Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-25@19:52:40 GMT

جلوگیری از تغییر کاربری‌۲۳۲ هکتار در سال ۹۹

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۱۹۰۵۸

جلوگیری از تغییر کاربری‌۲۳۲ هکتار در سال ۹۹

دادستان مشهد در تشریح گزارش اقدام‌های شورای حفظ حقوق بیت‌المال در سال ۱۳۹۹ به قدس گفت: بررسی آمارها در سال گذشته نشان می‌دهد ۶۳ هکتار از اراضی ملی و دولتی رفع تصرف و ۸۹۹ مورد رفع تصرف کاربری هم انجام شده است.

قاضی درودی بیان کرد: از ابتدای سال ۱۳۹۹ تاکنون با وجود شیوع ویروس کرونا چهار جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی و منابع طبیعی استان خراسان‌رضوی در تاریخ‌های ۳۰/۰۲/۱۳۹۹ و ۱۲/۰۶/۱۳۹۹ و ۲۲/۰۸/۱۳۹۹ و ۰۶/۱۲/۱۳۹۹ برگزار شد که این جلسات مصوباتی هم در پی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین تصمیم‌هایی که گرفته شده  تعیین شعب تخصصی برای رسیدگی به دعاوی و شکایات مربوط در دادسرای شهرستان‌ها بود.

از سوی دیگر دبیرخانه شورای حفظ حقوق بیت‌المال خراسان‌رضوی هم تشکیل شد که دادیار حوزه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان به عنوان رئیس این دبیرخانه در امور اراضی و منابع طبیعی استان منصوب و در خصوص کمیته‌های فرعی ذیل شورای استانی، بازپرس یکی از شعبات تخصصی در دادسرای ناحیه دو مشهد به عنوان رئیس کمیته بررسی‌های حقوقی قضایی شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی و منابع طبیعی استان خراسان‌رضوی نیز موضوع‌ها را در دست پیگیری قرار داد.دادستان مشهد ادامه داد: از سوی دیگر مدیرکل اطلاعات استان نیز به عنوان رئیس کمیته شناسایی، حفاظت و پیشگیری شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی و منابع طبیعی استان، همکاری‌های قابل تقدیری را صورت داد.

در شهرستان‌های فریمان، کاشمر، بجستان، گناباد، نیشابور، چناران، گلبهار، قوچان، طرقبه شاندیز، تربت‌جام، سبزوار و تربت‌حیدریه هم این شورا به صورت مستمر پیگیر موضوع‌های مربوط بود.

نظارت بر ۵۵ نقطه از اراضی خارج از حریم مشهد

دادستان مرکز استان بیان کرد: در مدت یک سال گذشته گشت‌های متعددی با هماهنگی رئیس دبیرخانه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی و منابع طبیعی استان در

۵۵ نقطه از اراضی خارج از حریم مشهد مقدس انجام شد  که خروجی آن اقدام‌های میدانی منجر به شناسایی تخلفات و تصرفات، برداشت و ثبت نقاط جغرافیایی و تشکیل پرونده در رابطه با نوع تخلف، صدور اخطار کتبی و اعلام اخطار به صورت دیوارنویسی بود.

 همچنین اجرای عملیات مربوط به اعمال تبصره ۲

ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زارعی و باغ، جلوگیری از تصرف عدوانی اراضی ملی و منابع طبیعی و اراضی دولتی و تصرفات حریم و بستر دریاچه، رودخانه، مسیل، چشمه‌ها و قنوات و نیز جلوگیری از تخریب محیط زیست و آلوده ساختن آن، اجرای ماده ۳ قانون توزیع عادلانه آب، تعطیلی و پلمب دفاتر املاک غیرمجاز، تعطیلی و جلوگیری از هرگونه فعالیت معادن غیرمجاز در محدوده ارتفاعات جنوب مشهد و حفظ اراضی موقوفه و جلوگیری از تصرف عدوانی و تغییرکاربری غیرمجاز آن نیز از دیگر اقدام‌های صورت گرفته در سال ۹۹ بود .

رفع تصرف از ۶۳ هکتار اراضی ملی

دادستان عمومی و انقلاب مشهد گفت: در مسیر انجام وظیفه شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان در سال گذشته ۵هزارو ۶۸۸ نفر ساعت نیرو به کار گرفته شد و ۲هزارو ۱۶۶ خودرو و ادوات مورد نیاز در عملیات‌های مختلف مورد استفاده قرار گرفت.

در این میان بیش از ۲۳۲ هکتار قلع و قمع تغییرکاربری غیرمجاز انجام و بیش از ۱۰ مخزن ذخیره آب غیرمجاز جمع‌آوری شد.

بررسی آمارها نشان می‌دهد ۶۳ هکتار از اراضی ملی و دولتی رفع تصرف و ۸۹۹ مورد رفع تصرف کاربری هم انجام شد.

این مقام قضایی بیان کرد: با توجه به ماده ۴۷ قانون آیین دادرسی کیفری و دستورالعمل نحوه پذیرش مستقیم شکایات مردم توسط دادسراها و دادگاه‌ها و ضابطین، مورد تأکید ریاست قوه قضائیه، کشیک دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان در دو بخش کشیک مرکزی و کشیک اجرای احکام کیفری به ارائه خدمات مورد نیاز پرداخت.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تغییر کاربری مشهد دادستان شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی استان اراضی ملی رفع تصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۹۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از هزار و ۲۰۰ سندمالکیت‌زراعی در اشنویه صادر شد

سیدعلی ترابی فرماندار اشنویه در نشست شورای حفاظت از حقوق بیت‌المال با موضوع تثبیت اراضی‌کشاورزی، گفت: پارسال هزار و ۲۴۰ سندمالکیت‌زراعی در این شهرستان صادر شده است.

وی افزود: در این مدت ۳ هزار و ۷۸ پرونده ثبت و ۲ هزار و ۱۵۰ رأی هیئت قانون صادر شده که منجر به صدور هزار و ۲۴۰ سندمالکیت شده است.

ترابی بر اهمیت و اولویت صدور اسناد اراضی‌کشاورزی تأکید کرد و تعامل بیشتر اداره‌های جهادکشاورزی و ثبت شهرستان را برای تسریع در فرآیند صدور اسناد خواستار شد.

وی با اشاره به رفع موانع سنددارکردن اراضی‌کشاورزی به‌منظور ترغیب و تشویق کشاورزان برای دریافت سندرسمی، به تسریع در تشکیل پرونده، حذف هزینه‌های زائد و تسریع در پاسخ به استعلامات معموله تأکید نمود.

اقبال‌جو دادستان عمومی و انقلاب اشنویه هم در این جلسه توجه به حقوق‌بیت‌المال را از اولویت‌های اساسی عنوان کرد و گفت: باید مدیران و مسئولان از حقوق‌بیت‌المال صیانت کنند.

در این جلسه بخشداران مرکزی و نالوس، رؤسای جهادکشاورزی، ثبت اسناد و شورا‌های اسلامی و دهیاران نیز گزارشی از اقدامات صورت گرفته و موانع و مشکلات موجود در فرآیندکاری صدور اسنادکشاورزی را مطرح کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • بازگشت ۵۰ هکتار از اراضی ساوجبلاغ به بیت‌المال
  • جلوگیری از تغییر کاربری و ویلاسازی غیرمجاز در ۵۰ هکتار از اراضی ملی
  • بازگشت ۵۰ هکتار از اراضی ملی ساوجبلاغ به بیت‌المال
  • بازگشت ۵۰ هکتار از اراضی ملی ساوجبلاغ به ارزش ۲هزار میلیارد تومان به بیت المال
  • رفع تصرف ۱۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • بیش از هزار و ۲۰۰ سندمالکیت‌زراعی در اشنویه صادر شد
  • آزادسازی ۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی گرگان
  • اصلاح سند سد «دز» در راستای حفظ حقوق بیت‌المال
  • جلوگیری از ۲۱۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی لرستان
  • ۳۹۵ هکتار اراضی کشاورزی در آذربایجان شرقی واگذار شد