Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- با توجه به تغییر وضعیت رنگ‌بندی کرونایی اعمال محدودیت‌های ترافیکی، اصناف، ادارات و فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی در استان کرمان آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، با تغییر وضعیت رنگ‌بندی کرونایی استان کرمان هشت شهرستان کرمان، رفسنجان، سیرجان، بم، بافت، کوهبنان، شهربابک و زرند در وضعیت قرمز، هفت شهرستان انار، بردسیر، نرماشیر، رودبار جنوب، جیرفت، عنبرآباد و منوجان در وضعیت نارنجی و هشت شهرستان ارزوئیه، رابر، راور، فاریاب، کهنوج، ریگان، قلعه گنج و فهرج  در وضعیت زرد قرار گرفته و به تبع آن اعمال محدودیت‌‌هایی در حوزه‌های مختلف از صبح امروز در نقاط مختلف استان کرمان آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمید شمس‌الدینی مدیرکل امنیتی، اجتماعی و انتظامی استان کرمان با اشاره به رنگ‌بندی جدیدی که از روز گذشته در سراسر کشور اعلام شد و شاهد تغییر رنگ‌بندی‌های کرونایی در استان کرمان نیز بودیم اظهار داشت: در حال حاضر از 23 شهرستان استان هشت شهرستان در وضعیت قرمز، هفت شهرستان در وضعیت نارنجی و هشت شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند و متاسفانه هیچ شهرستانی در رنگ‌بندی جدید در وضعیت آبی نداریم.

وی ادامه داد: به تبع رنگ‌بندی جدیدی که انجام شده در شهرستان‌های قرمز و نارنجی محدودیت‌هایی در بخش‌های مختلف اعمال می‌شود که این محدودیت‌ها در بخش‌های کارگری و کارمندی، اصناف و فعالیت‌های تجاری، فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و محدودیت‌های ترافیکی و تردد خودروها است.

مدیرکل امنیتی، اجتماعی و انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه محدودیت‌های ورود به شهرهای قرمز و نارنجی از صبح امروز در استان آغاز شده است ادامه داد: بر این اساس ورود به شهرهای قرمز و نارنجی برای پلاک‌های غیر بومی و ورود خودروهایی با پلاک شهرهای قرمز و نارنجی به سایر شهرها ممنوع بوده و اعمال قانون می‌شوند.

وی با بیان اینکه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد کرونا روز گشته با حضور اعضا تشکیل شده و هماهنگی‌های لازم در این حوزه انجام شده است گفت: مردم ما تا کنون همکاری خوبی داشتند و انتظار داریم شرایط و وضعیت موجود را هم تحمل کنند تا این موج خطرناکی را که بخش عمده‌ای از کشور و استان را فرا گرفته پشت سر بگذاریم.

شمس‌الدینی افزود: سلامتی مردم خط قرمز همه مسئولان است و امیدواریم هر چه سریع‌تر و با کمترین تلفات به مرحله ثبات برسیم و خانواده‌های کمتری عزادار شوند.

حجت‌الاسلام سیدمحمد جعفری مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کرمان نیز با اشاره به آخرین وضعیت رنگ‌بندی کرونایی در استان کرمان اظهار داشت: با هماهنگی با شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و با محوریت نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان و در ادامه همکاری و هماهنگی با ستاد ملی و استانی مقابله با ویروس کرونا نماز جمعه این هفته استان در برخی از مناطق برگزار نمی‌شود.

وی افزود: نماز جمعه این هفته در شهرهای کرمان، رفسنجان، سیرجان، شهربابک، انار، بافت، بردسیر، نگار، کشکوئیه، صفائیه، بهرمان، پاریز، راین، ماهان، محی‌آباد، چترود، باغین، جوپار، کاظم‌آباد، اختیارآباد، بم، زرند، جیرفت، کوهبنان، نرماشیر، بروات، پابدانا و یزدان‌آباد برگزار نمی‌شود.

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کرمان گفت: در سایر مناطق استان کرمان با رعایت اصول و مقررات بهداشتی و فاصله اجتماعی نمازجمعه برگزار و اقامه خواهد شد.

محدودیت‌های کرونایی از فردا در استان کرمان اعمال می‌شوداستاندار کرمان: وضعیت موجود مرگ و میرهای کرونایی قابل پیش بینی بودتمام بیمارستان‌های استان کرمان در آماده باش قرار دارند

به گزارش تسنیم، براساس آخرین مصوبات ستاد کرونای استان کرمان از امروز فقط گروه شغلی یک در شرایط قرمز می‌توانند فعالیت داشته باشند و فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی و اجتماعی در این شهرها تعطیل است.

پلاک‌های شخصی غیربومی نمی‌توانند به شهرستان‌های قرمز و نارنجی ورود کرده و منع تردد شبانه از ساعت 22 تا 3 بامداد در تمام مناطق استان ادامه دارد و  ورود خودروهای شخصی ممنوع به شهرهای قرمز هر 24 ساعت یک میلیون تومان و شهرهای نارنجی 500 هزار تومان جریمه دارد و برای منع تردد شبانه 200 هزار تومان جریمه در نظر گرفته شده است.

در شرایط نارنجی دورکاری کارمندان در ادارات ضروری یک سوم و دیگر ادارات یک دوم  و فقط فعالیت گروه‌های شغلی یک و دو امکان‌پذیر است و فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی و اجتماعی نیز در مناطق نارنجی ممنوع است.

در شهرستان‌های زرد، وضعیت کاری کارمندان در ادارات ضروری به صورت کامل و دیگر ادارات یک سوم دورکاری است و فقط مشاغل گروه چهار در این شهرها تعطیل خواهند بود.

مسائل آموزشی نیز فقط حضور پایه‌های اول و دوم دروس کارگاهی در مدارس به صورت اختیاری و با 10 نفر می‌تواند اعمال شود و برگزاری آیین‌های فرهنگی اجتماعی و نمازهای جماعت یومیه با ظرفیت 50 درصد و تردد‌ها در این مناطق زرد بلامانع است.

به گزارش تسنیم؛ با توجه به اعلام ستاد کرونای استان استمرار محدودیت‌ها بستگی به رنگ‌بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دارد.

انتهای پیام/511/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا استان کرمان ویروس کرونا استان کرمان قرمز و نارنجی استان کرمان شهرهای قرمز هشت شهرستان محدودیت ها رنگ بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۸۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس شرق کرمان چهارشنبه غیرحضوری شد

 بنا بر اعلام ستاد مدیریت بحران شهرستان های شرقی استان کرمان از پنج شهرستان شرقی چهار شهرستان نرماشیر، فهرج، ریگان و گُنبکی با توجه به تداوم بارش ها و آب گرفتگی معابر، مدارس تمام مقاطع تحصیلی چهارشنبه تعطیل است.
به گفته فرمانداران شهرستان های شرقی استان کرمان تعطیلی مدارس به جهت حفظ سلامتی دانش آموزان بوده و کلاس های درس به صورت غیرحضوری پیگیری می شود.

به گزارش ایرنا،لازم به ذکر است از پنج شهرستان شرقی استان کرمان، فرماندار شهرستان بم هنوز تصمیمی برای تعطیلی مدارس در روز چهارشنبه اتخاذ نکرده است.

به گزارش ایرنا، هواشناسی کرمان با پیش‌بینی بارش شدید باران در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه این هفته ضمن اعلام هشدار قرمز از احتمال وقوع سیل در برخی مناطق استان خبر داده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مدارس شرق کرمان چهارشنبه غیرحضوری شد
  • شاخص کیفی ۲۱ شهر سالم و پاک است / هوای قزوین و شهرکرد بر مدار قرمز و نارنجی
  • تشریح ابعاد لایحه تعطیلی پنج‌شنبه‌ها | این تعطیلی در چه صورتی لازم‌الاجراست؟
  • تشریح ابعاد لایحه تعطیلی پنج‌شنبه‌ها
  • تعطیلی مدارس جیرفت و قلعه گنج به دلیل هشدار قرمز هواشناسی
  • تعطیلی مدارس شهرستان جیرفت فردا و پس فردا
  • دلیل مجلس برای تعطیل شدن پنج شنبه به جای شنبه، عدم همراهی با یهودیان بود!
  • صدور هشدار هواشناسی نارنجی و قرمز در نقاط مختلف کرمان
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها یا شنبه‌ها؛ آخر هفته ایرانی‌ها چگونه تغییر می‌کند؟
  • پیام های کاهش شرکت در نماز جمعه حجت الاسلام صدیقی