Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@09:52:17 GMT

بازار میوه و تره‌بار رونق لازم را ندارد

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۱۹۱۵۷

بازار میوه و تره‌بار رونق لازم را ندارد

عباس رحمانی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان با بیان اینکه بازار میوه و تره‌بار رونق چندانی ندارد، اظهار کرد: هیچ‌گونه کمبودی در عرضه میوه وجود ندارد اما مردم پشتوانه مالی ندارند تا بتوانند خرید کنند.

رئیس اتحادیه صنفی میوه و تره‌بار کاشان با اشاره به اینکه میوه گران نیست اما مردم امکان خرید ندارند، افزود: میوه در میدان مانده است، مردم نمی‌توانند خرید کنند و قدرت خرید مردم نسبت به سال گذشته نزول کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه وقتی مردم میوه خریداری نکنند یک نوع سرطان اقتصادی رخ می‌دهد، گفت: کرایه‌ها گران، هزینه‌ها سنگین و مردم درآمد اقتصادی ندارند.

رحمانی‌پور گفت: کاهش قدرت خرید مردم نقش مؤثری در این موضوع داشته است به‌ طوری‌که می‌توان گفت قدرت خرید مردم به طور جدی کاهش داشته است.

وی، از فراوانی میوه در میدان میوه و تره‌بار و نبود مشتری برای خرید خبر داد و گفت: قیمت میوه با توجه به افزایش تولید مناسب است اما قدرت خرید مردم پایین آمده است.

انتهای پیام/۶۳۱۰۸/ص۱۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: میوه سرطان کاشان رئیس اتحادیه قدرت خرید مردم میوه و تره بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۹۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی گندم به ۵۵۶ هزار تن رسید

سهراب سهرابی، مجری طرح گندم  در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اولین برداشت خوشه های گندم از ۷ فروردین در استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان آغاز شد و در ادامه مناطق معتدل و سرد کشور هم اضافه خواهند شد.

به گفته او، بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۵۵۶ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل  ۱۰۰ هزار تن بدلیل برداشت زودهنگام ناشی از شرایط اقلیمی رشد داشته است.

سهرابی با بیان اینکه خوزستان با ۳۷۰ هزار تن بالاترین میزان خرید را به خود اختصاص داده است، افزود: بنابر ابلاغ دستور العمل خرید تضمینی گندم به تمام استان ها، ۱۱۵۰ مرکز در مناطق مختلف آماده خرید گندم هستند و ۲۱ هزار دستگاه کمباین آماده برداشت هستند.

مجری طرح گندم ادامه ادامه داد: برآوردها حاکی از آن است که تولید گندم به ۱۳.۵ میلیون تن برسد که حداقل ۱۰.۵ میلیون تن خرید تضمینی خواهیم داشت.

به گفته او، اولین برداشت ها در فروردین آغاز و تا شهریور ادامه دارد و همواره مقدمات لازم سامانه خرید تضمینی بازر‌گانی دولتی، اطلاعات کشاورزان درج می شود و در ادامه مقدمات پیگیری وجوه کشاورزان در حال انجام است.

سهرابی گفت: با اتخاذ برنامه ریزی مناسب و حمایت های لازم از کشاورزان و فراهم شدن مقدمات لازم، امکان خودکفایی گندم فراهم است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • مردم گوشت نمی‌خریدند، حالا شیر و ماست هم نمی‌خرند؛ چرا؟
  • خرید تضمینی گندم به ۵۵۶ هزار تن رسید
  • قیمت برنج ایرانی و خارجی در میادین تره بار
  • روابط عمومی؛عامل کلیدی در رونق کسب و کار‌ها
  • واکنش شهردار تهران به واگذاری فروشگاه شهروند به بخش خصوصی
  • واکنش زاکانی به واگذاری فروشگاه شهروند به بخش خصوصی
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • اجرای قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز،مسکن،خودرو و طلا موثر است/مصوبه مجلس به رونق بورس کمک می کند
  • نحوه خرید آنلاین از میادین میوه و تره بار شهرداری تشریح شد | امکان بازگرداندن میوه و سبزیجات بی کیفیت
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول