Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@21:21:58 GMT

درگیری همه شهرستان‌های استان زنجان با کرونای انگلیسی

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۲۰۸۴۳

درگیری همه شهرستان‌های استان زنجان با کرونای انگلیسی

ایسنا/زنجان رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: اکنون همه شهرستان‌های استان زنجان درگیر و آلوده به کرونای انگلیسی هستند که نیازمند رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط زنجانی‌ها است.

پرویز قزلباش پیش از ظهر امروز (۱۹ فروردین‌ماه) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که به صورت ویدئوکنفراس برگزار شد، از افزایش پنج برابری بیماران سرپایی و بستری مبتلا به کرونا طی هفته گذشته در استان زنجان خبر داد و اظهار کرد: طی یک هفته گذشته بیش از ۱۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری شدند و در بخش سرپایی نیز علی‌رغم ورود و فعالیت بخش غیردولتی درمانگاه‌های ۱۶ ساعته کووید- ۱۹، شاهد افزایش مراجعه‌کنندگان با فشار کاری بالا هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سه سد در راستای مبارزه با کرونا در استان وجود داشت که اکنون تنها سد آخر (بیمارستان‌ها) باقی مانده است که با همکاری بیمارستان‌های خصوصی از شکستن سد آخر پیشگیری می‌کنیم، افزود: همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اعمال محدودیت‌های کرونایی در راستای پیشگیری از کرونا بسیار حائز اهمیت است. گفتنی است اکنون میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ۵۲ درصد کاهش یافته است.

این مسئول با اشاره به همکاری‌های بین‌بخشی و اعمال محدودیت‌های کرونایی در زنجان که اثربخشی آن دو هفته بعد مشاهده خواهد شد، تصریح کرد: شرایط کرونایی موجود نیازمند همکاری و همراهی همه مدیران و دستگاه‌های اجرایی با دانشگاه علوم‌پزشکی استان است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان با بیان اینکه سرعت ویروس کرونا از اقدامات پیشگیرانه کرونایی در برخی از شهرهای استان بیشتر است که نیازمند ورود سریع‌تر با توان بیشتر مسئولان شهرها است، ادامه داد: انجام تست‌های گسترده کرونا در استان زنجان توسط معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان ادامه دارد ولی وقتی سیلی جاری شود باید با قوت بیشتری این کار تداوم پیدا کند.

قزلباش در رابطه با نیاز به تامین منابع مالی مورد نیاز دانشگاه علوم‌پزشکی استان، اظهار کرد: با توجه به افزایش تست‌های سرپایی و هزینه‌های ناشی از آن  و خرید تجهیزات مربوط به آی‌.سی‌.یو بیمارستان‌های استان، از مسئولان استانی درخواست می‌کنیم منابع مالی مورد نیاز تامین شود تا مشکلی در امر خدمت‌رسانی به مردم به وجود نیاید.

وی با بیان اینکه در شرایط قرمز کرونایی موجود بیماریابی هوشمند به خصوص برای گروه‌های آسیب‌پذیر (سالمندان، زنان باردار و بیماران زمینه‌ای) از جمله اقدامات اساسی در حال انجام است، افزود: اصلی‌ترین چالش کشور و استان، مدیریت بیماران نیازمند مراقبت‌های بیشتر بوده و عمده بیماران به بیمارستان مراجعه می‌کنند و نیازمند مراقبت‌های بستری هستند.

این مسئول از درگیر شدن همه شهرهای استان به کرونای انگلیسی خبر داد و تصریح کرد: اکنون استفاده از بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های بیمارستان‌ها باید مورد توجه قرار گیرد، زیرا رفتار ویروس همه شهرهای کشور حتی مناطق مختلف را به تدریج گرفتار خود کرده و اکنون ویروس غالب در کشور و استان انگلیسی است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به تجربه خوزستان، ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی در استان نیازمند باشیم که انجام چنین کاری امکان‌پذیر نیست، چراکه نمی‌توان بخش‌های مهم بیمارستانی را تعطیل کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کرونای انگلیسی استانی اجتماعی زنجان همه باهم علیه کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۰۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لبخند سه بیمار نیازمند به پیوند در شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، با اهدای اعضای زنده یاد نجم الدین رزمجویی سه بیمار، حیاتی دوباره یافتند.
کبد و کلیه زنده یاد نجم الدین رزمجویی ۵۵ ساله که دچار مرکز مغزی شده بود با رضایت خانواده اش به دو بیمار نیازمند به کبد و کلیه در بیمارستان پیوند اعضا اهدا شد.
قرنیه آن مرحوم هم به بیماری دیگر در بیمارستان خلیلی شیراز پیوند زده شد.

دیگر خبرها

  • دستگیری زنی که شوهر خود را با سلاح سرد به قتل رساند
  • دستگیری زن قاتل در اردبیل در کمتر از ۲۴ ساعت
  • درگیری عوامل جناح راست افراطی در لندن با پلیس
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • لبخند سه بیمار نیازمند به پیوند در شیراز
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان یزد
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • جنجال رابطه جنسی عجیب مرد انگلیسی در بیمارستان!
  • رابطه جنسی مرد انگلیسی با اجساد
  • اعضای بدن بانوی ایثارگر اردبیلی به بیماران نیازمند اهدا شد