Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@15:55:17 GMT

اصفهان به ۲ هفته تعطیلی نیاز دارد

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۱۹۸۴۱

اصفهان به ۲ هفته تعطیلی نیاز دارد

آرش نجیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: آمار ابتلا و بستری بیماران کرونایی در استان بویژه کلانشهر اصفهان به صورت انفجاری در حال افزایش است و امیدواریم برای تعطیلی واقعی ۲ هفته ای اقدامات لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه تعداد بیماران جدید بستری شده در استان اصفهان به بیش از ۳۵۰ نفر در روز رسیده است، خاطرنشان کرد: این شاخص در آبان پارسال که با موج سوم کرونا مواجه بودیم حدود ۴۰۰ نفر بود و ما در سال جاری در مدت زمانی کمتری به این رقم بالا رسیدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نجیمی تاکید کرد: موج سوم کرونا در استان اصفهان در فاصله زمانی سه ماه از شهریور تا آبان پارسال اتفاق افتاد اما امسال در کمتر از سه هفته تعداد بیماران جدید بستری شده از کمتر از یکصد به بیش از ۳۵۰ نفر رسید.

وی با اشاره به افزایش آمار مرگ و میر ناشی از کرونا نیز توضیح داد: میزان فوتی‌ها در هفته پایانی سال ۹۹ بین ۶ تا ۹ نفر بود اما اکنون به ۲۰ تا ۲۵ نفر رسیده و بیش از سه برابر افزایش یافته است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه هم اینک حدود یکهزار و ۴۰۰ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند، تصریح کرد: در زمان حاضر حدود ۴۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان الزهرا(س) اصفهان بستری هستند که معادل ۵۰ درصد ظرفیت آن است و پیش بینی می‌شود تا اواسط هفته آینده کل ظرفیت این مرکز تکمیل شود.

وی با اشاره به اینکه هنوز بیمارستان صحرایی در اصفهان برای بستری بیماران کرونایی راه اندازی نشده است، اضافه کرد: در تلاش هستیم تا فضاهایی را در نزدیکی تعدادی از بیمارستان‌ها در نظر بگیریم تا در صورت نیاز از آن برای نگهداری بیماران کرونایی استفاده شود.

به گفته وی اگر روند ابتلا و بستری بیماران کرونایی در استان اصفهان به همین منوال پیش رود تا پایان فروردین به ۲ هزار و ۵۰۰ تا سه هزار بستری برسیم درحالیکه ظرفیت اسمی مراکز ما برای بخش کرونایی تا ۲ هزار و ۴۰۰ بیمار است.

نجیمی خاطرنشان کرد که در موج سوم کرونا بیشترین تعداد بیماران بستری در استان اصفهان ۲ هزار و ۲۰۰ نفر در آبان ماه ۹۹ بود.

وی به رکورد تست‌های کرونا و شناسایی بیماران در اصفهان نیز اشاره و اضافه کرد: هفدهم فروردین امسال تعداد تست‌های کرونا در استان به رقم بی سابقه پنج هزار رسید که از میان آنها نتیجه ۲ هزار تست مثبت بود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه امروز نیز از چهار هزار و ۸۰۰ تست کرونا حدود ۲ هزار بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان شناسایی شدند، اظهار داشت: بطور معمول ۱۰ تا ۱۲ درصد بیماران شناسایی شده نیاز به بستری پیدا می کنند.

نجیمی با اشاره به اینکه ردگیری بیماران مبتلا به کرونا از طریق مراکز بهداشت انجام می‌شود، گفت: برای  ارائه خدمات بهتر به مردم ۵۰ کلینیک شبانه روزی در کلانشهر اصفهان نیز آماده پذیرش و بستری موقت بیماران کرونایی به صورت شبانه روزی هستند.

وی افزود: همچنین تعداد مراکز مراقبت در منزل در اصفهان فعال هستند که بیمارانی که نیاز به مراقبت در خانه دارند می توانند فهرست آنها را از سامانه تلفنی ۳۱۱۳ یا پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی دریافت و از خدمات آنها استفاده کنند.

وی با اشاره به دستورالعمل مدیریت هوشمند بیماری کووید ۱۹ اظهار داشت: نهادهای مختلف در پنج بخش اداره ها، تجاری و خدمات، فرهنگی اجتماعی، آموزشی و تردد ملزم به رعایت و اجرای این دستورالعمل هستند بطوریکه در شرایط قرمز بخش های آموزشی و فرهنگی اجتماعی باید به طور کامل تعطیل باشند و فقط خدمات غیر حضوری ارائه کنند.

نجیمی با بیان اینکه مراکز علوم دینی و دانشگاهی باید تعطیل باشند و کلاسی در آنها برگزار نشود، ادامه داد: مراسم مذهبی مانند نماز جماعت و جمعه نباید برگزار شود اما این امور در برخی مراکز انجام می شود.

وی با بیان اینکه در اداره‌ها نیز یک دوم کارکنان در بخش‌های ضروری و دوم سوم کارکنان در بخش‌های غیرضروری باید دورکار باشند، اظهار داشت: هنوز بسیاری از اداره‌ها برای کاهش حضور کارکنان اقدامی نکردند و همچنین مشاغل گروه های ۲، سه و چهار در بسیاری از شهرهای قرمز فعالیت می‌کنند درحالیکه باید تعطیل باشند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به پلمب برخی از واحدهای صنفی مانند رستوران‌ها که دستورالعمل های مذکور را در شهرهای قرمز رعایت نکردند، اشاره و تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تا حد توان خود نظارت لازم را در این زمینه انجام می دهد اما از اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان انتظار داریم که در این زمینه به سرعت عمل کنند.

نجیمی همچنین مردم هنوز حساسیت شرایط موجود را به خوبی درک نکردند، افزود: بطور رسمی رنگ سیاه برای رنگ‌بندی بیماری کووید ۱۹ تعریف نشده اما اگر وجود داشت بدون شک برای اصفهان صدق می‌کرد.

 بر اساس جدیدترین رنگ‌بندی همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ در سامانه ماسک ۲۳ شهرستان اصفهان در وضعیت قرمز (بسیار پرخطر) و نارنجی (پرخطر) قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، اکنون تنها شهرستان دهاقان در وضعیت زرد (خطر متوسط) و اصفهان، کاشان، اردستان، سمیرم، شاهین شهر و میمه، شهرضا، فریدن، فلاورجان، گلپایگان، خوانسار، فریدونشهر، لنجان، نجف آباد، نطنز، نایین، خمینی شهر، مبارکه، بویین میاندشت و تیران و کرون در وضعیت قرمز (بسیار پر خطر)و  شهرستان‌های آران و بیدگل، برخوار، چادگان و خور و بیابانک در وضعیت نارنجی (پر خطر) قرار دارند.

استان اصفهان دارای بیش از پنج میلیون نفر جمعیت در ۲۴ شهرستان است که ۲ میلیون نفر از جمعیت آن در شهرستان اصفهان ساکن هستند.

برچسب‌ها ویروس کرونا اصفهان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اصفهان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ویروس کرونا اصفهان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیماران کرونایی استان اصفهان کووید ۱۹ ۲ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۹۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد دولت برای افزایش تعطیلی هفته چه روزی است؟

دریافت 1 MB

به گزارش همشهری آنلاین، بهادری جهرمی گفت: موضوعی که در دستور کار مجلس است لایحه دولت است، دولت با بررسی کارشناسی که انجام داد لایحه ای را سال گذشته تقدیم مجلس کرد.پیشنهاد دولت افزایش تعطیلی های انتهای هفته از یک روز به دو روز بود که در لایحه آمده است و نسبت به روز هم پیشنهاد دولت در لایحه روشن است.

او گفت: نگاه دولت این است که درباره این موضوع تصمیم گیری منعطف تری داشته باشیم و متناسب با اقتضاعات زمانی و فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی بتوانیم دست بازتری در انتخاب روز داشته باشیم. پیشنهاد دولت این است که ضمن افزایش تعطیلات هفته به دو روز انتخاب این روزها در اختیار نظرات کارشناسی بخش های مختلف قرار گیرد.

کد خبر 846608 منبع: ایرنا برچسب‌ها تعطیلات سخنگوی دولت خبر ویژه علی بهادری جهرمی

دیگر خبرها

  • شنبه محبوب، پنجشنبه مغموم
  • تأثیر عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • مدارس یحیی آباد آران و بیدگل در اصفهان فردا تعطیل شد
  • محرومیت کارگران از تعطیلات آخر هفته!
  • نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • نظر دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته
  • پیشنهاد دولت برای افزایش تعطیلی هفته چه روزی است؟
  • اهدای خون فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان + تصویر
  • نیاز اصفهان روزانه به ۶۴۰ اهداکننده خون
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان