Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه فرانسه چهارشنبه شب هشدار داد که پاریس علیه کسانی که در مسیر حل بحران در لبنان سنگ‌اندازی کردند، اقدام خواهد کرد.

به گزارش برنا، ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه گفت: روزهای آتی برای لبنان سرنوشت ساز خواهد بود و پاریس اقداماتی علیه کسانی که در مسیر حل بحران در لبنان سنگ اندازی کردند اتحاذ خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مسؤولان شناخته شده و احزاب سیاسی لبنان مسؤول بحران در این کشور هستند واقدامی برای نجات این کشور با وجود تعهداتی که دادند، نمی کنند.

وزیر خارجه فرانسه اضافه کرد: نیروهای سیاسی لبنان به دنبال خارج شدن از بحران نیستند و نیروهایی سیاسی وجود دارند که خواسته‌های غیر عملی  را مطرح می‌کنند.

لودریان گفت: بحران در لبنان ناشی از بلایای طبیعی نیست بلکه به خاطر مسؤولان سیاسی شناخته شده در این کشور است.

پیش تر ۱۰۰ فعال مدنی لبنانی خطاب به امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه، مافیای سیاسی- اقتصادی در کشورشان را عامل و مسئول بدبختی، گرسنگی و ناامنی در لبنان معرفی کرده بودند.

این نامه پس از آن تهیه شده که "ژان ایو لودریان"، وزیر خارجه فرانسه در ماه مارس گذشته طی اظهاراتی گفت که زمان آن فرا رسیده تا فشارهای بین‌المللی علیه لبنان با هدف تشکیل دولت در این کشور، تشدید شود.

در حالی که لبنان از وخیم‌ترین بحران اقتصادی تاریخ معاصر خود رنج می‌برد، علی‌رغم گذشت ماهها سعد حریری، نخست وزیر مامور شده برای تشکیل کابینه و میشل عون، رئیس جمهوری این کشور، همچنان درباره تشکیل دولت جدید در لبنان به توافق نرسیده‌اند.

البته در کنار فساد و اختلاس برخی مقامات لبنانی، دخالت های آمریکا، عربستان و فرانسه موجب بروز مشکلات فراوان برای مردم لبنان شده تا حدی که نرخ برابری لیره این کشور با دلار آمریکا که تا یکسال و نیم پیش معادل ۱۵۰۰ لیره بود، امروز این میزان برای هر دلار آمریکا به ۱۲۰۰۰ لیره لبنان رسیده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فرانسه وزیر خارجه فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۷۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرلند: تل آویو جنگ در غزه را متوقف کند!

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، وزیر خارجه ایرلند به طرح ادعاهای بی اساس درباره حمایت از غزه پرداخت.

«مایکل مارتین» وزیر امور خارجه ایرلند روز دوشنبه مدعی شد: اسرائیل باید فوراً جنگ علیه غزه را متوقف کند و اجازه دهد کمک های بشردوستانه به دست غیرنظامیان برسد.

وزیر خارجه ایرلند، امروز پیش از نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا برای بررسی اوضاع خاورمیانه و اوکراین گفت: وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اورپا برسر برقراری آرامش و صلح در خاورمیانه، با وزیران خارجه مصر و اردن رایزنی خواهند کرد.

مارتین در ادامه اعلام کرد که وزیران خارجه اتحادیه اروپا امروز موضوع تحریم های بیشتر علیه ایران را بررسی خواهند کرد.

این ادعاها در حالی مطرح شد که امروز وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۶ کشتار و جنایت دیگر را علیه فلسطینیان در این باریکه مرتکب شده است. در این حملات ۵۴ فلسطینی به شهادت رسیده و ۱۰۴ نفر هم زخمی شدند.

شمار کلی شهدای غزه تا این لحظه به ۳۴ هزار و ۱۵۱ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۷ هزار و ۸۴ نفر افزایش یافته است. هنوز هزاران نفر نیز مفقود یا زیر آوار هستند. همچنین بیش از ۷۲ درصد قربانیان جنگ در غزه زن و کودک هستند.

کد خبر 6085712

دیگر خبرها

  • هشدار جدی امیرعبداللهیان به اتحادیه اروپا
  • وزیر دفاع فرانسه: ایران یک چالش امنیتی برای اروپا است
  • یاوه‌گویی وزیر دفاع فرانسه علیه ایران
  • ایرلند: تل آویو جنگ در غزه را متوقف کند!
  • اسپانیا: نگران گسترش جنگ غزه به لبنان هستیم
  • عکس| جلوی ایران را بگیرید، قبل از اینکه خیلی دیر شود/ توییت معنادار وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی
  • تلاش ۲۰ کشور برای ممانعت از پاسخ ایران به اسرائیل | به اقدام متجاوزانه دیگر پاسخ قوی‌تر می‌دهیم | واکنش به حادثه امنیتی در سفارت ایران در فرانسه
  • آغاز نشست سخنگوی وزارت خارجه
  • بورل: شورای اروپا درباره تشدید تحریم‌ ایران‌ رایزنی می‌کند
  • بورل: شورای اروپا درباره تشدید تحریم ایران رایزنی می‌کند