Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@15:27:56 GMT

۷ ماه است از سپاه استعفا داده‌ام/ تابع شورای نگهبان هستم

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۱۹۴۷۸

۷ ماه است از سپاه استعفا داده‌ام/ تابع شورای نگهبان هستم

اسماعیل کوثری در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص مسائل مطرح شده پیرامون منع قانونی او از نام‌نویسی در اولین انتخابات میان دوره‌ای مجلس، گفت: من در سال ۸۶ رسماً از نیروهای مسلح بازنشسته شدم و بعد از آن در انتخابات شرکت و در دوره های هشتم و نهم، وارد مجلس شورای اسلامی  شدم. 

وی افزود: بعد از دو دوره نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و بعد از پایان دوره نهم مجلس به درخواست مسئولان سپاه در تاریخ ۹۵/۳/۷ با تمام شدن مجلس، بعد از سه ماه بنابه نیازشان دوباره برگشتم و تا تیر ماه سال ۹۹ در قرارگاه ثارالله مشغول فعالیت بودم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور سابق فرمانده کل سپاه  خاطر نشان کرد: بعد از پایان مسئولیت در قرارگاه ثارالله سپاه مدتی به عنوان مشاور فرمانده کل سپاه بودم اما از شهریورماه دیگر در سپاه مشغول نیستم بنابراین فعالیت من در سپاه تقریباً هفت ماه قبل از نام‌نویسی در انتخابات بوده و مسئولیتی هم نداشتم.

کوثری با بیان اینکه درست است که مدتی مشاور فرمانده کل سپاه بودم اما مشاور بودن مسئولیت محسوب نمی‌شود،اظهار داشت: ۷ ماه هست که دیگر فعالیتی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ندارم، اما در هر صورت تابع قانون هستیم و شورای نگهبان هر تصمیمی بگیرد مطیع آن هستم. 

وی با تاکید بر اینکه دستگاه های متصدی باید صلاحیت افراد برای شرکت در انتخابات را تایید کنند ، افزود: در اصل، وکلا و فقها هستند که قانون را تشخیص می‌دهند و این‌طور نیست که کسی که حتی از الفبای قانون هم مطلع نیست بخواهد اظهارنظر کند.

وی در پایان گفت: هر تشخیصی که شورای نگهبان و وزارت کشور بدهند من تابع آن هستم.

کد خبر 5184274 هادی رضایی

منبع: مهر

کلیدواژه: اسماعیل کوثری انتخابات 1400 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مجلس یازدهم مجلس شورای اسلامی صحن مجلس برجام اسحاق جهانگیری هیئت دولت محمد باقر قالیباف محمد جواد ظریف حجت الاسلام حسن روحانی محمدجواد ظریف انتخابات 1400 وزارت امور خارجه سید عباس عراقچی سعید خطیب زاده ایالات متحده امریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۹۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تابع قانون اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران، درباره ادعای رافائل گروسی رییس سازمان بین المللی انرژی اتمی مبنی بر اینکه برنامه هسته‌ای ایران ابهام دارد، گفت: گزارش‌هایی که آقای گروسی یا مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به شورای حکام یا شورای امنیت سازمان ملل ارائه می‌دهد، دارای دو بخش است. بخش نخست درباره برجام و بخش دیگر آن به پادمان و ان پی تی مربوط است.

وی افزود: در بخش پادمان و ان پی تی، روابط خوبی بین ایران و آژانس برقرار است. در این بخش نصب دوربین‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی و نظارت و دائم آنها در حال انجام است و دانش اطلاعاتی آنها نسبت به عملکرد ما همیشه به روز است.

رییس سازمان انرژی اتمی اظهار کرد: ۱۲۰ بازرس تأیید شده برای مسائل هسته‌ای کشور وجود دارد که برخی در ایران مستقر بوده و برخی در رفت و آمد هستند و بر حسب موضوع و برنامه توافقی به صورت منظم یا سرزده از تأسیسات هسته‌ای کشور بازدید می‌کنند.

وی با اشاره به بیانیه توافقی اسفندماه سال گذشته میان گروسی و سازمان انرژی اتمی، مبنی بر توجه ایران به ان پی تی و پادمان خاطر نشان کرد: ایران هر گونه فعالیت هسته‌ای که تعامل بین ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی را خدشه دار کند، نمی‌پذیرد.

وی در خصوص برجام گفت: در بخش برجام تابع قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها هستیم و فعالیت هسته‌ای ایران در قانون اقدام راهبردی در چهارچوب پادمان است.

کد خبر 6080305

دیگر خبرها

  • آمادگی استان اردبیل برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • ۲۲ روز مانده تا تعیین تکلیف ۴۵ کرسی باقیمانده مجلس دوازدهم /انتخابات مرحله دوم در کدام حوزه ها الکترونیکی است؟
  • رییس کمیسیون حقوقی مجلس: ایرادات لایحه حجاب را برطرف کردیم، ببینیم شورای نگهبان چه کار می‌کند/ طرح نور نیروی انتظامی جدا از قانون مجلس است
  • مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است
  • اسامی منتخبان زن مجلس دوازدهم/ رقابت ۷ خانم در دور دوم
  • تابع قانون اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها هستیم
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟
  • جنگ لیست‌ها در مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم
  • صدور اعتبار نامه نمایندگان منتخب تهران در مجلس دوازدهم
  • آقاتهرانی: انشالله شورای نگهبان فردا لایحه عفاف و حجاب را تایید کند