Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@02:09:49 GMT

پیشگیری از تصرف غیرقانونی ۱۴ هکتار اراضی ملی در البرز

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۲۰۲۶۵

پیشگیری از تصرف غیرقانونی ۱۴ هکتار اراضی ملی در البرز

حامد فرضی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:  پیشگیری از این تصرفات در قالب ۳۸ فقره عملیات انجام شده است.

وی اظهار داشت: دراین مدت ۲ هکتار از اراضی ملی با حکم قضایی در استان البرز رفع تصرف شد.

فرضی گفت: در اجرای ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره بردای از جنگل ها و مراتع در مجموع ۲ فقره تشکیل پرونده تخلف در مراجع قضایی برای بالغ بر یک هکتار و ۳۴۷ مترمربع از اراضی ملی در شهرستان ساوجبلاغ انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز از دیگر اقدامات ماموران یگان حفاظت را جلوگیری از ورود دام غیرمجاز یا خارج از فصل چرا به مراتع دانست و افزود: در تعطیلات نوروزی از ورود چهار گله به تعداد ۲۲۷ راس  دام به مراتع شهرستان نظرآباد جلوگیری به عمل آمد.

وی جلوگیری از قاچاق و قطع درختان جنگلی را از دیگر اقدامات یگان حفاظت برشمرد و تصریح کرد: در این مدت یک فقره محموله قاچاق چوب در شهرستان طالقان به میزان ۱۰ تن چوب غیرمجاز کشف شد.

فرضی با اشاره به اینکه عرصه های منابع طبیعی جزو انفال و سرمایه های ملی محسوب می شوند، افزود: به منظور تدابیر اجرایی حفاظتی، طرح ویژه گشت و مراقبت از عرصه های ملی استان با رویکرد پیشگیرانه به مرحله اجرا درآمد و عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی با تمام امکانات و تجهیزات در این ایام به گشت زنی پرداخته و با هرگونه تعرض و تجاوز به عرصه های ملی برخورد قانونی داشتند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز از عموم مردم خواست تا با رعایت اصول حفظ و نگهداری منابع طبیعی، از آسیب رساندن به درختان، جنگل ها، مراتع و دیگر عناصر طبیعت و آلوده کردن محیط زیست خودداری کنند.

همچنین مردم ضمن پاسداشت طبیعت و پرهیز از آلودگی و تخریب عرصه های طبیعی، در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف و آتش سوزی های احتمالی در عرصه های جنگلی، مرتعی و اراضی ملی موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

ماموران یگان حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز در ایام تعطیلات نوروزی سال گذشته ۱۱ فقره عملیات جلوگیری و یا رفع تصرف در مجموع به مساحت ۳.۳ هکتار را اجرا کردند.

استان البرز ۴۳۰ هزار هکتار اراضی ملی و دولتی دارد.

برچسب‌ها منابع طبیعی و آبخیزداری تصرف اراضی یگان حفاظت سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری تصرف اراضی یگان حفاظت سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری منابع طبیعی و آبخیزداری تصرف اراضی یگان حفاظت سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری استان البرز اخبار کنکور آبخیزداری استان البرز منابع طبیعی و آبخیزداری یگان حفاظت اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۰۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری علیه زمین‌خواری در هیر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، محمود قلی‌زاده گفت: به دنبال گشت‌زنی و کنترل مسئول منابع طبیعی شهر هیر و به دنبال مشاهده اقدامات عمرانی در حوزه منابع طبیعی و استعلام مختصات محل اجرا، مشخص شد فردی که مدیریت یکی از شرکت‌های خصوصی در استان را دارد با سوء‌استفاده از موقعیت خود و آشنایی به محل نسبت به فروش سه قطعه زمین از منابع ملی اقدام کرده است.
وی افزود: زمین‌ها به متراژ‌های ۱۸۵، ۲۰۰ و ۱۲۰ متر بوده و مستندات نشان می‌دهد افرادی که این زمین‌ها را خریده‌اند، از کلاهبرداری بودن این موضوع بی‌اطلاع بوده‌اند و بنابراین پرونده‌ای در این ارتباط تشکیل و در اسرع وقت به دادسرای عمومی و انقلاب ارجاع شد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل به افرادی که زمین‌های مشکوک و بدون استعلام از منابع طبیعی خریداری کرده‌اند، توصیه کرد جهت اطمینان خاطر از غیرملی بودن اراضی خریداری شده، نسبت به استعلام از این اداره کل اقدام کنند.
قلی‌زاده از دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب در اراضی ملی، مراتب را با شماره تلفن‌های رایگان ۱۵۰۴ و ۱۳۹ به صورت شبانه‌روزی اطلاع دهند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

دیگر خبرها

  • رفع تصرف اراضی ملی ۲۵۰ میلیاردی در لاهیجان
  • رفع تصرف ۲۵۰۰ متر مربع از اراضی ملی در لاهیجان
  • رفع تصرف ۱۸ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • آزاد‌سازی اراضی ملی در لاهیجان
  • آبگیری ۵۰ درصد از سازه‌های آبخیزداری منابع‌طبیعی استان
  • مهارآتش سوزی عرصه های منابع طبیعی در راین کرمان
  • شکایت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری علیه زمین‌خواری در هیر
  • آزادسازی اراضی ملی در شهرستان بابل
  • رفع تصرف اراضی ملی ۱۲ میلیارد ریالی در لنگرود
  • رفع تصرف اراضی ملی در لنگرود