Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از آبادان، حمید رضا مومنی در جریان بازدید از بخشهای مختلف اقتصادی منطقه آزاد اروند در جمع خبرنگاران با تبریک سال نو به مردم خوزستان و همکاران خود در منطقه آزاد اروند اظهار کرد: پس از مشخص شدن شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر  «تولید، مانع زدایی ها و پشتیبانی ها» در وهله نخست برنامه خود را بر بازدید از مناطق آزاد در یک فاصله زمانی نهادیم تا ضمن بررسی و احصاء موانع و مشکلات، در کارگروهی آنها را مطرح و راهکارهای مناسب آن را تعیین ، پیگیری و اجرایی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در بحث پشتیبانی توجه ما بر حوزه تولید است، افزود: تولیدهای ما در بخش تامین ارزی و ریالی و قوانین و مقررات نیاز به پشتیبانی دارند که بایستی در این باره بررسی و آنها را در یک بازده زمانی ساماندهی کنیم.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تصریح کرد: قوانین و مقررات خوبی را در کشور و هم در سطح مناطق آزاد داریم که بایستی جهت گیری و سمت آنها به سویی برود که شعار اصلی که در بحث تولید است محقق شود.

مومنی با بیان اینکه توجه به تولید، یکی ماموریت های اصلی مناطق آزاد به شمار می رود، یادآور شد: این تولید بایستی با نگاه توسعه صادرات به خارج از کشور باشد که این موضوع در در دستور کار قرر دارد.

وی گفت: البته مشکلاتی هم مانند مالیات بر ارزش افزوده که بسیاری از تولید کنندگان را تحت شعاع قرار داده نیز وجود دارد که سبب شده تا به طور عملی در حوزه تولید، صادرات سودآور و قابل رقابت با رقبای خارجی را نداشته باشیم..

وی افزود: در حوزه مانع زدایی ها، مشکلات بخشهای مختلف تولیدی را احصاء می کنیم و به طور حتم در یک فاصله کوتاهی با دستگاهای مربوطه در این بخش جلسات را برگزار می کنیم و اگر نیاز به مصوبات مجلس باشد از طریق مجلس آن ها را دنبال و پیگیری می کنیم.

وی اظهار کرد: امسل سال درخشانی برای مناطق آزاد کشور خواهد بود. امید می رود تا بتوانیم در پایان امسال،  شعاری که مقام معظم رهبری مطرح کردند را با سربلندی و افتخار در مناطق آزاد اجرایی کنیم.

46

کد خبر 1502715

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مناطق آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۰۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ زنجیره ارزش در مازندران تعریف شد/ حضور ۲۷ واحد تولید در اکسپو

به گزارش خبرنگار مهر، سید رحیم بخشی شامگاه پنجشنبه در خصوص برگزاری نمایشگاه اکسپو اظهار کرد: براساس راهبرد دولت سیزدهم و چشم انداز ۲۰ ساله کشور و تأکیدات استاندار بحث صادرات در اولویت برنامه‌های توسعه‌ای استان قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه پیش نیاز سرمایه گذاری و تولید، صادرات است، تصریح کرد: مازندران به عنوان یک استان مرزی و با زیرساخت‌هایی که در آن وجود دارد از استان‌هایی است که با تولید ۷ میلیون تن کالای کشاورزی در ۱۷ محصول استراتژیک توان صادراتی بالایی دارد.

بخشی با تاکید بر اینکه برای پیشبرد راهبرد توسعه استان، ۱۲ زنجیره ارزش تعریف شده که دو زنجیره ارزش مرکبات وکیوی و گردشگری و صنایع دستی به عنوان ارزش برتر در حوزه صادرات مازندران معرفی شده‌اند، اظهار کرد: رویکرد نمایشگاه اکسپوی امسال، بر این دو محصول است، در نمایشگاه سال گذشته ۵ واحد تولیدی از مازندران اما در سال‌جاری ۲۷ واحد تولیدی استان غرفه دارند و واحدهای لبنی و پایانه‌های صادراتی استان توانمندی‌های خود را به نمایش می‌گذارند.

وی با اشاره به اینکه براساس سیاست‌های دولت، استانداری‌ها هم در اکسپوی امسال غرفه دارند، بیان کرد: مازندران در سالن ۴۱ غرفه ۱۰ یک فضای ۵۵ متری را در اختیار دارد که کارهای شاخص انجام شده در حوزه صادرات در استان را به نمایش خواهد گذاشت.

این مسئول با تاکید بر اینکه صادرات محصولات مرکبات مازندران در سال گذشته رشد داشته است، بیان کرد: سال گذشته ۵ هزار تن مرکبات در گمرکات استان ثبت شد و در سال ۱۴۰۲، نیز ۷۰ هزار تن، در بخش کیوی ۱۰ هزار تن و سال ۱۴۰۲ میزان ۲۰ هزار تن از این محصول صادر شده است که نشان می‌دهد پیگیری زنجیره ارزش استان، می‌تواند در توان صادراتی استان تأثیر خوبی داشته باشد.

کد خبر 6088750

دیگر خبرها

  • مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور است
  • ۱۲ زنجیره ارزش در مازندران تعریف شد/ حضور ۲۷ واحد تولید در اکسپو
  • کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد
  • شترداری رسته مزیت دار دامداری سازگار با اقلیم کشور
  • تمرکز شهرداری‌ها در ارزش‌افزوده تولید و ثروت باشد
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • ۲ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی به سلامت گلستان اختصاص یافت
  • اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور، راهگشای تولید در منطقه آزاد ماکو
  • آیا ارزش افزوده همان هیولایی است که از آن می‌ترسیم؟