Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: ثبت نام تعداد ۷۰۳ داوطلب عضویت در شوراهای اسلامی روستاها و تیره‌های عشایری استان تا پایان روز سوم نهایی شد.

 روابط عمومی استانداری بوشهر روز پنجشنبه به نقل از خسرو دهقانی اعلام کرد: افزون براین ثبت نام بیش از ۹۰ داوطلب نیز در مرحله رسیدگی قرار دارد.

وی بیان کرد: از مجموع ثبت نام شدگان نهایی ۶۶۱نفر معادل ۹۴ درصد مرد و ۴۲ نفر معادل ۶ درصد زن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دهقانی اضافه کرد: در سه روز اخیر ثبت نام‌ها روز به روز  سیر صعودی داشته به گونه ای که تعداد ثبت نام‌ها در روز سوم  به طور تقریبی ۲برابر ثبت نام‌های روز اول است.

وی ادامه داد: بیشترین ثبت نام‌ها در شهرستان‌ها مربوط به شهرستان دشتستان با ۱۹۲ ثبت نام و بیشترین ثبت نام در بخش‌ها نیز مربوط به بخش دلوار در شهرستان تنگستان با ۶۷ ثبت نام بوده است.

دهقانی گفت: در شهرستان بوشهر ۶۶ داوطلب (بخش مرکزی ۳۱  و بخش چغادک ۳۵ نفر)، دشتستان ۱۹۲ داوطلب ( بخش مرکزی  ۴۶ ، شبانکاره ۴۲، بخش سعد آباد ۱۹،ارم ۴۵، بوشکان ۲۹ وآب پخش ۱۱ نفر)، دشتی ۹۷ داوطلب ( بخش مرکزی ۴۲، شنبه و طسوج  ۳۰ و کاکی ۲۵ نفر)، تنگستان ۱۲۰ داوطلب ( بخش مرکزی ۵۳ و دلوار  ۶۷ نفر )  و شهرستان گناوه ۲۹ داوطلب (بخش مرکزی ۲۱ و بخش ریگ ۸ نفر) ثبت نام کرده اند.

وی ادامه داد: همچنین شهرستان کنگان ۳۴ داوطلب ( بخش مرکزی ۱۲ و سیراف ۲۲ نفر)، شهرستان دیلم ۲۱ داوطلب ( بخش مرکزی ۷ و بخش امام حسن ۱۴ نفر)، شهرستان جم ۸۰ داوطلب ( بخش مرکزی ۵۵ و بخش ریز  ۲۵ نفر)، شهرستان عسلویه ۳۶داوطلب ( بخش مرکزی ۹ و بخش چاه مبارک ۲۷ نفر)، شهرستان دیر ۲۸ داوطلب (بخش مرکزی ۹، بردخون ۷ و آبدان ۱۲ ) برای ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستا ثبت‌نام کرده‌اند.

دهقانی بیان کرد: در مجموع  در استان بوشهر ثبت نام برای تشکیل ۳۹۹ شورای روستا و ۱۵ تیره عشایری انجام می‌شود و داوطلبان برای کسب یکهزار و ۲۸۹ کرسی در ۲۶ بخش استان بوشهر و ۴۵ کرسی تیره‌های عشایری رقابت می‌کنند.

مدیر کل سباسی و انتخابات استانداری بوشهر اضافه کرد: ثبت نام از داوطلبان شوراهای روستایی و عشایری تا روز ۲۲ فروردین ادامه دارد و داوطلبان به روش‌های غیر حضوری و حضوری می‌توانند ثبت نام کنند.‌

وی از همه واجدان شرایط و به خصوص کارشناسان، نخبگان و متخصصان در زمینه‌های مختلف برای ثبت نام در انتخابات شوراهای اسلامی روستا و تیره‌های عشایری دعوت کرد.

دهقانی تاکید کرد: افرادی که قصد داوطلب شدن دارند، قبل از ثبت نام گواهی عدم سو پیشینه را دریافت دارند.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر همزمان با سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، دومین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نخستین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود./ایرنا



 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: شوراهای اسلامی استان بوشهر ثبت نام ها بخش مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۷۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ درصد محورهای مواصلاتی استان بوشهر به سامانه‌های هوشمند مجهزند

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم اخترشناس صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اجرای پویش چشم به راهیم برای سومین سال و اقدامات آموزش رانندگی ایمن، فرهنگ سازی در راستای ترغیب رانندگان به استراحت در سفرهای طولانی که تأثیرگذار بود و با استقبال مسافران مواجه شد.

وی اضافه کرد: در طرح نوروزی از طریق سامانه‌های هوشمند جاده‌ای، تردد خودرو در محورهای ورودی و خروجی استان مشابه پارسال بود و تردد در محورهای درون استانی معادل ۱۱ میلیون خودرو بود که ۵ درصد افزایش داشت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر بیان کرد: با وجود افزایش ترددهای جاده‌ای استان در نوروز، ترمز تصادفات و تلفات سوانح جاده‌ای کشیده شد.

وی تصریح کرد: در این مدت ۶۷ درصد کشته‌های تصادفات استان کاهش داشت و از ۲۷ نفر به ۹ نفر کاهش یافت و همچنین تصادفات جرحی و خسارتی نیز ۵ درصد کاهش یافت.

اخترشناس بیان کرد: در طرح نوروزی، جابجایی ۲۹۷ هزار و ۳۴۱ مسافر استان با ناوگان حمل و نقل عمومی انجام شده که نسبت به مدت مشابه دارای ۶۵ درصد رشد مسافر بوده است.

افزایش جابجایی کالا و مسافر

وی ادامه داد: سال گذشته ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تن جابجایی کالا در استان ثبت شد که بیانگر افزایش ۵ درصدی و نشانگر رونق و بهبود شاخص‌های اقتصادی استان بوده و همچنین جابجایی ۱۰۲ هزار تن کالاهای اساسی توسط ناوگان باری بوشهر ثبت شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر افزود: عمده کالاهای جابجا شده از مبدا استان شامل ۵۳ درصد مواد شیمیایی، ۲۱ درصد مواد ساختمانی و معدنی و ۱۳ درصد کالاهای کشاورزی و دامی بوده است.

وی با اشاره به جابجایی پنج میلیون و ۳۱ هزار مسافر در سال گذشته و افزایش ۲۱ درصدی در این زمینه خاطرنشان کرد: ۷۵ درصد جابجایی با اتوبوس، ۲۴ درصد با مینی بوس و یک درصد سواری بوده است.

اخترشناس با اشاره به افزایش ۷ درصدی ترددهای جاده‌ای در سال گذشته تاکید کرد: ۱۵۷ میلیون و ۱۸۰ هزار تردد خودرو در این مدت در استان بوشهر ثبت شده است.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد محورهای استان به سامانه‌های هوشمند مجهزند گفت: ۶۰ ترددشمار، ۱۹ دوربین نظارت تصویری، ۵۳ سامانه ثبت تخلفات رانندگی، چهار سامانه توزین حین حرکت و هفت تابلو پیام متغیر فعال است.

توسعه راه‌های روستایی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر از احداث و بهسازی ۱۷۵ کیلومتر راه روستایی در بوشهر از ابتدای دولت سیزدهم خبر داد و اظهار کرد: این اقدامات نشان از عزم جدی این دولت در توسعه راه‌های روستایی و محرومیت‌زدایی است.

وی با بیان اینکه بوشهر از استان‌های پیشگام در راه دسترسی مناسب روستایی است تصریح کرد: شاخص استان ۹۸ درصد و میانگین کشور ۸۱ درصد است.

اخترشناس با اشاره به بسته شدن پرونده راه دسترسی آسفالته روستاهای ۵۰ خانوار به بالای استان بوشهر در دولت سیزدهم اضافه کرد: آخرین پروژه محور ریز- سرچشمه پس از ۱۰ سال رکود در هفته دولت ۱۴۰۱ به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه اولویت فعلی تکمیل آسفالت راه دسترسی روستاهای بالای ۲۰ خانوار است ادامه داد: تکمیل آسفالت راه دسترسی به هفت روستا معادل ۷۴ کیلومتر در دستور کار یا تأمین اعتبار است و ۳۸ پروژه راه روستایی بوشهر با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان در دست اجرا است.

کد خبر 6079688

دیگر خبرها

  • قطعی برق در ۵ شهرستان گیلان
  • عضویت بیش از ۱۵۶ هزار نفر در صندوق بیمه کارورزی استان مرکزی
  • بهره‌مندی زنان روستایی و عشایر دارای سه فرزند از طرح بیمه رایگان
  • رفع قطعی برق در بستک و جزیره هرمز
  • ۸۰ درصد محورهای مواصلاتی استان بوشهر به سامانه‌های هوشمند مجهزند
  • قطعی برق در برخی شهرستان‌های هرمزگان به علت سیلاب
  • بنیاد مسکن بدون توقف توسعه‌ روستاها را دنبال کند
  • مقاوم سازی مسکن روستایی در شهرستان گناوه به ۷۳ درصد است
  • قطعی برق در ۷ شهرستان گیلان
  • اطلاعیه قطعی گاز در سوادکوه