Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-16@11:30:10 GMT

بازداشت ۳۵ مظنون داعشی در ترکیه

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۱۶۹۷۶

بازداشت ۳۵ مظنون داعشی در ترکیه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروهای امنیتی ترکیه امروز (سه‌شنبه) ۳۵ مظنون به عضویت و همکاری با گروه تروریستی داعش را در نقاط مختلفی از این کشور بازداشت کردند.

به نوشته روزنامه «دیلی صاباح»، پلیس ترکیه در پی دستور دادستانی این کشور برای بازداشت تعدادی از مظنونان به همکاری با داعش، به‌صورت همزمان عملیات‌هایی را در دوازده استان از جمله استانبول  انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک منبع امنیتی می‌گوید که افراد بازداشت شده با تروریست‌های حاضر در مناطق درگیری (عراق و سوریه) در ارتباط بوده و برای انجام عملیات‌های تروریستی برنامه‌ریزی می‌کردند.

بر اساس این گزارش، از محل اختفای مظنون‌های بازداشت‌شده - که در میان آنها اتباع سوری، ازبکستانی، قرقیزستانی و عراقی نیز حضور دارند - اسناد مختلف و دستگاه‌های دیجیتال کشف و ضبط شده است.

پلیس ترکیه همچنین یک ماه قبل چهارده مظنون به عضویت در گروه تروریستی داعش و همکاری با آن در شهرهای مختلف ترکیه بازداشت کرد. (جزئیات بیشتر)

چندی پیش نیز، وزارت کشور ترکیه از بازداشت شخصی که خود را «امیر» گروه تروریستی داعش در این کشور نامیده بود، خبر داد.

از زمان آغاز عملیات‌های ضد تروریستی ترکیه علیه داعش در سوریه، اعضای این گروه به عملیات در داخل خاک این کشور روی آورده و طبق آمار دولتی تاکنون بیش از ۳۰۰ ترکیه‌ای در حملات تروریستی داعش کشته شده‌اند.

طبق آماری که دولت ترکیه منتشر کرده، این کشور تاکنون بیش از ۸۶۰۰ مظنون داعشی را بازداشت کرده که از این میان ۷۵۰۰ عضو خارجی آنها را به کشورهایشان بازگردانده و هنوز نیز بیش از ۱۱۴۰ داعشی خارجی در زندان‌های ترکیه بازداشت هستند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تروریستی داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۶۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واسطه گری یک کشور جدید بین ایران و آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، ترکیه در بیانیه‌اش اعلام کرده که طرفها انتظارات و پیام های متقابل خود را از طریق ما منتقل کردند.

پیش از این رابط پیام‌های کشورهایی نظیر عمان و قطر بودند.

کد خبر 844438 برچسب‌ها ایران و اسرائیل ایران و آمریکا خبر ویژه ایران و ترکیه

دیگر خبرها

  • نقشه آمریکا برای ایجاد یک تشکیلات تروریستی جدید در عراق و سوریه
  • داوود هزینه کیست؟ | بیوگرافی داوود غفاری
  • درخواست رئیس سیا از ترکیه درباره ایران
  • رئیس سیا از ترکیه خواست میانجیگری کند
  • واسطه گری یک کشور جدید بین ایران و آمریکا
  • روسیه: غرب در شناسایی طراحان اصلی حادثه مسکو همکاری کند
  • عملیات «وعده صادق» پاسخ بازدارنده بود
  • تروریستی خواندن لشکر زینبیون به امنیت پاکستان آسیب می‌زند/ از لشکر زینبیون باید تقدیر کرد
  • کشته شدن ۲۷ تروریست الشباب در جنوب سومالی
  • ترکیه اتباع غیرمقیم تاجیکستان را اخراج می کند