Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-03-29@09:19:11 GMT

چرا موج چهارم کرونا شدیدتر از گذشته است؟

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۲۰۲۷۳

مهدی قلیان در  مشهدمقدس  اظهار داشت: تاکنون سه موج افزایش تعداد بیماران کرونایی در استان خراسان رضوی ایجاد شده که هر یک قوی تر از قبل بوده؛ موج چهارم کرونا با تغییر وضعیت مشهد و ۵ شهرستان دیگر به رنگ قرمز، به مراتب شدیدتر از موج‌های قبلی خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: در این مدت تمامی مدافعان سلامت در حوزه های بهداشت و درمان جان خود را برای حفظ سلامت مردم در طبق اخلاص گذاشتند و در این مسیر جمعی نیز به خیل عظیم شهدا پیوستند و یاد و خاطره شان تا همیشه در قلب و ذهن همگان باقی خواهد ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز، شش شهرستان در وضعیت زرد و سایر شهرها در شرایط نارنجی قرار گرفته است تصریح کرد:۷۰ الی ۸۰ درصد از جمعیت استان در مناطق با وضعیت قرمز ساکن هستند و متاسفانه علاوه بر سایر گروه‌های سنی،کودکان، نوجوانان و جوانان نیز در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند و لازم است که مردم از حضور در  دورهمی‌ها و رفت و آمدهای خانوادگی که مهمترین عامل شیوع بیماری محسوب می‌شود اجتناب کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در روز گذشته ۲۷۰ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند و متاسفانه فوتی‌های ناشی از کرونا نیز پس از سه ماه از دو روز گذشته دو رقمی شده است اظهار کرد: تعداد بیماران بستری و سرپایی در سطح استان به شدت در حال افزایش است و مردم باید نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در راستای حفظ سلامت خود دقت لازم را داشته باشند.

قلیان از تمامی مسئولان سازمان‌ها نیز خواست نسبت به نظارت بر واحدهای زیر پوشش خود در راستای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی توجه لازم را داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط حاضر مردم باید ضمن اجتناب از برگزاری مراسم‌های ترحیم و شادی از حضور در این برنامه  ها نیز پرهیز کنند گفت: با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، مردم از برگزاری میهمانی‌های افطاری پرهیز کنند و هزینه این مراسم‌ها را همانند سال گذشته به کمک به نیازمندان اختصاص دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه از امروز با توجه به تغییر رنگ شهرها، برنامه‌های محدودیت اصناف ابلاغ شده است اظهار کرد: برنامه‌های نظارتی نیز همانند گذشته با شدت بیشتری ادامه خواهد داشت و مردم نیز در صورت مشاهده هرگونه تخلف می‌توانند مراتب را به سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند.

قلیان افزود: در مشهد و تمامی شهرستان‌های زیر پوشش مراکز منتخب ویژه کرونا فعال و به مراجعین خدمات ارائه و در صورت تشخیص پزشک مستقر در مرکز، تست کرونا به صورت رایگان از بیماران گرفته می‌شود.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۰۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار مسافران خراسان رضوی به ۸ میلیون نفر رسید

جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی از ورود بیش از ۷ میلیون و ۸۱۰ هزار نفر زائر به استان و مشهد خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد شب گذشته در نشست خبری با رسانه‌های استان خراسان رضوی که در هتل ارغوان مشهد برگزار شد، اظهارداشت: از 15 اسفند 1402 تا امروز مجموعا 7 میلیون و 810 هزار و 360نفر به استان خراسان رضوی و مشهد سفر کرده‌اند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی ادامه داد: 239هزار و 870نفر از طریق فرودگاه، 431 هزار و 710 نفر از طریق راه‌آهن، 592 هزار و 213 نفر از طریق حمل و نقل جاده‌ای و 6 میلیون و 546 هزار و 567 نفر از طریق حمل و نقل شخصی در این ایام به استان و مشهد الرضا (ع) مشرف شده‌اند.

وی با بیان این که در استان خراسان رضوی پیش‌بینی‌های لازم برای اقامت زائران در بخش رسمی، موقت و اضطراری انجام شده است، گفت: ضریب اشغال واحدهای اقامتی طی شبانه روز گذشته در استان 51درصد، و در مشهد 53 درصد بوده است.

گنابادی‌نژاد عنوان کرد:میانگین ضریب اشغال از 15 اسفند ماه گذشته تاکنون در استان 39 درصد و میانگین ضریب اشغال مشهد 41 درصد است که این آمار نشان می‌دهد در استان و مشهد هنوز ظرفیت برای پذیرش زائر و مسافر وجود دارد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی یادآور شد: تخفیف‌های 30 تا 40 درصدی که برای اقامت 10 روزه زائران در مشهد در نظر گرفته شده بود تاثیرگذار بود و 15 درصد از ظرفیت‌های اقامت رسمی مشهد متاثر از این اقدام تکمیل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین گنابادی‌نژاد خطاب به مسافرانی که قصد سفر به مشهد دارند، توصیه کرد: زائران عزیز قبل از این که به سمت مشهد عزیمت کنند، محل اقامت خود را رزرو کنید؛ در همین راستا تلفن 05137045 قرارگاه عملیاتی خدمات سفر شهرستان مشهد برای هدایت، راهنمایی و دریافت شکایت زائران و مسافران پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • تداوم هوای سرد در خراسان رضوی
  • شمار مسافران خراسان رضوی به ۸ میلیون نفر رسید
  • کاهش ۱۳ درجه‌ای دمای هوا در خراسان رضوی/هوا سرد تا فردا در استان ماندگار است
  • هوا در خراسان رضوی همچنان سرد است
  • حمل گوشت خر در جاده نیشابور به مشهد / ماجرا چیست؟
  • توقیف ٣٨ خودرو در ٢۴ ساعت گذشته در مشهد
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • آغاز پویش مشهد مهربان با رویکرد آزادی زندانیان جرائم غیر عمد
  • کیفیت هوای کلانشهر مشهد در شرایط «سالم»
  • کیفیت هوای کلانشهر مشهد از «پاک» به «سالم» تغییر کرد