Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه هم اکنون سند تحول ۱۰ ساله حوزه هنری استان در حال تدوین است، گفت: این سند بومی محور و با نگاه ویژه به زیست بوم استان تدوین و تا پایان خرداد تکمیل می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «سیدمحمدحسین بلاغی» امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در تبریز که به مناسبت فرا رسیدن هفته هنر انقلاب اسلامی ترتیب یافت، اظهار داشت: هم اکنون سند تحول ۱۰ ساله حوزه هنری استان در حال تدوین است،

رییس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که سند تحول بومی محور و با نگاه ویژه به زیست بوم استان تدوین و تا پایان خرداد تکمیل می شود، افزود: با تدوین این سند در قالب هشت راهبرد، حوزه هنری با برخورداری از مطالب متنوع به مرکز رشد هنر انقلاب در بستر تولید هنر تبدیل می شود و به سمت حوزه تربیت عملیاتی محور حرکت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلاغی در بخش دیگری از سخنان خود از افزایش ۸ برابری تولیدات حوزه هنری استان در فضای مجازی طی سال گذشته نسبت به سال ۹۸ خبر داد و افزود: با توجه به شیوع کرونا در سال گذشته، حوزه هنری با ذائقه سنجی مردم بیش از ۹۵ درصد از فعالیت های خود را به سوی فضای مجازی سوق داد و براساس آن برنامه ریزی کرد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۱۱۰ عنوان برنامه در قالب ۴۰۰ ریزعنوان و یک هزار محتوا در واحدهای مختلف حوزه هنری در فضای مجازی تهیه و اجرا شد، اظهار داشت: از این تعداد فقط ۱۱۰ محتوای فضای مجازی به مناسبت سالگرد شهادت سردار شهید سلیمانی تهیه و منتشر شد.

رییس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح فلسفه هنر انقلاب اسلامی اظهار داشت: هنر انقلاب، هنری در خدمت آرمان های یک جامعه با رویکرد رفع محرومیت ها و در جهت عدالت طلبی و استقرار عدالت بوده و جامعه را به سمت استقلال هویتی در چارچوب مکتب اسلام ناب هدایت می کند.

بلاغی، با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر جریان هنر انقلاب و جهت گیری آن به سمت ایمان، آرمانخواهی، امید و حرکت، ادامه داد: روح حاکم بر بیانیه گام دوم انقلاب، روح هویتی فرهنگی بوده و اگر بتوان افکار و اندیشه جامعه را به وسیله هنر ارتقا داد، اهداف این بیانیه محقق می شود.

وی یادآوری کرد: حوزه هنری انقلاب اسلامی به عنوان متولی اصلی هنر انقلاب بوده ولی نافی مسوولیت های سایر دستگاه ها فرهنگی و هنری در جریان حوزه انقلاب نیست.

رییس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت سینماهای استان اظهار داشت: با وجود اینکه در سال گذشته بیش از هشت ماه سینماها تعطیل کامل شده بود ولی با رعایت فاصله گذاری و دستورالعمل های بهداشتی جشنواره فیلم فجر در سینماهای تبریز با ظرفیت یک به پنج اجرا شد.

بلاغی، ادامه داد: در بودجه سال ۹۹ و از محل اعتبارات تملک دارایی استان سه میلیارد ریال در بخش عمرانی برای اجرای پردیس سینمایی ۲۹ بهمن تبریز اختصاص و ۱۰۰ درصد این بودجه تحقق یافت و این پروژه هم اکنون به حدود ۴۰ درصد پیشرفت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس برآورد اخیر تکمیل پردیس سینمایی ۲۹ بهمن تبریز نیاز به بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال است، یادآوری کرد: تلاش می شود تا دهه فجر امسال این پردیس آماده بهره برداری شود.

رییس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی احداث پردیس تاریخی مراغه را از برنامه های حوزه هنری در سال جاری اعلام کرد و گفت: این پردیس تاریخی از ۶ هزار مترمربع وسعت به ۱۳ هزار مترمربع افزایش یافته است و تا پایان اردیبهشت امسال عملیات اجرایی آن آغاز می شود و منابع مالی آن تا حدودی تامین شده است.

بلاغی، با اشاره به پردیس سینمایی سراب، افزود: در صورت تخصیص بودجه اولیه، این پردیس امسال وارد مرحله عملیاتی می شود و این پروژه در مدت یک سال قابل بهره برداری است.

وی یادآوری کرد: یک پردیس سینمایی سه سالنه نیز در یکی از مجموعه تجاری تبریز به صورت مشارکتی در مناطق کم برخوردار این شهر در حال اجرا بوده که پس از تجهیز تا دو ماه آینده به بهره برداری می رسد.

رییس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی با تاکید بر حمایت مالی از حوزه هنری استان برای رسیدن به رتبه سایر استان ها، گفت: حوزه هنری باید به حوزه اندیشه گانی وارد شود تا در حوزه های مفاهیم عدالت طلبی، توسعه، تفکر و اندیشه دوباره بازسازی و تربیت افکار و نیرو کند.

بلاغی در پایان به تشریح برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار داشت: تولید مجموعه پوستر هنر انقلاب، مجموعه تولیدات کلیپ و تصویری فضای مجازی، برنامه تلویزیونی سوره هنر، مجموعه نمایش های رادیویی هنر انقلاب، غبار روبی مزار شهدا، دیدار هنرمندان انقلابی با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و رونمایی از کتاب های حوزه هنری، برگزاری نمایشگاه های مختلف و معرفی چهره سال هنر انقلاب استان از برنامه های این هفته است.

 
 

پایان پیام/699

منبع: شبستان

کلیدواژه: سند تحول حوزه هنری حوزه هنری استان انقلاب اسلامی پردیس سینمایی هنر انقلاب فضای مجازی سال گذشته سند تحول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۶۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری «هفته هنر انقلاب» مایه دلگرمی هنرمندان است/یک پیشنهاد مهم

احمد رمضی سرپرست مرکز موسیقی حوزه هنری انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ضمن قدردانی از دست اندرکاران برگزاری «هفته هنر انقلاب اسلامی» که طی روزهای گذشته پیش روی مخاطبان قرار گرفت، توضیح داد: «هفته هنر انقلاب»رویدادی است که به واسطه تلاش همکارانم در حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شده و دربرگیرنده ابعاد مختلفی است که فارغ از آنچه در یک هفته انجام می شود، می توان کارهای زیادی انجام داد. فعالیت هایی که خوشبختانه به واسطه طراحی هایی که در این زمینه صورت گرفته هر سال روند رو به پیشرفتی را طی کرده و پتانسیل بالای این مسیر را نشان می دهد.

وی افزود: به اعتقاد من یکی از مهم ترین امتیازاتی که در برگزاری «هفته هنر انقلاب» وجود دارد، مشخص شدن ابعاد مختلف و ارزشمند هنری است که به واسطه خلاقیت و توانایی هنرمندان پیشگام و جوان این عرصه توانسته دربرگیرنده آثار ارزشمندی باشد و نشان دهنده ظرفیت بالای هنر انقلاب اسلامی و جایگاه مهم آن در عرصه فرهنگ و هنر است. همین کلید واژه عنوان دلگرم کننده ای برای هنرمندان انقلاب است که می تواند موجب هم نشینی فرهنگی هنرمندان پیشکسوت این عرصه با جوان ترها شود. هنرمندانی که هرسال از آنها تجلیل می شود و این رویداد می تواند امیدواری های زیادی را به آنها منتقل کند.

سرپرست جدید مرکز موسیقی حوزه هنری انقلاب اسلامی در ادامه صحبت های خود تصریح کرد: امروز شاهد حمله همه جانبه امپراتوری رسانه ای در جریان فعالیت های فرهنگی و هنری کشور هستیم که با برنامه ریزی تضعیف هنر انقلاب را نشانه رفته اند اما وقتی رویدادی به نام «هفته هنر انقلاب» در حوزه هنری و تعدادی دیگر از مجموعه های برگزار می شود، نشان دهنده قدرت و برنامه ریزی استراتژیکی است که مایه دلگرمی هنرمندان می شود. نقطه عطفی که نباید جایگاه آن را در پیشرفت هنر انقلاب فراموش کرد.

رمضی گفت: هرچه قدر کارکرد این رویداد بیشتر و مبتنی بر کارشناسی باشد قطعا موجب انگیزه های بیشتری میان هنرمندان انقلاب می شود. البته که بی تردید چنین نگاهی نباید در برگزاری «هفته هنر انقلاب» خلاصه شود. چرا که ما می توانیم با برگزاری رویدادهای پژوهشی و محافل صمیمی که به صورت ماهانه یا فصلی برگزار می شود، کلیدواژه «هنر انقلاب» را فقط معطوف به «هفته هنر انقلاب» نکنیم و تلاش کنیم تا به واسطه این دیدن ها و نشست ها و بودن ها خودمان را دایم به روز رسانی کنیم. شرایطی که خوشبختانه در حوزه هنری انقلاب اسلامی برنامه ریزی شده و همچنان نیز در حال گسترش است.

وی در پایان تاکید: طرح مباحث تئوریک در حوزه هنر انقلاب فارغ از کارهای اجرایی که در این زمینه انجام شده و می شود، امری ضروری و مهم است که می توان آنها را در خارج از «هفته هنر انقلاب» نیز انجام داد. این فعالیت ها در شرایطی که هنر انقلاب در تیررس بدخواهان و حملات رسانه ای متعددی قرار دارد دربرگیرنده اتفاقات خوبی است که غیر از تبیین هرچه بهتر و دقیق تر واژه هنر انقلاب، موجب ایجاد گفت‌وگو میان هنرمندان جوان و پیشکسوت این عرصه می شود. موضوعی که می تواند در به روز رسانی و تعریف اینکه «هنر انقلاب چیست؟» ما را به سرفصل ها و مباحث تحلیلی هدایت کند که قطعا اتفاق خوبی است.

کد خبر 6087197 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا
  • برگزاری «هفته هنر انقلاب» مایه دلگرمی هنرمندان است/یک پیشنهاد مهم
  • مسیرگشایی خیابان انقلاب تبریز جزو پروژه‌های شاخص کشور اعلام شد
  • تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی جهش تولید در استان
  • مظلومیت غزه با روایت نشان داده می‌شود
  • جزئیات اولین دوره جایزه داستان و بازآفرینی تشریح شد
  • هویت‌بخشی به گروه‌های سرود کانون‌های مساجد امری مهم است
  • آمادگی کامل آذربایجان شرقی برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • شورای عالی انقلاب فرهنگی مسئول راهبری تشکل های مردمی
  • سپاه پناه مردم و مستضعفان است