Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آموزش و پرورش گفت: جایگزینی برای آموزش حضوری دانش آموزان وجود ندارد که بتواند انتظارات سیستم آموزشی را به نحوه مطلوب پوشش دهد و ما نیز با همه توان در راستای کاهش مخاطرات ناشی از آموزش غیرحضوری در ایام کرونا تلاش می‌کنیم.

محسن حاجی میرزایی روز پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، افزود: مخاطرات ناشی از آموزش در ایام کرونا نگران کننده بود که برای حل این مشکل، مدرسه تلویزیونی ایران با سرعت عملیاتی شد و یک هفته بعد از تعطیلی مدارس شروع به کار کرده و به سرعت توسعه یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: وزارت آموزش و پرورش برای داشتن محیطی امن، شبکه شاد را تدوین کرد که از دستاورهای آن متصل کردن شبکه عظیم بزرگترین دستگاه آموزشی کشور و کاربران ان به یکدیگر برای تداوم آموزش است.

وزیر آموزش پرورش ادامه داد: هم اکنون شبکه شاد محیط امن و سالم است و افراد با هویت های معلوم در این شبکه فعال هستند؛ تمام دروس و فعالیت های اخلاقی و قرآنی نیز در این شبکه پیش بینی شده است.

حاجی میرزایی با بیان اینکه شبکه شاد ۷۰ درصد نیازهای آموزش و پرورش را برآورده می‌کند، افزود: بسیار نگران بودیم که دوری از مدرسه موجب ترک تحصیل افراد شود و به مدیران مدرسه دستور پیگیری دادیم تا با خانواده ها ارتباط داشته باشند.

وی ادامه داد: برای بررسی میزان ترک تحصیل، پنج درصد از جمعیت دانش آموزان را ارزیابی کردیم و در این بررسی سه دهم درصد دانش آموزان در شبکه حضور نداشتند که آن را مورد پیگیری قرار دادیم.

وی با بیان اینکه کار مدرسه فقط آموزشی نیست و اجتماعی شدن است، گفت: یک اقدام دیگر در زمینه بررسی وضعیت جسمانی بچه ها انجام و توده بدنی ۱۳ میلیون و ۱۳ هزار دانش آموز ارزیابی شد که ۳۰ درصد در این بررسی چاق بوده یا اضافه وزن داشتند و یا خیلی لاغر بودند که برای بهبود آنان هدف گذاری شد.

وی بیان کرد: اواخر اسفند ۱۳۹۹ دوباره شاخص های ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر دانش آموز اندازه گرفته شد که طبق گزارشات و به طور متوسط بهبود یافته بودند.

وزیر آموزش و پرورش روز پنجشنبه به آذربایجان غربی سفر کرده است؛ او در این سفر برنامه های متنوعی از جمله دیدار با معلمان و دانش اموزان و افتتاح چندین مدرسه را در برنامه دارد./ایرنا


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: آموزش و پرورش دانش آموزان وزیر آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۸۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی هشت پایگاه اعتکاف علمی ویژه دانش آموزان در شهرستان سبزوار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرستان سبزوار گفت: برای ایجاد فضایی آرام برای مطالعه دانش آموزان کنکوری و رفع دغدغه خانواده‌ها و دانش آموزان در روز‌های آغازین سال نو، آموزش و پرورش سبزوار نسبت به راه اندازی هشت پایگاه اعتکاف علمی نوروز ۱۴۰۳، ویژه کنکور و امتحانات نهایی و دو پایگاه کلاس‌های تقویتی و آمادگی امتحانات نهایی ویژه پایه‌های دهم و یازدهم در سطح شهرستان اقدام کردهاست.

بخش ابادی افزود:پایگاه‌های مطالعاتی نوروزی شهرستان سبزوار از ۲۶ اسفندماه لغایت ۱۲ فروردین ماه به مدت ۱۶ روز از ساعت ۷ صبح تا ۲۱ شب با امکانات ویژه و با برنامه‌های جمع بندی و رفع اشکال دروس، کلاس‌های تقویتی، مشاوره‌ای و... در فضایی مطلوب و آرام و با لحاظ نمودن شرایط ماه مبارک رمضان، فعالیت دارند.

وی گفت: همچنین پایگاه‌های کلاس‌های تقویتی و آمادگی امتحانات نهایی نیز در ایام نوروز برای ارتقای کیفیت آموزشی فعالیت دارند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرستان سبزوار افزود: هدف از برپایی پایگاه‌های اعتکاف نوروزی، علاوه بر برگزاری کلاس‌های جمع بندی دروس مطالعه شده، افزایش خودباوری، انگیزه و اعتماد به نفس، مشاوره درسی و تشخیص نقاط قوت و ضعف و استفاده حداکثری از زمان طلایی در تعطیلات نوروز می‌باشد.

بخش ابادی گفت: پایگاه‌های مطالعاتی اعتکاف علمی نوروزی ۱۴۰۳ شهرستان سبزوار، جمعیتی در حدود ۵۰۰ دانش آموز از شهرستان سبزوار و تعدادی دانش آموز مهمان از سایر نواحی و شهرستان‌ها را تحت پوشش قرار داده اند.

دیگر خبرها

  • سیستان و بلوچستان منبع ظرفیت‌های فراوانی در حوزه اقتصادی و گردشگری است
  • باید در حوزه آموزش‌های ناب تربیتی تمرکز شود
  • اعلام نتایج «پویش مهر» از اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نتایج پویش مهر از اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام می‌شود/ ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • ساده‌زیستی در میان دانش‌آموزان استان قزوین ترویج شود
  • اجرای پویش ملی در پناه خدا ویژه دانش آموزان در ایام نوروز و ماه رمضان
  • تمرین‌های تمرکزی باید جایگزین تمرین‌های عادی شود
  • راه اندازی هشت پایگاه اعتکاف علمی ویژه دانش آموزان در شهرستان سبزوار
  • ارتقای کیفیت آموزش در مدارس دولتی، اولویت دولت و آموزش و پرورش