Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@10:18:24 GMT

رشد ۱۸ درصدی تولید تایر در کشور در سال ۹۹

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۱۷۴۱۴

رشد ۱۸ درصدی تولید تایر در کشور در سال ۹۹

به گزارش ایرنا، این تناژ تولیدی مشتمل بر ۲۵ میلیون و ۲۷۳ هزار و ۴۰۷ حلقه تایر است که از نظر تعداد حلقه نیز رشد ۱۸ درصدی در مقایسه با سال ۹۸ به ثبت رسید.

برپایه این گزارش، ۵۸.۵ درصد وزنی و ۸۷.۳ درصد تعداد تایرهای تولیدی در سال ۹۹ را تایرهای بایاس و رادیال خودروهای سواری تشکیل می‌دهد، به طوری که تا پایان اسفند ماه سال گذشته ۱۶۰ هزار و ۹۱ تن شامل ۲۲ میلیون و ۷۷ هزار و ۹۳۵ حلقه تایر سواری توسط کارخانجات داخلی تولید شد که به ترتیب از نظر وزنی و تعدادی رشد ۲۱ و ۱۸ درصدی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سالی که گذشت تایرسازان داخلی ۲۵ هزار و ۹۲۶ تن (یک میلیون و ۶۷۰ هزار و ۷۶۵ حلقه) تایر وانتی تولید کردند که به ترتیب از نظر وزن و حلقه رشد ۹ درصدی و هفت درصدی داشته است.

تولید تایرهای باری و اتوبوسی نیز در سال گذشته با رشد ۱۴ درصدی به ۵۸ هزار و ۴۸۰ تن رسید. این مقدار تولید مشتمل بر ۹۱۲ هزار و ۲۵۰ حلقه تایر است که از این نظر نیز رشد ۱۷ درصدی نشان می‌دهد.

بر اساس آمارهای یاد شده، در سالی که گذشت در مقایسه با سال ۹۸ تولید تایر کشاورزی سبک با رشد ۴۸ درصدی به چهار هزار و ۳۰۵ تن، کشاورزی سنگین با رشد هشت درصدی به ۱۸ هزار و ۱۲۶ تن و تولید تایر راه‌سازی و صنعتی با رشد ۱۳ درصدی به ۶ هزار و ۴۵۸ تن رسید.

تولید سایر محصولات

علاوه بر آمار تایرهای خودرو، در سال ۹۹ کارخانجات داخلی ۱۹ هزار و ۷۲ تن تایر دوچرخه و موتور تولید کردند که در هم‌سنجی با سال ۹۸ رشد ۳۰ درصدی نشان می‌دهد.

در ۱۲ ماهه پارسال همچنین ۱۰ هزار و ۸۵۷ تن تیوب تولید شد که حاکی از رشد ۳۶ درصدی است.

بر اساس این گزارش، در سالی که گذشت یک میلیون و ۲۹۳ هزار و ۷۸۶ حلقه فلپ، تسمه نقاله، شیلنگ و غیره به وزن چهار هزار و ۷۳۸ تن توسط شرکت‌های داخلی تولید شد.

به گزارش ایرنا، تایرسازی از جمله صنایع موفق کشور در سال ۹۹ بود که شعار «جهش تولید» مد نظر رهبر معظم انقلاب را به خوبی اجرایی کرد.

در این زمینه شاهد شکستن رکوردهای تولید در تولید انواع تایر بودیم و برای نخستین بار تایرسازان از مرز ۲۵ میلیون حلقه تولید عبور کردند.

علاوه بر توفیقات به دست آمده در زمینه تیراژ و شمارگان تولید، تایرسازان در عرصه‌های جدیدی نیز ورود کردند که از جمله آنها تولید تایر پاپهن و تایر خودروهای شاسی‌بلند قابل اشاره است.

برچسب‌ها لاستیک رونق تولید توسعه ایران ایرنا توسعه اقتصادی جهش تولید خودرو لاستیک تایر خودرو سازی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لاستیک رونق تولید توسعه ایران لاستیک رونق تولید توسعه ایران ایرنا توسعه اقتصادی جهش تولید خودرو لاستیک تایر خودرو سازی ایران اخبار کنکور تولید تایر سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۷۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ کاربرد غیرمنتظره برای لاستیک‌های کهنه و قدیمی

با در نظر گرفتن این که سالانه حدود ۲۸۰ میلیون لاستیک، فرسوده و دور انداخته شده و از این بین تنها ۳۰ میلیون از آن‌ها وارد چرخه بازیافت می‌شود، بنابراین احتمالا به نظرتان می‌رسد که باید کاری کرد.

به گزارش گجت نیوز، جمع شدن توده‌های انبوده تایر‌های فرسوده و کهنه در محل‌های دفن زباله دهه‌ها طول خواهد کشید تا آن‌ها تجزیه شوند و در این مدت نیز هوا و زمین اطراف خود را آلوده خواهند کرد.

کاربرد‌های غیرمنتظره لاستیک‌های کهنه

اما برای جلوگیری از چنین آسیب‌هایی به طبیعت راهکار‌هایی وجود دارند که خودمان می‌توانیم لاستیک‌های قدیمی را به چرخه استفاده بازگردانده و در مصارف دیگر آن‌ها را به کار بگیریم. اگر شما هم علاقه‌مند هستید تا با این راهکار‌های غیرمنتظره آشنا شوید.

استفاده از لاستیک‌ها در کشاورزی

تایر‌ها به‌خاطر خاصیت جادار و انعطاف پذیر خود به راحتی می‌توانند گیاهان شما را در خود جای دهند. برای این کار تنها کافیست تایر‌ها را با خاک و کود مناسب پر کرده و گیاهان خود را در آن بکارید. همچنین می‌توانید آن‌ها را قبل از استفاده با رنگ‌های مختلفی تزیین کنید. البته نکته‌ای که همیشه باید به آن توجه کنید، این است که، چون لاستیک‌ها طبیعی نبوده و در طول زمان تجزیه می‌شوند، مواد سمی آن‌ها ممکن است خاک را آلوده کند؛ بنابراین اگر تایر‌ها را برای کاشت استفاده می‌کنید، بهتر است گیاهان خوراکی در آن‌ها نکارید.

کاربرد لاستیک‌های کهنه در باغبانی

علاوه بر استفاده به‌عنوان گلدان، از تایر‌ها می‌توانید برای افزایش جذابیت بصری باغتان نیز استفاده کنید که در ادامه آن‌ها را هم معرفی می‌کنیم:

استفاده از تایر‌ها برای ساخت یک تاب کلاسیک

ساخت یک تخت آماده برای حیوان خانگی

استفاده از تایر‌ها برای حصار زمین یا باغ

ساخت میز و صندلی

استفاده از لاستیک‌ها در ورزش

این مورد احتمالا جزو اولین گزینه‌هایی باشد که به فکر هر کسی می‌رسد. چون افراد زیادی را دیده‌اید که به خاطر ماهیت سنگین بوده و انعطاف پذیری تایر‌ها آن‌ها را به‌عنوان یک وسیله سنگین برای ورزش در خانه استفاده می‌کنند. با ایجاد خلاقیت در آن نیز می‌توانید آیتم‌های مختلفی مانند پریدن و بلند کردن به برنامه روتین خود اضافه کنید.

کاربرد لاستیک‌های کهنه در ورزش

در ادامه نیز می‌توانید با آن‌ها برای مسیر حرکت خود مانع بسازید تا به طور کلی از هر وسیله ورزشی بی نیاز شوید. هر لاستیک معمولی حدودا ۹ کیلوگرم وزن دارد بنابراین با اضافه کردن به تعداد حتی می‌توانید وزنه مورد نظر خود را نیز در حیاط خانه بسازید.

بازیافت کردن آن‌ها

در این مطلب انواع روش‌های خلاقانه‌ای معرفی شدند که می‌توانستید از آن‌ها در مصارف مختلف استفاده کنید. اما اگر واقعا برای چنین مواردی وقت ندارید و از طرفی هم نمی‌خواهید لاستیک‌های کهنه و قدیمی خود را در طبیعت رها کنید، می‌توانید آن‌ها را به مراکز استاندارد بازیافت تحویل دهید. این مراکز با بازیافت اصولی تایر‌های فرسوده آن‌ها را برای استفاده در ساخت وسایل دیگر به کار می‌گیرند.

بازیافت لاستیک‌های کهنه

دیگر خبرها

  • مشارکت مردم حلقه مفقوده اقتصاد
  • رشد ۳۲ درصدی جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کرمانشاه
  • رشد۳۲ درصدی جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کرمانشاه/ در پی تسهیل صادرات مرغ به عراق هستیم
  • رشد ۴۳ درصدی تولید مرغ در استان البرز
  • رشد ۴۳ درصدی تولید مرغ با احیای ۱۹ مرغداری در البرز
  • «استانداردسازی» حلقه مفقوده در نظام آموزش و پرورش
  • هدفگذاری خوزستان برای افزایش سه درصدی سهم نیشکر از بازار کشور
  • رئیس انجمن تولیدکنندگان لاستیک: کمبود تولید تایر در کشور نداریم
  • ۳ کاربرد غیرمنتظره برای لاستیک‌های کهنه و قدیمی
  • نیاز سالانه کشور ۳۱ میلیون حلقه لاستیک است