شهر و اجرای بی‌کم و کاست طرح‌های بهداشتی موثری چون طرح شهیدسلیمانی است.

زالی ایجاد محدودیت‌های بیشتر و تعطیلی کامل تهران را نظری کاملا فنی، علمی و کارشناسی دانست و اظهار امیدواری کرد که با اعمال محدودیت‌ها وکاهش تردد در هفته‌های پیش رو با کاهش بار بیماری روبرو شویم.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان‌شهر تهران با اشاره به دستاوردهای ارزنده طرح شهید سلیمانی، استمرار و اجرای این طرح را با هدف ریشه کنی کرونا درگام چهارم مقابله با کرونا ضروری دانست.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، در اولین جلسه فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران در سال 1400که 18 فروردین ماه با حضور جمعی از مدیران و مسئولان دانشگاهی، نظامی، انتظامی، اجرایی و شهرداری برگزار شد، زالی از تلاش‌های 14 ماهه اعضای این ستاد قدردانی کرد. در این جلسه نمایندگان و اعضای ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران مواردی نظیر افزایش همکاری‌های بین بخشی، پرهیز از موازی کاری، اجرای آخرین روش‌های بیماریابی سریع، افزایش محدودیت‌های تردد، پیش‌بینی و برنامه‌ریزی برای مقابله با بحران‌های احتمالی کرونایی و تلاش برای ارتقا سطح سواد سلامت در جامعه مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بهداشت و درمان ویروس کرونا بهداشت و درمان ویروس کرونا فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران بیماران کرونایی اعمال محدودیت ها تعطیلی کامل شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۶۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه تشکیل سازمان گردشگری روی میز شورای شهر تهران

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، امین‌ توکلی‌زاده معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در دویست و سی‌امین جلسه شورای شهر تهران در قالب ارائه گزارش از سوی این معاونت در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در این ایام، پویش‌های متعددی از جمله تهران دوست‌داشتنی، روزه‌اولی‌ها، لشگر قدس، عید بندگی، افطاری ساده، ماه مهربانی و ... انجام شد که مورد استقبال شهروندان تهرانی قرار گرفت.

وی افزود: در طی این دوره از مدیریت شهری ویژه برنامه‌های نوروز با استقبال خانواده‌ها قرار گرفته به طوریکه در سال اول اجرای برنامه‌ها از ایوان شمس کلید خورد و در سال دوم آغاز برنامه‌ها از میدان ولیعصر بود و در سال جاری نیز آغاز برنامه‌های نوروز از میدان هفت تیر تا پارک لاله اجرا شد.

توکلی‌زاده با اشاره به اینکه یکی از توفیقات این دوره از مدیریت شهری شاد کردن خانواده‌ها در ایام نوروز بوده است افزود: ما توانستیم به ایده‌ها و طرح‌های جدید و نو و برگرفته از جبهه انقلاب، تاثیر بسیاری را در نشاط‌آفرینی داشته باشیم و در این ایام کارناوال‌های شادی در سطح شهر تهران راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: در طی ایام نوروز و رمضان همکاران ما در مدیریت شهری به صورت ویژه پای کار بودند تا بتوانند محیطی شاد و مناسبی را برای شهروندان تهرانی برقرار کنند.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران به برقراری شهر رمضان، شهر شهدا، دهکده‌های ورزشی و جام جهانی اشاره کرد و گفت: در تمامی این طرح‌ها شاهد همراهی مخاطبین بودیم. همچنین در ایام نوروز و رمضان شاهد برپایی کنسرت‌ها و موسیقی ها در پهنه‌های مختلف شهر تهران بودیم.

توکلی‌زاده به برپایی شهر شهدا اشاره کرد و گفت: همزمان با کنگره 24 شهید تهران شهر شهدا در فرهنگسرای خاوران در منطقه 15 آغاز به کار کرد و توانست مورد استقبال شهروندان قرار بگیرد و نزدیک به دو ماه در مجموعه فرهنگسرای خاوران شهر شهدا فعال بود.

وی ادامه داد: برپایی ویژه برنامه‌ها در برج میلاد، بوستان مشاهیر، اراضی عباس‌آباد و همچنین بهشت زهرا اجرا و مورد استقبال قرار گرفت. همچنین در قالب شهر رمضان 15 برنامه اجرا شد.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به بازدید 500 هزار نفر از شهروندان از برنامه‌های شهر رمضان گفت: همزمان با ایام ماه مبارک رمضان نیز برپایی سفره افطاری ساده با مشارکت شهرداری تهران و خیرین برپا شد که مورد استقبال شهروندان قرار گرفت که 5 میلیون نفر از آن بازدید کردند.

توکلی‌زاده اضافه کرد‌: در حوزه ورزش نیز اقدامات ویژه‌ای در قالب دهکده‌های تفریحی و ورزشی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان دایر شد.

وی با اشاره به برپایی بازارچه‌ها و گذر گردشگری برای حضور شهروندان در ایام ماه مبارک رمضان و نوروز گفت: بر اساس آمار امسال در ایام نوروز دو میلیون گردشگر از اراضی عباس آباد بازدید کردند که این یک رکورد محسوب می‌شود. حضور شهروندان در شب‌های احیا در بهشت زهرا نیز از مواردی است که در ماه مبارک رمضان شاهد بودیم و در شب‌های احیا نزدیک به 500 هزار نفر در بهشت زهرا حضور پیدا می‌کردند.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت: طراحی و اجرای برنامه‌ها در 16 بوستان در کنار مجموعه‌های اصلی از دیگر برنامه‌هایی بود که در سطح مناطق عملیاتی و اجرا شد.

توکلی‌زاده گفت: از دیگر برنامه‌های انجام شده در ایام ماه مبارک رمضان و نوروز می‌توان به ویژه برنامه جشن عید فطر اشاره کرد. در سنوات گذشته ما هیچ برنامه‌ای در عید فطر نداشتیم که برنامه های امسال پس از نماز عید فطر مورد استقبال شهروندان قرار گرفت.

وی در پایان از ارائه لایحه تشکیل سازمان گردشگری شهرداری تهران خبر داد و گفت: این لایحه تقدیم شورا شده و انشاءالله پس از طی روند آن شاهد تشکیل این سازمان باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • اعلام آخرین آمار فوتی های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز / ۱۰۶۵ نفر جان باختند
  • آخرین آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز اعلام شد
  • آمار واقعی قربانیان تصادفات در نوروز اعلام شد | بیشترین فوتی‌ها در این ۲ روز اتفاق افتاد
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری روی میز شورای شهر تهران
  • در تعطیلات نوروزی یک هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جان باختند
  • جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات در تعطیلات نوروز
  • ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی، جان باختند
  • (ویدئو) سگ‌های درمانگر
  • بیش از ۳ هزار خدمت در بیمارستان سوانح و سوختگی گناوه ارائه شد