Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، انیس کالامارد، مسئول پرونده تحقیق و تفحص سازمان ملل در مورد ترور جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی، بار دیگر تاکید کرد از سوی عربستان سعودی تهدید شده و از جامعه بین الملل خواست به منظور جلوگیری از عادی سازی موضوع تهدید و ترور دولتی در سطح جهان، از جریان آزاد اطلاعات در فضای بین المللی پشتیبانی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، دبیرکل عفو بین الملل در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی ان ان و در پاسخ به این پرسش که آیا عربستان سعودی بر سر پرونده‌ی ترور جمال خاشقجی، او را تهدید کرده است یا خیر گفت: سازمان ملل در عالی‌ترین سطح این موضوع را تایید می‌کند.

انیس کالامار مسئولیت طرح تحقیق و تفحص سازمان ملل در مورد ترور جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی واشنگتن پست را بر عهده داشت. وی به تازگی در گفتگو با نشریه‌ی انگلیسی گاردین گفت یکی از همکارانش در سازمان ملل در ژانویه‌ی سال ۲۰۲۰ به او هشدار داده که یکی از سران ارشد سعودی دوبار در دیدار با دیگر مقام‌های ارشد سازمان ملل، او را تهدید کرده است.

کالامار گفت: «مقام سعودی هشدار داده اگر سازمان ملل جلوی تو (کالامار) را نگیرد خودمان (عربستان) خدمتت می‌رسیم!» با این حال، سعودی‌ها این ادعا را صریحا رد کرده اند.

کالامار ضمن تاکید بر تهدیدی که از سوی مقام‌های سعودی دریافت کرده گفت: «سازمان ملل در عالی‌ترین سطح این اتهام را تایید کرده است؛ و من این اطلاعات را افشا کردم، زیرا می‌خواستم جامعه بین المللی از این حقیقت آگاه باشد و فضا و مکان بین المللی باید در برابر چنین تهدید‌ها و دخالت‌هایی محافظت شود و مصونیت داشته باشد. فضای کار دیپلماتیک، گفتگو و مکانی که کارکنان و مقام‌های سازمان ملل‏، مشاوران و دیپلمات‌های کشور‌ها در سازمان ملل در آن حضور پیدا می‌کنند باید به گونه‌ای باشد که آنان بتوانند بدون ترس یا بدون جانبداری، حرف شان را بزنند. به همین مکان هم دارد حمله می‌شود و حفاظتی از آن در کار نیست.

وی تاکید کرد این نکته بسیار مهمی است که باید در نظر داشته باشیم و سازمان ملل در عالی‌ترین سطح باید به آن بپردازد و برای محافظت از کارکنان و کارشناسان خود در برابر تهدید از سوی کشور‌های عضو اقدام کند. ما باید بتوانیم بدون ترس و بدون جانبداری کارمان را انجام بدهیم. زیرا اگر محافظتی در میان نباشد، اطلاعات مهم و حیاتی که باید به دست افراد برسد هیچگاه منتقل نخواهد شد.»

گفتنی است پیشتر مسئول پرونده تحقیق و تفحص سازمان ملل در مورد ترور جمال خاشقجی، حکم دادگاه عربستان درباره پرونده قتل خاشقچی را فاقد مشروعیت خوانده بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جمال خاشقجی عربستان سعودی ترور جمال خاشقجی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۷۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید مقام‌های اروپایی بر لزوم جلوگیری از تشدید تنش‌ها در پی حادثه اصفهان

مقام‌های اروپایی در واکنش به گزارش‌های منتشر شده پیرامون شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان، بر لزوم جلوگیری از تشدید تنش‌ها در منطقه تاکید کردند.

به گزارش مشرق، اورسولا فون درلاین رئیس کمیسیون اروپا در یک کنفرانس خبری گفت: «کاملا ضروری است که منطقه با ثبات بماند و همه طرف‌ها از اقدام بیشتر خودداری کنند».

ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس هم در تداوم فضاسازی‌ها علیه اقدام نظامی مشروع ایران علیه تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی ادعا کرد که رژیم اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند. وی در عین حال تصریح کرد: تشدید چشم‌گیر تنش‌ها به نفع کسی نیست.

پیش از او مل استراید وزیر کار و امور بازنشستگی انگلیس در مصاحبه با شبکه خبری اسکای گفته بود: ما نمی‌خواهیم شاهد تشدید تنش باشیم. خاورمیانه یک منطقه حساس است و در آنجا تنش‌های زیاد و سناریوهایی وجود دارد که مطلوب نیست. اجتناب از این سناریوها یک اصل کلیدی است. وی افزود: پیام روشن ما به اسرائیل و ایران این است که از تشدید تنش اجتناب کنند.

همچنین معاون وزیر امور خارجه فرانسه عنوان کرد: موضع فرانسه این است که از همه بازیگران برای کاهش تنش و خویشتن داری بخواهد.

وزارت خارجه ایتالیا هم خواستار کاهش تنش در منطقه شده است.

حوالی ساعت ۴ بامداد امروز، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید.

امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده‌کل ارتش در گفت‌وگویی درباره صدای انفجار در اصفهان، گفت: انفجار صبح امروز در آسمان اصفهان مربوط به تیراندازی سامانه‌های پدافند ضد هوایی به شئ مشکوکی بوده که هیچ حادثه و خسارتی در پی نداشته است.

وی افزود: کارشناسان مربوطه در حال بررسی ابعاد موضوع می‌باشند که پس از دریافت نتیجه، مراتب را اطلاع‌رسانی خواهند کرد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • انتقاد اردوغان از آمریکا
  • چرا کشور‌های عربی در زمان حمله ایران به اسرائیل کمک کردند؟
  • تاکید مقام‌های اروپایی بر لزوم جلوگیری از تشدید تنش‌ها در پی حادثه اصفهان
  • چرا سعودی‌ها بازیگردان بازار نفت جهان هستند؟/ سه «بزرگترین» نفتیِ دنیا در عربستان
  • تلویزیون عربستان: ایرانی‌ها در صورت حمله اسرائیل، منطقه را به آتش می‌کشند!
  • عربستان در حال تغیر چهره خود است، اما آیا حقیقت دارد؟
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات
  • تاکید یک مقام تبلیغی برتکریم مقام دختران استان تهران طی دهه کرامت
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه