Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- شهید مدافع سلامت محمدرضا عزیزی تا آخرین لحظات جبهه ایثار و مقابله با کرونا را رها نکرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  کرمانشاه، برخی آدم‌ها با دیگران متفاوت هستند و همین تفاوت‌ها از آن‌ها آدم‌هایی خاص می‌سازد؛ آدم‌هایی که حتی پس از شهادت هم زنده هستند و تاریخ به دنبال شناساندن آنها به نسل‌های بعدی است و ابعاد زندگی‌شان آنقدر گسترده است که هر بار اقدام به تحقیق می‌کنی چیزهای تازه‌ای دستگیرت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمونه این آدم‌ها شهدای مدافع سلامت هستند، آنها که شجاعانه برای دفاع از جان بیماران و حفظ سلامت شهروندان راهی بیمارستان‌ها شدند و تا پای جان برای ریشه‌کن کردن ویروس منحوس کرونا مبارزه کردند. نمی‌دانم شهدای مدافع سلامت فکر و عقیده‌شان چه بود، نمی‌دانم چگونه تربیت شدند و در چه راهی قدم گذاشتند که این‌گونه ایثار کردند و هر بار با فداکاری ما را حیرت زده کردند.

برای همین است که جوانان و نوجوانان ما خواهان شناخت بیشتر زندگی این شهدا هستند. شهدای مدافع سلامت جزو معدود افراد معروفی هستند که هرچقدر در مورد آنها مطالعه کنیم باز هم به ابعادی می‌رسیم که نمی‌دانستیم.

یکی از این شهدای مدافع سلامت که محبوب است و مردم او را خوب می‌شناسند شهید محمدرضا عزیزی است. در 18 مهر ماه 99 مدافع سلامت محمدرضا عزیزی کارشناس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه به شهادت رسید.

پیکر این شهید پس از برگزاری مراسم با شکوه تشییع و وداع همکارانش، در گلزار شهدای احمد بن اسحاق سرپل‌ذهاب به خاک سپرده شد.

با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا در موج چهارم و به منظور بزرگداشت شهادت این شهید مدافع سلامت به بخشی از زندگی‌نامه او و چگونگی شهادتش از زبان همسرش می‌پردازیم.

آرزو حوریان، همسر شهید مدافع سلامت محمدرضا عزیزی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در ایران شهید عزیزی علی‌رغم سال‌ها خدمت در حوزه بهداشت باز هم پا به عرصه جهاد گذاشته در مسیر دفاع از سلامت مردم به شهادت رسید.

وی با بیان اینکه تمام هدفش خدمت به مردم و نظام بود گفت: وقتی مدافعانی را می‌دید برای حفظ حرم اهل بیت(ع) راهی سوریه می‌شوند به آنها غبطه می‌خورد و می‌گفت آرزو دارم مدافع حرم شوم و در این راه به شهادت برسم.

حوریان افزود: شهید می‌دانست همسر، دو دخترش در این دوران سخت به وی احتیاج دارند اما یاری رساندن به هم وطنانش را مهم‌ترین وظیفه اش قرار داد.

گفت‌وگوی تسنیم با همسر شهید مدافع سلامت / "شهید سمیعی" مدافع واقعی خدمت به مردم بودروایتی از 27 سال خدمت خالصانه شهید مدافع سلامت کرمانشاه/ شهید نوروزی ‌یک ساعت هم برای خدمت به مردم از دست ندادگفت‌وگوی تسنیم با پدر شهید مدافع سلامت فریبا بهرام‌ نژاد / پرستاری که عاشق خدمت ‌و شیفته شهادت ‌بود

همسر شهید مدافع سلامت با اشاره به اینکه مهم‌ترین خصوصیات اخلاقی همسرم این بود که او فردی بسیار خوش‌اخلاق، مهربان، مومن، دلسوز، خوب، فداکار، ایثارگر و متدین بود بیان کرد: محمدرضا جانش را برای بیماران داد و برای رفتن به سوریه عاجزانه درخواست می‌کرد به وی اجازه رفتن دهم اما زمانی که خواست به سوریه برود از رفتنش ناراضی بودم چون دخترم تازه دوران نقاهت شیمی درمانی خود را می‌گذراند و به وی گفتم که راضی نیستم زیرا با رفتن همسرم واقعا شرایط زندگی با وجود داشتن دختر مریضم بر ما سخت می‌شد و همسرم عشق فراوانی به دخترانش داشت و با آنها بسیار خوب رفتار می‌کرد.

وی افزود: در بیمارستان‌ها از جانش برای خدمت به بیماران مایه می‌گذاشت و عشق به اهل بیت علیهم السلام و ولایت داشت.

وی عنوان کرد: همواره دلسوزی برای خدمت به محرومان را سرلوحه زندگی خودش قرار می‌داد و هیچگاه برای پول کار نکرد و مهمترین هدفش این بود که مشکل یک نفر حل شود.

حوریان با اشاره به اینکه شهید خود را فدای سلامتی همه بیماران کرد و دغدغه فکری ایشان همه بود به غیر از خودش گفت: در مورد نحوه شهادتش باید بگویم که حال و روز شهید زمانی که به بیماری کرونا مبتلا شد و در بیمارستان بستری شد روز به روز وخیم‌تر شد و تمام پزشک‌های بیمارستان از بهبود همسرم قطع امید کرده بودند زیرا روز به روز اکسیژن خونش کاهش پیدا می‌کرد و در بیهوشی کامل به سر می‌برد.

وی با اشاره به اینکه ایشان در مراکز غربالگری بیماران کرونایی به بیماری کرونا مبتلا شده بود اظهار کرد: شهید تا لحظه آخر عمر خود همواره شکر خدا را به جا می‌آورد و سعی می‌کرد که از همه در زمان بیماری دوری بگیرد تا شخصی به این بیماری مبتلا نشود.

همسر شهید مدافع سلامت با بیان اینکه به خدا قسم 21 سال با شوهرم زندگی کردم و شاهدیم که همسرم یک روز نماز و روزه قضا ندارد و همواره نماز خودش را اول وقت می‌خواند بیان کرد: ایشان بسیار فرد باوجدانی بود و همواره می‌گفت که دنیا ارزش ندارد و همه ما متعلق به آخرت هستیم و دنیا یک ملعبه است و زندگی واقعی در آن دنیا ست و به اهل بیت علیهم السلام ارادت واقعی داشت و همواره زندگی پیامبران و ائمه اطهار را مثال می‌زد که باید همه از آن الگوبرداری کنند.

وی در پایان گفت: نزدیک به 6 ماه است که از شهادت همسرم می‌گذرد، اما من هنوز باور نکرده‌ام که او از میان ما رفته است و داغدار او هستم و از مردم خواهش میکنم که دیگر نگذارند خانواده دیگر داغدار شوند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و در منزل بمانند.

انتهای پیام/833/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا همسر شهید مدافع سلامت شهدای مدافع سلامت محمدرضا عزیزی آدم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۸۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای حفظ سلامتی روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از یورونیوز، تخم‌مرغ که در بسیاری از یخچال‌های خانگی جز اصلی تغذیه روزانه محسوب می‌شود، چیزی فراتر از یک گزینه همه‌کاره و خوشمزه است. تحقیقات اخیر دلایل متعددی را برای گنجاندن دو تخم مرغ در رژیم غذایی روزانه نشان می‌دهد.

تخم مرغ بسیار فراتر از یک غذا است و سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری است. تحقیقات دانشمندان از مزایای مصرف روزانه دو تخم‌مرغ می‌گوید.

سلامت چشم
تخم مرغ حاوی آنتی اکسیدان های قوی مانند لوتئین و زآگزانتین است که برای حفظ سلامت چشم بسیار حیاتی هستند. این آنتی اکسیدان‌ها در ماکولا، بخشی از چشم که مسئول بینایی مرکزی است، متمرکز شده‌اند.

دانشمندان در تحقیقی که در یک مجله علمی آمریکایی به نام «بایگانی‌های چشم‌پزشکی» منتشر شد، مقدار مناسب تخم مرغ مورد نیاز برای محافظت از چشمان را بررسی کردند.

در این مطالعه بررسی شد که آیا مصرف تخم مرغ کافی می تواند از بیماری «تباهی لکه‌زرد» که منجر به کوری یا انحطاط چشم می‌شود، جلوگیری کند.

در نهایت این مطالعه نشان داد که خطر ابتلا به این عارضه در بین افرادی که به مدت دو سال و به صورت روزانه دو عدد تخم مرغ مصرف می کردند، ۴۴ درصد کمتر است.

بهترین دمنوشی که موجب جلوگیری از اضافه وزن می‌شود

سوپرغذای تقویت‌کننده مغز
یکی از مزایای برجسته مصرف دو عدد تخم مرغ در روز، تاثیر مثبت آن بر سلامت مغز است. تخم مرغ منبعی غنی از کولین است که یک ماده مغذی حیاتی برای رشد و عملکرد مغز است.

در مطالعه ای که در مجله «عصب‌زیست‌شناسی یادگیری و حافظه» منتشر شد، شرکت کنندگانی که روزانه دو عدد تخم مرغ در طول چهار هفته خوردند، بهبود قابل توجهی در سطح حافظه و تمرکزخود نشان دادند.

مدیریت طبیعی وزن
تخم مرغ همچنین منبع بسیار خوبی از پروتئین‌های با کیفیت بالا و چربی‌های سالم است.

مطالعات نشان می دهد که شروع روز با تخم مرغ می تواند منجر به مصرف کالری کمتر در طول روز در مقایسه با جایگزین‌های غنی از کربوهیدرات مانند غلات صبحانه شود. این موضوع می تواند یک استراتژی مفید برای کسانی باشد که به دنبال مدیریت موثر وزن خود هستند.

روزی چند عدد تخم‌مرغ می‌توان خورد؟ متخصصان تغذیه پاسخ می‌دهند
علاوه بر این، تخم مرغ حاوی انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است که به جلوگیری از بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی و برخی سرطان‌ها کمک می‌کند.

بنابراین بهتر است که در هر صبحانه جا را برای خوردن دو تخم مرغ باز کنید تا بهتر ببینید و بهتر فکر کنید و از چاقی و بیماری‌ها در امان بمانید.

کد خبر 846840 برچسب‌ها سلامت خبر مهم تخم مرغ تغذیه

دیگر خبرها

  • برای حفظ سلامتی روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم؟
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت
  • صحبت‌های پدر سردار شهید خرازی درباره سرلشکر شهید زاهدی + فیلم
  • توزیع ۶۰ بسته‌ معیشتی در رشت
  • توزیع بسته‌های معیشتی
  • بیانیۀ جمعی از شاعران و نویسندگان تبریز درباره شهادت مدافع حرم حاج طالع یوسف‌اف در باکو
  • هفته سلامت فرصتی برای پاس داشتن سلامتی
  • ۱۴ سال پرستاری از جانبازی که بی‌نام و نشان بود
  • شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود
  • همایش سلامتی را قدم بزن در زارچ