Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران ، حسن خیریانپور با اعلام این که مقدمات اجرای این طرح با هماهنگی دستگاه های ذیربط فراهم شده است ، افزود ؛ افرادعلاقه مند به سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در چارچوب این طرح می توانند در زمین هایشان سرمایه گذارهای مختلف مرتبط را انجام دهند.

وی توضیح داد : علاقه مندانی که دارای زمین کشاورزی به مساحت پنج هزار مترمربع یا بیشتر باشند ، مجوز فعالیت تمامی زیربخش های کشاورزی مانند پرورش طیور ، ماهی ، کشت گلخانه ای ، زراعت چوب و پرورش دام سبک و سنگین را یکجا دریافت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خیریانپور گفت : یکی از معضلات سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی زمان بر بودن و افزایش هزینه اخذ موافقت‌های اصولی برای فعالیت های مختلف به صورت جداگانه و همچنین  وجود موانعی مانند رعایت فاصله جغرافیایی و دیگر مقررات بوده است که سبب تغییر کاربری اراضی و مهاجرت از روستاها بوده است ولی در طرح مزارع سازگاری این موانع برداشته شده و مجوز و موافقت اصولی به صورت یکجا به متقاضی داده می شود.

معاون استاندار مازندران فعالیت تجمیعی کشاورزی در استان را رویه متداول در گذشته دانست و افزود : در گذشته فعالین عرصه اقتصادی روستاها در یک مزرعه توامان زراعت چند فعالیت کشاورزی را انجام می دادند و بر همین اساس هم در استان مازندران برای تحقق شعار سال و رونق تولید با تاکید استاندار و اعلام آمادگی جهاد کشاورزی و نظام مهندسی کشاورزی ، اجرایی کردن طرح مزرعه سازگاری در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت : با عملیاتی شدن این طرح علاوه بر تحقق شعار سال رهبری با عنوان "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها " ، شاهد افزایش تولید و تصاعدی شدن روند مهاجرت معکوس به روستاها و جلوگیری از تغییر کاربری و فروش اراضی خواهیم بود.

خیریانپور با تشریح ظرفیت‌های مازندران بویژه در بخش کشاورزی اظهار داشت : مازندران با تولید بیش از هفت میلیون تن انواع محصولات در ۷۰  نوع ، رتبه اول تا سوم را در تول ید ۱۴ محصول در اختیار دارد ، اما برخی سخت گیری‌ها در صدور مجوزهای مربوطه و رعایت فاصله باعث شده است تا شاهد تغییر در کاربری اراضی زراعی و مهاجرت از روستا باشیم.

اگر چه مازندران ۴۶۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد که ۲ و نیم درصد از سطح زراعی کشور محسوب می شود ، ولی این استان سالانه ۱۱ درصد از ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور را در اختیار دارد.

برچسب‌ها کشت گلخانه ای ساری استانداری مازندران مازندران کشاورزی دام و طيور اشتغال فراگیر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشت گلخانه ای ساری استانداری مازندران کشت گلخانه ای ساری استانداری مازندران مازندران کشاورزی دام و طيور اشتغال فراگیر اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۱۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۵ درصدی جوجه‌ریزی در مازندران

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: توجه به تامین امنیت غذایی و تامین پروتئین از برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی است و در سال گذشته توانستیم روند رو به رشدی را در تولید گوشت مرغ داشته باشیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قائمشهر، بابک مومنی در دیدار با آیت الله معلمی در قائمشهر اظهار داشت: سال گذشته با وجود اتفاقات خاص و ویژه از جمله خشکسالی بی سابقه که در 50 سال اخیر 80 درصد آورد رودخانه‌ها کاهش داشت تولیدات خوبی در حوزه کشاورزی داشتیم.

وی با تاکید بر اینکه شاهد تغییرات اقلیمی در سال‌های اخیر و گرمای بی سابقه در زمستان هستیم که نیاز است سازگاری ویژه با این شرایط داشته باشیم افزود: مازندران در تامین امنیت غذایی کشور نقش برجسته دارد و با تلاش تولید کنندگان در زمینه تامین مرغ استان کوشش شده و امنیت غذایی تامین مرغ پایتخت نیز بر عهده مازندران قرار دارد و از این منظر استان دارای بالاترین میزان جوجه ریزی کشور است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران یادآور شد: سال گذشته افزایش 25 درصدی جوجه ریزی را داشتیم که در دو ماه پیاپی رکود جوجه ریزی به 17 میلیون قطعه رسید.

مومنی گفت: در زمینه صادرات محصولات کشاورزی استان با رشد 10 برابری صادرات مواجه بودیم و صادرات محصولات باغی از مبدا استان مازندران رشد داشت.

وی با بیان اینکه سال گذشته از مازندران 117 هزار تن محصولات باغی به کشورهای همجوار صادر شد تصریح کرد: ما در سازمان جهاد کشاورزی به دنبال افزایش میزان صادرات محصولات کشاورزی هستیم.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران با تاکید بر ارزآوری و افزایش درآمد اقتصادی کشاورزان در صادرات محصولات باغی یادآور شد: ما در عرصه تولید در دیمزارها جهش خوبی داشتیم و امسال نیز توسعه کشت در دیمزارها دنبال می‌شود و امیدواریم برداشت کلزا خوبی را شاهد باشیم.

مومنی توجه به تولید آبزی پروری در مازندران را یکی از راهکارهای توسعه در بخش کشاورزی دانست و با بیان اینکه امسال توجه به اقتصاد دریاپایه در قالب شعار سال مورد توجه است تصریح کرد:  توفیقات خوبی در صنعت شیلات استان داریم و با همه مشکلات و موانع اقلیمی و اعتباری، بخش کشاورزی روند رو به رشدی را طی می‌کند و برای سال جاری در راستای جهش تولید با رویکرد مشارکت مردم سیاست ها و برنامه هایی تدوین شده است.

وی یادآور شد: توجه به توسعه تولید گوشت قرمز، توسعه کشت گلخانه‌ای، تولید محصول سالم، توسعه صادرات و توسعه اقتصاد دریا پایه مواردی است که در سال جدید مورد توجه قرار خواهد گرفت.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران توسعه کشت گیاهان دارویی و توجه به تکمیل پایانه‌های صادراتی را هم از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: برای تحقق این اقدامات نیاز به حضور و مشارکت مردم داریم که از ظرفیت تشکل‌های کشاورزی و اتحادیه‌ها استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشاورزی ارگانیک؛ مفید یا مضر؟
  • افزایش ۲۵ درصدی جوجه‌ریزی در مازندران
  • بستر‌های مشارکت مردم در جهش تولید فراهم می‌شود
  • اجرای طرح جهش تولید گندم در ۱۸۹ هزار هکتار از اراضی آذربایجان غربی
  • فعالیت ۱۳۰ هزار بهره‌بردار حوزه کشاورزی در کردستان
  • شوری ۶.۵ میلیون هکتار اراضی کشاورزی و چالش بهره‌وری در تولید
  • تخریب ۲۴ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان قزوین
  • صیانت ازاراضی کشاورزی با مشارکت مردم امکان پذیر است
  • موارد تغییر کاربری غیر مجاز اراضی استان بوشهر بررسی شد
  • برگزاری رزمایش نوروزی طرح ملی بسیج همگام با کشاورز در نیشابور + تصاویر