Web Analytics Made Easy - Statcounter

هادی خدادادی گفت: نرخ پایه برای هر کورس ۳ هزار تومان مصوب شده است، اما این نرخ برای مسیرهای طولانی متغیر است، در ضمن مسافران در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی رانندگان می توانند شماره پلاک خودرو را به سامانه ۱۰۰۰۱۷۹۸ پیامک کنند که حتما به این امر رسیدگی خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هادی خدادادی مدیر سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری کرمان در گفتگو با راه آرمان در خصوص نرخ کرایه تاکسی ها در سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: نرخ پیشنهادی هر ساله براساس تورم که توسط بانک مرکزی اعلام می شود تنظیم و به شورای شهر جهت بررسی و تصویب ارسال می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: برای اینکه در سال جاری کار سریعتر انجام شود، در ماه های پایانی سال ۹۹ نرخنامه تعیین و سپس به شورای شهر جهت تصویب و ابلاغ ارسال شد که در نهایت با ۳۵ درصد موافقت شد.

مدیر سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری کرمان بیان کرد: پس از تایید توسط شورای شهر به تاکسیرانی جهت اجرا  ابلاغ می شود که در سال جدید از ۱۵ فرودین این کار انجام شد.

نرخنامه کرایه تاکسی ها با پایه ۳ هزار تومان ابلاغ شد

خدادادی افزود: هر ساله ممکن بود تا اردیبهشت ماه طول بکشد و این به این دلیل بود که در شورای شهر جهت تایید و تصویب کمی زمان می برد و امسال سعی کردیم این کار زودتر انجام شود و این دغدغه ای بود که هر ساله رانندگان داشتند و معترض بودند از اینکه چرا استان کرمان نباید از ابتدای سال نرخنامه را داشته باشد.

وی تصریح کرد: رانندگان را ملزم کردیم که براساس همان نرخ ابلاغی کرایه از مسافر اخذ کنند.

مدیر سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری کرمان در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه  استقبال رانندگان از این نرخنامه چگونه بوده است، اذعان کرد:  اتحادیه تاکسیرانی سعی کرده هم رانندگان و هم مسافران را مورد توجه قرار دهد و طوری نرخنامه را تنظم کند که  اعتراض مسافر و راننده را در بر نداشته باشد.

خدادادی بیان کرد: تقریبا کل کشور نرخنامه در همین رنج است و هر ساله به همین صورت بوده و مختص امسال نیست.

مدیر سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری کرمان تصریح کرد: مسافران در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی رانندگان می توانند شماره پلاک خودرو را به سامانه ۱۰۰۰۱۷۹۸ پیامک کنند که حتما به این امر رسیدگی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: نرخ پایه برای هر کورس ۳ هزار تومان مصوب شده است، اما این نرخ برای مسیرهای طولانی متغیر است.

خدادادی گفت: نرخنامه هر ساله بعد از تصویب و ابلاغ به چاپخانه جهت انتشار فرستاده می شود  و پس از آن از تمامی رانندگان می خواهیم تا آن را در روی شیشه جلو جهت اطلاع و دید مسافر نصب کنند.

مدیر سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری کرمان افزود: نرخنامه در همه مسیرها توسط رئیس خط  و نماینده تاکسیرانی به تاکسیرانان ابلاغ می شود و انتظامات هم در دو میدان و معابر اصلی حضور دارند که اگر مشکلی پیش آمد و یا مسافری نسبت به رانندگان شکایتی داشت در لحظه رسیدگی شود.

جذب ۱۰۰ دستگاه خودرو جهت نوسازی ناوگان تاکسیرانی

وی در رابطه با نوسازی ناوگان بیان کرد:در سال گذشته چندین طرح از طرف اتحادیه به سازمان ابلاغ شد که در حال حاضر براساس خودروهایی که به تاکسی اختصاص داده می شود تعداد آنها در سطح کشور کم است.

مدیر سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری کرمان با بیان اینکه  سهمیه ای که  اتحادیه مشخص و به ما ابلاغ کرده است، عنو ان کرد: بالای ۱۰۰ دستگاه در طرح هایی که به ما ابلاغ شده توانستیم جذب کنیم و تمامی کار آن انجام شده و منتظر شرکت ایران خودرو هستیم که  خودرو ها را تحویل دهد تا جایگزین خودروهای فرسوده کنیم.

همچنان پی گیر هستیم که تاکسی ها به سیستم پرداخت الکترونیک مجهز شوند

خدادادی در رابطه با «پرداخت الکترونیکی» نیز بیان کرد: این امر مرتبا توسط اتحادیه در حال پیگیری است اما به واسطه تحریم ها دستگاه هایی که تحویل داده می شود در ازای تقاضا بسیار کم است.

وی در پایان گفت: البته رانندگانی داریم که این دستگاه ها را خریداری  و در داخل خودرو نصب کنند و تسهیلاتی نیز برای آن در نظر گرفته شده است اما شرکت و بانک هایی که ما با آنها تفاهم نامه امضا کردیم دستگاه هایی که در اختیار آنها می باشد کم است اما به هر حال پیگیر هستیم که هر چه سریعتر خودروها را به این سیستم پرداخت الکترونیکی تجهیز کنیم که سبب می شود تا بخشی از مشکلات رانندگان و مسافران حل شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ۳ هزار تومان شورای شهر ابلاغ شد تاکسی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۸۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، شادی مالکی در مورد گلایه برخی شهروندان نسبت به افزایش بیش از ۴۵ درصدی نرخ کرایه در برخی خطوط تاکسیرانی گفت: براساس مصوبه شورای شهر تهران این اجازه داده شده است که به صورت میانگین تا ۴۵ درصد نسبت به افزایش نرخ کرایه در سال جدید اقدام شود.

وی با بیان اینکه در برخی از خطوط به دلیل متناسب سازی نرخ کرایه و ماندگاری راننده در خط افزایش یافت گفت: از ۶ خط تاکسی که در قالب ۵۹ پایانه تاکسی فعالیت می کنند، صرفا در کمتر از ۵ درصد، نرخ کرایه از ۴۵ درصد بیشتر بوده و حتی در بسیاری از خطوط کمتر از ۴۵ درصد رشد نرخ کرایه را داشتیم که دقت داشته باشید که خطوط تاکسی نیاز به تغییرمهندسی و حتی تغییر مد دارند.

مالکی ادامه داد: طراحی سامانه جامع برخط در سازمان تاکسیرانی در حال طراحی است و کلیه رانندگان تاکسی می توانندنسبت به ارائه خدمات اقدام کنندو نظارت هوشمندی نیز بر آنها می شود که به زودی این مهم در سطح شهر محقق می شود.

وی در مورد وضعیت بیمه رانندگان تاکسی با بیان اینکه تاکسی ها سهم ۱۸ درصدی در چرخه حمل ونقل عمومی تهران دارند بگونه ای که روزانه حدود۳ و نیم میلیون مسافر جابجا می کنند گفت: سال گذشته ۲۲ هزار راننده تاکسی تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفتند و حتی در سازمان تمام رانندگان بالای ۷۰ سال سن نیز به ثبت نام شدند چراکه تصورمان بر این بود که ممکن است این افراد به روند ثبت نام و نحوه ثبت نام مطلع نشوند و خودمان راسا آنها را بیمه تکمیلی کردیم.

مالکی ادامه داد: ۱۰ هزار راننده تاکسی در شهر تهران فعال هستند که این رانندگان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی نیستند و ما به صورت جدی در مورد بیمه تامین اجتماعی این رانندگان پیگیر هستیم و امیدواریم از ظرفیت های دولت بهره ببریم تا این مهم محقق شود.

دیگر خبرها

  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان اهوازی است
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان اهوازی
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان است
  • رشد ۳۱ درصدی جابه جایی مسافر با کمک ناوگان مسافربری جاده‌ای کرمان  
  • ◄ بحران رانندگان عمومی جدی شد/ کوچ رانندگان سواری کرایه بین شهری از این شغل
  • توضیح درباره افزایش کرایه‌ها در سال جدید
  • ۱۰ هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • سازمان تاکسیرانی تهران پیگیر بیمه کردن رانندگان تاکسی
  • سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران: ۱۰هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • آغاز فروش اقساطی تاکسی برقی کرمان موتور (+قیمت ، جدول فروش و مشخصات و عکس خودرو)