Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@15:43:16 GMT

رکورد مصرف بنزین در نوروز ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۲۱۳۲۷

رکورد مصرف بنزین در نوروز ۱۴۰۰

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،امین روستایی,مدیرکل شرکت فرآورده‌های نفتی منطقه همدان افزود: آمار و ارقام مصرف در بازه زمانی ۱۸ روزه از ۲۸ اسفند ۹۹ تا ۱۵ فروردین سال ۱۴۰۰، از افزایش قابل توجه ۲۷ درصدی مصرف سوخت بنزین خبر می‌دهد.

او با اشاره به اینکه هنوز وجود اپیدمی کرونا در استان و کشور را شاهد هستیم افزود: این آمار از افزایش سفر‌ها و تردد خودرو‌ها در محور‌های مواصلاتی ورودی و خروجی‌های استان حکایت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر شرکت فراورده‌های نفتی منطقه همدان به آمار ارائه شده توسط اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اشاره و افزود:از ۲۵ اسفندماه گذشته تا پایان روز ۱۳ فروردین امسال یک میلیون و ۲۶۵ هزار تردد در ورودی و خروجی‌های محور‌های استان همدان به ثبت رسیده که در قیاس با همین مدت در سال گذشته نرخ رشد ۱۳۶ درصدی تردد را به ثبت رسانده است.

روستایی یادآوری کرد: از ابتدای سال ۹۹ تا پایان روز ۱۴ فروردین نرخ رشد مصرف بنزین به طور متوالی منفی بود که نشان از کاهش تردد‌ها به دلیل خودداری هموطنان از انجام مسافرت‌ها و عمل به پویش اجتماعی در خانه بمانیم و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بود.

او گفت:از ابتدا تا آخر تعطیلات نوروز، روند مصرف فرآورده بنزین صعودی بود و بیشترین اختلاف مصرف در روز ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ به میزان حدود ۲ میلیون لیتر و با ثبت رقم ۶۶ درصد افزایش نسبت به روز مشابه سال ۹۹ به عنوان پیک این بازه زمانی رکورد زد.

مدیرکل شرکت فرآورده‌های نفتی منطقه همدان از افزایش ۱۴ درصدی مصرف نفتگاز بخش حمل و نقل در بازه زمانی ۱۸ روزه مورد اشاره امسال در قیاس با مدت مشابه سال ۹۹ خبر داد که بیشترین اختلاف مصرف این فرآورده در هشتمین روز از سال جدید و به میزان ۲۴ درصد افزایش بوده است.

روستایی تاکید کرد: تمام ۱۲۴ باب جایگاه عرضه فرآورده‌های سوختی مایع و گاز طبیعی فشرده منطقه ضمن رعایت اصول بهداشتی و ایمنی، به طور شبانه‌روزی مورد پایش تیم‌های عملیاتی کنترل کمی و کیفی قرار می‌گرفتند.

منبع فارس

انتهای پیام/غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مصرف بنزین نوروز ۱۴۰۰ فرآورده های نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۱۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دارندگان کارت سوخت بخوانند/ سهمیه بنزین چه تغییری کرد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این دومین سهمیه ماهانه سال ۱۴۰۳ است که به کارت‌های هوشمند سوخت شخصی واریز شد، همچنین سهمیه سوخت خودروهای عمومی و خدماتی مطابق جدول سهمیه طرح مدیریت مصرف سوخت واریز شد.

سقف ذخیره سهمیه بنزین کارت‌های هوشمند سوخت برای مالکان خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها هم‌اکنون ۶ ماه است، بنابراین سهمیه واریزی ماهانه خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها در صورت استفاده نکردن، حداکثر تا ۶ ماه در کارت‌های هوشمند سوخت قابل ذخیره خواهد بود.

بر اساس گزارش اقتصادآنلاین، هم‌اکنون کشور در شرایط ناترازی تولید و مصرف بنزین قرار گرفته و لازم است مدیریت بهینه‌ مصرف سوخت و استفاده از کارت سوخت شخصی به‌منظور جلوگیری از عرضه خارج از شبکه سوخت، بیش از پیش مدنظر قرار گیرد تا کشور را در معرض خطر واردات سوخت قرار ندهد.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896618

دیگر خبرها

  • کلنگ زنی مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در محور فرسفج خیرآباد
  • هشدار درباره مصرف محصولات عرضه شده در فضای مجازی
  • دارندگان کارت سوخت بخوانند/ سهمیه بنزین چه تغییری کرد؟
  • زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت ماه
  • ۴ تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در زنجان معدوم شد
  • شناسایی ۴۰۰ فرآورده غیرمجاز و تقلبی موجود در بازار در سال ۱۴۰۲
  • واریز سهمیه بنزین به هر کد ملی از این ماه | خبر مهم درباره یارانه بنزین به هر کد ملی
  • زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت ماه اعلام شد + جزئیات
  • مجوز حدود ۱۲ هزار مکمل در کشور برای مصرف
  • صرفه جویی بیش از ۴۷ میلیون لیتر بنزین در ایلام