Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: بر اساس نامگذاری امسال وبا توجه به شعار تعیین و ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری و راهکارهای ترسیم شده، سال درخشانی در پیش روی مناطق آزاد ایران است.

 حمیدرضا مومنی پنجشنبه در سفر یک روزه به منطقه آزاد اروند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از مشخص شدن شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر  تولید، مانع زدایی ها و پشتیبانی ، بازدید از مناطق آزاد کسور را در یک فاصله زمانی در مرحله نخست فعالیت امسال  قرار دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در این بازدیدها موانع و مشکلات بررسی می شوند و در یک کارگروه خاص پشتیبانی ها را در 2 بخش تقسیم بندی خواهیم کرد.
مومنی گفت: بیشتر تولیدهای مناطق آزاد در بخش تامین ارزی و ریالی و قوانین و مقررات است که باید بررسی شوند تا در بازه زمانی معینی بتوانیم قوانین و مقررات را لحاظ کنیم.
مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران گفت: قوانین خوبی در کشور و هم در سطح مناطق آزاد وجود دارد که باید جهت گیری و سمت آنها به سویی برود که شعار اصلی که در بحث تولید است محقق شود.
مومنی گفت: یکی از ماموریت های اصلی مناطق آزاد، کمک به رونق  تولید است و این تولید باید حتما با نگاه توسعه صادرات به خارج از کشور باشد که در دستور کار قرر دارد.
وی با اشاره به مشکلات مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد گفت: این مشکلات بسیاری از تولید کنندگان را تحت الشعاع قرار داده و عملا در حوزه تولید نمی توانیم صادرات سودآوری داشته باشیم که قابل رقابت با رقبای خارجی باشد.
وی بیان کرد: در حوزه مانع زدایی مشکلات بخشهای مختلف تولیدی را بررسی  می کنیم و به طور حتم در یک فاصله زمانی کوتاه با دستگاههای مربوطه در این بخش نشستها را برگزار می کنیم و اگر نیاز به اخذ مصوبات از مجلس باشد کار از طریق مجلس دنبال و پیگیری می شود.

وی افزود: امسال سال درخشانی برای مناطق آزاد خواهد بود تا در پایان سال شعاری را که مقام معظم رهبری مطرح کردند با سربلندی و افتخار در مناطق آزاد بتوانیم اجرایی کنیم.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است.
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. /ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مناطق آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۰۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناطق آزاد سرپنجه‌های اقتصاد ایران در عرصه بین‌المللی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الله عبدالملکی بعد از ظهر شنبه در نشست معارفه مدیرعامل منطقه آزاد تجاری قصرشیرین، از وجود ۴۸ منطقه آزاد و ویژه در کشور یاد و اظهار کرد: قصرشیرین دوازدهمین منطقه آزاد تجاری و صنعتی است که کار خود را آغاز می‌کند.

وی گفت: مناطق آزاد و ویژه فارغ از جایگاهی که در هر استان دارند، مناطقی ملی و بین‌المللی و متعلق به همه مردم و ایران هستند و سرپنجه‌های اقتصاد ایران در عرصه بین‌المللی به شمار می‌روند و از همین رو باید با این رویکرد دیده شوند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور همچنین با بیان کرمانشاه نیز میزبان یکی از این مناطق آزاد تجاری است، خاطرنشان کرد: برای سال ۱۴۰۳ از محل عوارض مواصلاتی کالاهای تجاری بودجه‌ای را به این منطقه اختصاص می‌دهیم، اما در کنار آن باید منابع استانی نیز برای شروع به کار اولیه منطقه لحاظ شود و پس از آن منطقه آزاد تجاری قصرشیرین خود به سودآوری خوبی خواهد رسید.

وی از تجارب کاری «یعقوب محمودیان» مدیرعامل منطقه آزاد تجاری قصرشیرین یاد کرد که هم اقتصاددان بوده و هم بواسطه کار در منطقه آزاد تجاری قشم با ادبیات مناطق آزاد تجاری آشنا است و گفت: از ظرفیت دکتر نادری مدیر اجرایی پیشین این منطقه نیز در هیأت مدیره استفاده خواهد شد.

کد خبر 6076935

دیگر خبرها

  • مشاور رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی منصوب شد
  • عزم وزارت صمت بر رفع مشکلات بخش تولید/ واحدهای راکد احیا می‌شوند
  • نمایندگان از دخالت در انتصابات خودداری کنند
  • مناطق آزاد سرپنجه‌های اقتصاد ایران در عرصه بین‌المللی هستند
  • جایگاه منطقه آزاد قصرشیرین را باید بین‌المللی دید
  • بازگشت ۳۰۰ واحد راکد و نیمه راکد به چرخه تولید در آذربایجان غربی
  • اعلام نگرانی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از سیاست‌های پولی و ارزی دولت/برخی مشکلات اقتصادی به آمریکا ربطی ندارد
  • توزیع استانی ارزش افزوده مصداق بارز بی عدالتی در کشور است
  • ۵۶ زندانی جرائم غیر عمد در کنگاور، چشم‌انتظار همت خیران
  • ۵۶ زندانی جرائم غیر عمد در کنگاور، چشم‌انتظار همت خیران+فیلم