Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-19@22:17:31 GMT

بهترین زمان برای تعویض مسواک چه وقتی است؟

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۱۷۰۰۷

مسواک جز لوازم شخصی است که هر سه تا چهار ماه باید تعویض شود زیرا آلودگی مسواک به میکروب‌ها بسیار گسترده و رایج است و می‌تواند موجب بیماری شود. خبرگزاری میزان _ خبرگزاری صدا و سیما نوشت: به‌طور معمول باید هر سه تا چهار ماه، مسواک خود را با مسواک تازه‌ای جایگزین کنید؛ اما آیا وقتی بیمار شده‌اید نیز باید مسواک خود را عوض کنید؟   اگر بیمار شدید، عوض کردن مسواک زودتر از زمان مشخص ضروری نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  دکتر اسکات احمد، دندان‌پزشک عمومی و مدرس دانشگاه ویسکانسین می‌گوید: «هیچ مدرکی مبنی بر این‌که ممکن است پس از بهبودی از بیماری دوباره با مسواک خود بیمار شوید، وجود ندارد. این موضوع بسیار بعید است، مگر این‌که دچار نقص عمده سیستم ایمنی باشید.»   با این حال، اگر شما مسواک خود را در لیوان یا محفظه مخصوص مسواک‌ها در سرویس بهداشتی خانه خود می‌گذارید و دیگر اعضای خانواده شما نیز مسواک خود را در همین ظرف می‌گذارند، بهتر است که مسواک خود را عوض کنید. هر نوع تماس برس مسواک‌ها با یکدیگر می‌تواند بسیار خطرناک باشد.   یک بررسی تحقیقاتی در سال ۲۰۱۲ که درباره وضعیت مسواک‌ها انجام شد، نشان داد که آلودگی مسواک به میکروب‌ها بسیار گسترده و رایج است و می‌تواند موجب بیماری شود. محققان این پژوهش درباره احتمال وجود باکتری روی مسواک ابراز نگرانی می‌کنند.   طیف گسترده‌ای از میکروب‌ها در این مطالعه یافت شد، از جمله E. coli، استافیلوکوکوس اورئوس و سایر باکتری‌های ایجادکننده بیماری. این میکروب‌ها در زمان استفاده از محفظه نگهدارنده مسواک و محیطی که در آن نگهداری می‌شوند، جمع می‌شوند. بیشتر بخوانید: خون انسان برای پشه‌ها چه طعمی دارد؟ انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود. برچسب ها: مسواک دهان و دندان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مسواک دهان و دندان مسواک خود میکروب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۷۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران/ نیاز به حمایت دولت، سازمان غذا و دارو و خیرین 

دکتر سعید بَرپَروَشان مدیر کانون هموفیلی ایران با اشاره به ۲۹ فروردین ماه روز جهانی هموفیلی، اظهار داشت: در ایران حدود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی داریم، این بیماری یک اختلال خونریزی دهنده است که ۱۳ فاکتور انعقاد خون دارد.

وی گفت: بیماری هموفیلی حدود ۱۷ نوع دارد که در نوع فاکتور‌های این بیماری فاکتور ۸ و ۹ مهم‌ترین فاکتور به شمار می‌آیند.

برپروشان به مهم‌ترین عامل موثر در ابتلا به بیماری هموفیلی اشاره کرد و بیان داشت: هموفیلی یک اختلال ژنتیکی نادر است که بر توانایی بدن برای تشکیل لخته خون تأثیر می‌گذارد و منجر به خونریزی بیش‌ازحد می‌شود. این بیماری معمولا ارثی است و از مادر به فرزند منتقل می‌شود.

وی افزود: تامین دسترسی عادلانه به درمان و دارو یکی از مهمترین مطالبات جامعه هموفیلی ایران به خصوص در شهرستان‌های مختلف کشور است. 

مدیرکانون هموفیلی ایران به مشکلاتی که بیماران هموفیلی زن با آن مواجه هستند اشاره کرد و گفت: زنان هموفیلی با توجه به داشتن عادت‌های ماهیانه طولانی مدت، بیشتر در معرض خطر هستند و باید بسیار بیشتر مراقب بهداشت شخصی خود باشند.

وی با تاکید بر حمایت از بیماران هموفیلی گفت: سازمان غذا و دارو و دولت باید در برابر این موضوع اثبات مسئولیت نموده و عدالت در توزیع دارو را ایجاد کنند تا بتوان به حل مشکلات بیماران هموفیلی امیدوار شد.

وی همچنین به تاثیر کمک از طرف خیرین اشاره کرد و افزود: جهت ادامه کار درمانگاه نیاز به حمایت شدید داریم و در حال مذاکره با بخش خصوصی و مسئولان هستیم. 

وی افزود: باید مشکلات مالی نیز برطرف شود تا بتوانیم برای حل مشکلات بیماران هموفیلی، اقدامات مناسبی را انجام دهیم و تجهیزات خود را کامل کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • الگری: به جای پاس های تیکی تاکا باید می جنگیدیم؛ باید همه از جمله خودم را تعویض می کردم
  • بهترین زمان برای مسواک زدن چه وقتی است؟
  • ارائه خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی
  • شناسایی ۱۳۰۰۰ بیمار مبتلا به هموفیلی در ایران
  • افزایش بیماران ام اس در خراسان شمالی
  • وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران/ این گروه بیشتر در معرض بیماری هستند
  • وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران/ نیاز به حمایت دولت، سازمان غذا و دارو و خیرین 
  • وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران / نیاز به حمایت دولت، سازمان غذا و دارو و خیرین
  • مدیر کانون هموفیلی ایران بیان کرد: وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران
  • شناسایی حدود۱۲ هزار بیمار مبتلا به دیابت و فشار خون درنیشابور