Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-23@09:25:43 GMT

مرحوم آقای صدر به معنای واقعی کلمه یک نابغه بود

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۱۷۳۰۹

مرحوم آقای صدر به معنای واقعی کلمه یک نابغه بود. ما در زمینه‌ مسائل فکری و اسلامی و در زمینه‌ فقه و اصول و بقیه‌ چیز‌ها آدم‌های پیشرفته زیاد داریم؛ منتها نابغه خیلی نادر است. ایشان جزو نادر‌هایی بود که حقیقتاً نابغه بود. ذهن و فکر ایشان فراتر از کار‌هایی که دیگران می‌کنند، حرکت می‌کرد. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی KHAMENEI.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

IR
رهبر معظم انقلاب ۱۹ خرداد ماه ۱۳۸۳ در دیدار خانواده‌ شهید آیت‌الله سید «محمدباقر صدر» بیاناتی ایراد فرمودند که در این مجال بازخوانی می‌شود.
ما اولاً به شما و بقیه‌ی خانم‌ها، مخصوصاً به صبایا و آقازاده‌های محترمتان خوش‌آمد عرض میکنیم. ما، هم به وجود مرحوم شهید آیةالله آقای سید محمد باقر صدر به‌خاطر شخصیت علمی و جهادی و فکرىِ ایشان افتخار میکنیم - ایشان مایه‌ی افتخار همه‌ی ما بودند - و هم به شما افتخار میکنیم؛ چون شما در بیست‌وچند سال گذشته زحمات زیادی متحمل شدید و سختی‌های فراوانی کشیدید؛ اما صبر کردید.   شما از خانواده‌ی بزرگی هستید و صبر و کرم و بزرگواری، سجیه‌ی خانواده‌ی شماست. پس از شهادت مرحوم آیت‌الله صدر، شما در آن شرایط سخت در نجف زندگی کردید؛ بعد هم شوهران این دختر خانم‌ها شهید شدند و هر کدام به نحوی گرفتار شدید؛ اما همه‌ی این‌ها را تحمل کردید. واقعاً صبر شما برای ما خیلی ارزش دارد. بدانید من دورادور همیشه شما را دعا میکردم و میدانم که چه مشکلات و زحماتی را تحمل کرده‌اید.   خداوند ان‌شاءالله درجات آن شهید عزیز و مرحوم شهید سیدمحمد صدر و همچنین داماد‌های شما و پسران شهید صدر (رضوان‌الله‌تعالیعلیهم) را عالی کند. این خانم‌هایی که در آن محیط ارعاب و خفقان صبر کردند و در دوره‌ی جوانی، شوهرهایشان به شهادت رسیدند و بچه‌هایشان مانده‌اند، پیش خدای متعال خیلی ارزش دارند. صبری که شما کردید، نزد خدای متعال خیلی ارزش دارد.   ان‌شاءالله خداوند چشم شما را با اجرِ خودش روشن خواهد کرد؛ هم در دنیا و هم در آخرت.... من سال ۱۳۳۶ به عراق رفتم و آقای سید محمدباقر صدر را آن‌جا دیدم. ایشان خیلی جوان بود؛ حدود بیست‌وپنج سالش بود. ایشان همان وقت هم معروف به فضل بود. آن موقع من جوان‌تر از ایشان بودم؛ حدود هجده سال داشتم. الحمدلله سایر اعضای خانواده‌ی شما هم صاحبان استعداد‌های بالا و خوب بودند؛ مثل مرحوم آقای آقا رضا، آقای آقا موسی.... اول انقلاب وقتی خبر شهادت آیةالله صدر به ما رسید، ضربه‌ی بسیار سنگینی بود. ایشان برای نظام اسلامی و جامعه‌ی اسلامی واقعاً عمود فکری بودند. از قبل از انقلاب، ما از کتاب‌ها و فعالیت‌های بسیار باارزشی که ایشان داشتند، مطلع بودیم. بعد هم که انقلاب پیروز شد، ایشان پیام‌های بسیار خوبی دادند. به آقای صدر خیلی امید بود. خدا لعنت کند صدام را. الحمدلله ریشه‌ی این‌ها کنده شد.   مرحوم آقای صدر به معنای واقعی کلمه یک نابغه بود. ما در زمینه‌ی مسائل فکری و اسلامی و در زمینه‌ی فقه و اصول و بقیه‌ی چیز‌ها آدم‌های پیشرفته زیاد داریم؛ منتها نابغه خیلی نادر است. ایشان جزو نادر‌هایی بود که حقیقتاً نابغه بود. ذهن و فکر ایشان فراتر از کار‌هایی که دیگران میکنند، حرکت میکرد. ایشان بحمدالله شاگرد‌های خوبی هم تربیت کرده بود.   بیشتر بخوانید: عوامل عدم تحقّق کامل شعار جهش تولید: وجود موانع، عدم حمایت از تولید انتهای پیام/ برچسب ها: رهبر انقلاب شهید محمدباقر صدر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رهبر انقلاب شهید محمدباقر صدر مرحوم آقای آقای صدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۷۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری برنامه‌های شاد و متنوع در محله کلمه‌خواران همزمان با هفته فرهنگی اصفهان

مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان از اجرای برنامه‌های متنوع در محله کلمه‌خواران به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان خبر داد و گفت: هفته فرهنگی کلمه‌خواران همزمان با هفته فرهنگی اصفهان از یکم تا ششم اردیبهشت است.

محسن زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان اظهار کرد: هدف از اجرای برنامه‌های هفته فرهنگی معرفی امکانات و ظرفیت‌های شهرداری در حوزه فرهنگی، تفریحی و اجتماعی به افراد در محلات و شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی هر محله و شناساندن کالبد محله به شهروندان است.

وی با بیان اینکه هفته فرهنگی کلمه‌خواران همزمان با هفته فرهنگی اصفهان از یکم تا ششم اردیبهشت است، افزود: به همین مناسبت برنامه‌های متنوع و شاد شامل بازی‌های بومی محلی، شاد پیمایی عروسکی، مشاغل قدیمی محله، بازی‌های تفریحی و کارگاهی برای معرفی تاریخچه این محله برگزار و رونمایی از کتاب تاریخ شفاهی محله انجام می‌شود.

مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان با بیان اینکه تدوین مجموعه کتاب‌های تاریخ شفاهی این منطقه از دو سال گذشته تا کنون در دست اقدام است، گفت: این کتاب توسط میترا گودرزی نویسنده و سرپرست مجموعه در حال تدوین است و از اهالی درخواست دارم تا اگر ناگفته‌ای دارند بیان شود تا قبل از چاپ به مطالب کتاب اضافه شود.

زمانی با بیان اینکه برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان با همکاری مشترک شهروندان و مسجد و سایر بخش‌های سازمان فرهنگی اجرا می‌شود، ادامه داد: رصد آسمان شب با همکاری مرکز آموزش نجوم ادیب، مسابقه اذان با همکاری مسجد محله و پایش سلامت با همکاری مرکز بهداشت محله اجرا می‌شود، همچنین میز خدمت رضوی شامل چند غرفه خدماتی، مشاور حقوقی و خانواده با همکاری مرکز نیکوکاری امام رضا (ع) انجام می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره ابر بازی‌ها، بازی‌های رومیزی، بازی‌های الکترونیکی و بازی‌های محلی نیز در این ایام برگزار می‌شود، همچنین در هفته فرهنگی اصفهان برنامه میراث کهن و ارائه بازی‌های بومی و محلی در بوستان‌های منتخب محله‌های منطقه ۴ برگزار می‌شود.

کد خبر 746595

دیگر خبرها

  • رونالدو نابغه نیست، فقط مسی، پله، مارادونا
  • برگزاری یادواره ۳۴ شهید ورزشکار بردسکن
  • برگزاری دومین دوره جایزه معماری میرحیدر به میزبانی دانشگاه شهید باهنر
  • زلنسکی به معنای واقعی کلمه اوکراینی‌ها را می‌کشد
  • برگزاری برنامه‌های شاد و متنوع در محله کلمه‌خواران همزمان با هفته فرهنگی اصفهان
  • "خدا رحم کرد" ؛ به مفهوم واقعی کلمه! (فیلم)
  • روز زبان چینی 联合国中文日 + پوستر و دانستنی ها
  • تشییع پیکر پدر شهیدان محمدیان
  • پدر شهیدان محمدیان آسمانی شد
  • درگذشت پدر شهیدان والامقام، محمدیان