Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس راه استان ایلام از توقیف تعداد ۲۹ دستگاه خودرو فاقد پلاک، و پلاک مخدوش در طرح نوروز ۱۴۰۰ در جاده های برون شهری استان خبر داد

به گزارش برناازایلام ؛سرهنگ "رضا همتی زاده"  در تشریح این خبر اظهار کرد :تعدادی از رانندگان متخلف و هنجار شکن  بدون توجه به قوانین و مقررات و برای فرار از تخلف،  اقدام به مخدوش کردن، درآوردن  ودستکاری درارقام پلاک وسیله نقلیه خود می نمایند و به گمان خود قانون را دور می زنند در حالی که این عمل  جرم و قانون برای آن مجازات تعیین کرده است   

 او ادامه داد : پلاک، شناسنامه هویتی وسیله نقلیه محسوب شده  و هیچ راننده ای حق عبور و مرور درجاده ها و  خیابان‌ها بدون پلاک را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام انتظامی افزود: در صورتی که رانندگان، پلاک خودرو را به غیر از محل مناسب تعبیه شده در جای دیگری مانند پشت شیشه قرار بدهند، تخلف بوده و مشمول جریمه خواهند شد.

رئیس پلیس راه استان ایلام خاطر نشان کرد: دستکاری و مخدوش کردن پلاک خودرو غیر قانونی و جرم تلقی می‌شود مشکلاتی را نیز برای دیگران ایجاد  و حقوق  دیگر شهروندان را ضایع می‌کند، زیرا اقدام آنان موجب صدور قبض جریمه برای فرد دیگری می‌شود به همین منظور خلافی هر دو پلاک باید توسط  فرد خاطی پرداخت شود .

سرهنگ همتی زاده در پایان گفت : ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی اشعار می دارد که هر کس در ارقام و مشخصات پلاک وسایل نقلیه موتوری  زمینی ، آبی یا کشاورزی تغییری ایجاد و یا پلاک وسیله نقلیه موتوری دیگری را به آن الصاق کند یا برای آن پلاک تقلبی بکاربرد یا چنین وسایلی را با علم به تغییر و یا تعویض پلاک تقلبی مورد استفاده قرار دهد به حبس از شش ماه تا یک سال محکوم خواهد شد.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وسیله نقلیه ایلام توقیف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۰۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۱۴۲ شرکت فاقد اعتبار مالیاتی در خراسان رضوی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت: ۶۴ هزار شرکت فعال در خراسان رضوی طی سال جاری شناسایی شده‌اند، به این ترتیب حدود ۲۲ دهم درصد شرکتهای شناسایی شده در استان را شرکتهای فاقد اعتباری مالیاتی یا کاغذی تشکیل می‌دهند.

شاکررضا مریدی افزود : در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد ریال معاملات صوری توسط شرکت‌های فاقد اعتبار مالیاتی (کاغذی) در استان شناسایی شده است.

وی، یکی از مهم‌ترین چالش‌های نظام مالیاتی کشور شکل‌گیری شرکت‌های فاقد اعتبار است که زیان‌های مالی فراوانی را به همراه دارند، افزود: شرکت‌های فاقد اعتبار روی کاغذ بوده و هیچ فعالیت اقتصادی واقعی ندارند، اخلال در نظم اقتصادی جامعه ایجاد می‌کنند و مانع از شفاف شدن وضعیت اقتصادی می‌شوند، و با فروش فاکتورهای فاقد اعتبار، اجرای نظام مالیات را با اختلال و فعالان اقتصادی را با چالش سرمایه در گردش روبه‌رو می‌کنند.

مریدی گفت: شرکت‌های فاقد اعتبار پس از ثبت‌نام در نظام مالیاتی و دریافت کد اقتصادی اقدام به فعالیت کرده و به انجام فعالیت‌های غیرقانونی و زیرزمینی در اقتصاد دامن می‌زنند، در این راستا بسیاری از شرکت‌ها که تمایل به پنهان کردن فعالیت خرید یا فروش خود دارند، به این شرکت‌های فاقد اعتبار مراجعه و اقدام به تهیه فاکتور فاقد اعتبار می‌کنند.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت: اهمیت پدیده شرکت‌های صوری و فاقد اعتبار به گونه‌ای است که به استناد بند پنج ماده ۲۷۴ قانون مالیاتهای مستقیم، جرم انگاری شده و از طرفی فعالیت‌های آن ها بر اساس دستورالعمل صادره سازمان امور مالیاتی کشور، به عنوان یکی از مصادیق فعالیت‌های مشکوک به پولشویی تلقی شده است.

 
 

دیگر خبرها

  • ترخیص بیش از ۴ هزار و ۱۰۰ وسیله نقلیه توقیفی
  • توقیف ۵۴ دستگاه خودرو انتقال پسماند غیر مجاز | کشف ۲۰۰ تن پسماند از زباله گردها
  • اعمال قانون روزانه ۱۴۰۰ وسیله نقلیه در پیاده‌روها
  • توقیف ۱۴۲ شرکت فاقد اعتبار مالیاتی در خراسان رضوی
  • روزانه ۱۴۰۰ وسیله نقلیه در پیاده‌روها اعمال قانون شده است
  • طرح ویژه برخورد با رانندگان بدون گواهینامه اجرا می شود
  • توقیف شوتی‌ها در رودبار
  • طرح ویژه برخورد با رانندگان بدون گواهینامه اجرا می‌شود
  • اجرای طرح برخورد با خودرو‌های شوتی در مراغه
  • توقیف خودروی حامل بارشیشه توسط مرزداران شمال سیستان وبلوچستان